Gå til innhold

Ny valp - forsikring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! 

Vi får snart valp, og jeg kikker i jungelen av forsikringer og skulle så gjerne hatt noen råd. 

Hvilken forsikring har dere på hunden deres, hva inkluderer den og hva koster den i mnd? 

TUSEN takk for alle svar :) 

Anonymkode: 2eec5...c6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har agria. Betaler litt over 200kr per hund i mnd. Deres forsikring varer livet ut i motsetning til mange andre forsikringer som faller av når hunden blir 7+ eller eldre. 

Anonymkode: 350e7...32f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Agria, hovedsakelig fordi valpen var forsikret der via oppdretter og hvis jeg videreførte forsikringen fikk jeg en del ang medfødte feil osv dekket. Har opp til 60.000 veterinær i året, 25% egenandel, betaler 411 kr/mnd. Brukt dem en gang, da valpen ble syk på en fredag og tilbragte deler av helgen på dyreklinikken. Kom på den nette sum av 17.000, de hadde direkteoppgjør og Agria betalte som de skulle. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Tryg via Nito da vi fikk en god pris og veldig god dekning. Har egenandel på 2200. Brukt den en gang da valpen ble dårlig og fikk kjapt dekket utgiftene.

Anonymkode: c25cd...3f1

AnonymBruker
Skrevet

Har Agria på hunden min som er 13. Betaler rett under 500kr i mnd. Har aldri hatt bruk for forsikringen, men du kan vedde alt på at hvis jeg sier den opp, så kommer noe til å skje dagen etter. Det er så typisk.

Anonymkode: 657a5...581

Skrevet

Vi har agria, husker i hva den koster da🙈 Vidreførelse fra oppdretter

AnonymBruker
Skrevet

Har agria. Mest fordi de har tannforsikring, mulig jeg byttet til gjensidige etterhvert siden jeg har alt annet der. Betaler 474 i mnd tror jeg, inkl livsforsikring

Anonymkode: 2e1b1...175

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har agria. Mest fordi de har tannforsikring, mulig jeg byttet til gjensidige etterhvert siden jeg har alt annet der. Betaler 474 i mnd tror jeg, inkl livsforsikring

Her er mine tall, pluss 20000 i livsforsikring

5AF099ED-8BCE-4708-9EAC-91153B603F39.png

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi hadde IF. Vi betalte 500 kr i mnd, stor hund, og hadde 50 000 i max, 5000 i rehab, og 4000 i medisin. De betalte ut med en gang det var noe, og de hadde direkte oppgjør med dyrlegen. Ikke alle dyrleger har det en stort sett sier de ja ti det når du ber de ringe IF ved behov.

Vi hadde en rase som ikke det var så mange av den gangen( 2015) og opplevde at med Agria så ble det dyrere og dyrere,

Endret av gmail
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er inhabil fordi jeg jobber i If, men har altså If. Hsr dessverre er hund som har vært litt utsatt, har sikkert hatt 30k i utgifter hos veterinær på 3 år. Har hatt penger på konto dagen etter krav har vært sendt inn, de har også direkteoppgjør. Veldig fornøyd med skadeoppgjøret og forsikringen dekker det meste, livet ut. 

Anonymkode: 51873...e18

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt DnB eller fremtind som de heter nå. Var veldig fornøyd da det var DnB med god pris, svært raske oppgjør og god service. Synes det har tatt lenger tid etter at det ble fremtind, men de skylder på korona. Skulle jeg valgt på nytt, ville jeg valgt en dyreforsikring som ikke bandt med til et selskap med en annen forsikring slik DnB/fremtind gjør. Må ha en bilforsikring eller innbo for å dyreforsikringen, noe som er en ulempe når skal inn å forhandle med andre selskaper om pakkepris. Å flytte dyreforsikring er utfordrende når man har brukt den en gang fordi det nye selskapet holder forbehold

Anonymkode: afc27...223

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...