Gå til innhold

2 uker over forventet mensen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er to uker over forventet mens. Har tatt gravditets tester som er blenda hvite, så tviler på graviditet. 
Går ikke på prevensjon, alltid fått mensen «på klokka» omtrent. Hva kan det være og bør man oppsøke lege? Sitter litt langt inne gå til lege for _det, går sjeldent dit. Er 27 år.

Anonymkode: f17b1...0eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du mye stresset fortiden? Det kan ha innvirkning på syklusen. 

Anonymkode: 4cfd4...633

AnonymBruker
Skrevet

Mensen på avveie er ikke så uvanlig. Jeg ville latt fulgt med mensen de nesten 3 med og sett hvordan det oppfører seg før jeg eventuelt tok kontakt med lege. 

Det kan være alt fra stress, mye trening/vekttap, hormonelle svingninger osv. 

Anonymkode: d2a2a...507

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Dette er ikke noe kjekt, har nylig vært det der selv. Har hatt mensen på dag 27-29 så lenge jeg kan huske, og de siste to årene har jeg benyttet meg av temping for å se når eggløsningen er. Alltid på dag 13-15. Plutselig en syklus hadde jeg en eggløsnig som kom nesten 2 uker etter at den skulle! Ingen logisk grunn som jeg kunne komme på. Da ble også mensen utsatt med like lang tid.

Det er helt normalt at man har en og annen syklus hvor eggløsningen er forsinket eller ikke kommer i det hele tatt. Hvis det varer i et halvt år er det anbefalt å søke lege, men tror jeg ville kontaktet lege før den tid bare for å berolige meg selv. Gi det en stund til i hvert fall, for som sagt er det nok noe helt ufarlig ❤️ 

Anonymkode: 91159...e76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på dag 57. Jeg skulle hatt den rundt 27-30, men ble fryktelig stresset og derfor forsinket. Kjipt å gå så lenge med symptomene. 

Anonymkode: f72dc...ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...