Msnoway Skrevet 3. mai 2021 #161 Skrevet 3. mai 2021 Blondie65 skrev (13 timer siden): Kan du forklare hva mer som må til slik at vi alle kan lære? Det er rettsapparat som har den dømmende makt her i landet. Et styre kan ikke dømme noen styremedlemmer til å være personlig ansvarlig. Hvis det var sånn ville nok ingen ha turt å sittet i et styre. Og som nevnt før, det koster å føre en sak, og det er sagt at kostnaden det her er snakk om er kr 30.000,-. Kostnad med advokat kommer fort i en høyere sum enn det. Det nye styret kan godt prøve seg, og sende en faktura og håpe på at den blir betalt frivillig.
Msnoway Skrevet 3. mai 2021 #162 Skrevet 3. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere er vel tilknyttet et boligbyggelag? Bate er jo det laget de fleste er knyttet til. Jeg forstår ikke hvorfor eventuelt de ikke kan hjelpe dere. Hos oss er det Bate som har regnskapet vårt, det er de som sender ut tid for generalforsamling. Så hvor det er svikt hos dere er meg litt underlig. I fjor ble de fleste generalforsamlinger i Stavanger/Sandnes utsatt til høsten. Dere har og krav på å få regnskapet utdelt. Så her har jo noe sviktet. Alle beboere må jo gå sammen og kreve en ekstra generalforsamling og eventuelt få kastet styret og satt inn ny. For meg skurrer noe her. Anonymkode: bc6ca...739 Som sagt før, jeg finner det høyst usannsynlig at et boligbyggelag "sitter og ser på" at et borettslag de er forretningsfører for ikke avholder generalforsamling i henhold til loven. Jeg tror at søsteren til ts ikke har all informasjon. Endret 3. mai 2021 av Msnoway Skrivefeil 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #163 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men ikke for de feilene som det gamle styret har gjort. Anonymkode: a54c6...932 Nei, det ansvaret følger det gamle styret. De er personlig ansvarlig. Det er ikke sånn at dersom et styret går av så er de fri for alt snusk de har gjort. De kan forfølges juridisk og stilles til ansvar.... også økonomisk. Hilsen styreleder. Anonymkode: 76bd7...4db 1
Gjest Blondie65 Skrevet 4. mai 2021 #164 Skrevet 4. mai 2021 Msnoway skrev (10 timer siden): Det er rettsapparat som har den dømmende makt her i landet. Et styre kan ikke dømme noen styremedlemmer til å være personlig ansvarlig. Hvis det var sånn ville nok ingen ha turt å sittet i et styre. Og som nevnt før, det koster å føre en sak, og det er sagt at kostnaden det her er snakk om er kr 30.000,-. Kostnad med advokat kommer fort i en høyere sum enn det. Det nye styret kan godt prøve seg, og sende en faktura og håpe på at den blir betalt frivillig. Dersom saken går til tingretten kan man i saken fremlegge at det sittende styret, ved nanvgitte personer, skal dekke kostnaden som en del av saken.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. mai 2021 #165 Skrevet 4. mai 2021 Msnoway skrev (10 timer siden): Som sagt før, jeg finner det høyst usannsynlig at et boligbyggelag "sitter og ser på" at et borettslag de er forretningsfører for ikke avholder generalforsamling i henhold til loven. Jeg tror at søsteren til ts ikke har all informasjon. Tja ... Det kan være mange grunner til at styret ikke gjør jobben sin og at forretningsfører ikke reagerer. Ellers er jeg enig - mest sannsynlig mangler det viktig informasjon her.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #166 Skrevet 9. juli 2023 Kan man anmelde styret hvis de ikke gjør noe med psykotiske naboer / folk som truer andre? Hvis de bare ignorerer hele greia? Anonymkode: a54c6...932
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #167 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 15.48): Kan man anmelde styret hvis de ikke gjør noe med psykotiske naboer / folk som truer andre? Hvis de bare ignorerer hele greia? Anonymkode: a54c6...932 Anyone? Anonymkode: a54c6...932
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #169 Skrevet 10. juli 2023 Capazitet skrev (36 minutter siden): Er det ikke lurere å kontakte politiet? Snakker du om AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 15.48): Kan man anmelde styret hvis de ikke gjør noe med psykotiske naboer / folk som truer andre? Hvis de bare ignorerer hele greia? Anonymkode: a54c6...932 ? Anonymkode: a54c6...932
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #171 Skrevet 10. juli 2023 Capazitet skrev (23 minutter siden): Ang utagerende nabo, ja Jeg kontakter politiet, men det er jo ikke politiet som evt. kaster ut folk. Det er styret. Men de er unnvikende. Anonymkode: a54c6...932
smilo Skrevet 12. juli 2023 #172 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 19.51): Jeg kontakter politiet, men det er jo ikke politiet som evt. kaster ut folk. Det er styret. Men de er unnvikende. Anonymkode: a54c6...932 Det er ikke bare å kaste ut noen heller. Det er en lang prosess, og telefoner til politiet og klager, datert og med dokumentasjon om mulig kan være tunga på vektskålen når tingretten vedtar utkastelse
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #173 Skrevet 12. juli 2023 smilo skrev (41 minutter siden): Det er ikke bare å kaste ut noen heller. Det er en lang prosess, og telefoner til politiet og klager, datert og med dokumentasjon om mulig kan være tunga på vektskålen når tingretten vedtar utkastelse Jeg har dokumentasjon. Skriftlig bevis. Vitner. Alt dette. Det finnes også flere politianmeldelser fra før Anonymkode: a54c6...932
smilo Skrevet 13. juli 2023 #174 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har dokumentasjon. Skriftlig bevis. Vitner. Alt dette. Det finnes også flere politianmeldelser fra før Anonymkode: a54c6...932 Hvor mange klager er det sendt styret, og hvem flere enn deg har klaget? Det er ikke sikkert du får høre akkurat hva styret gjør, uansett. Og en slik runde kan fort ta 2-3 år før tingretten har en god nok sak. Og en siste ting. Hvis det er sykdom som er grunnen til bråket så er dette en MYE vanskeligere sak, for da må helsevesen inkluderes. Tingretten vedtar ikke utkastelse om bakgrunnen er psykisk sykdom f.eks.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #175 Skrevet 13. juli 2023 smilo skrev (5 minutter siden): Hvor mange klager er det sendt styret, og hvem flere enn deg har klaget? Det er ikke sikkert du får høre akkurat hva styret gjør, uansett. Og en slik runde kan fort ta 2-3 år før tingretten har en god nok sak. Og en siste ting. Hvis det er sykdom som er grunnen til bråket så er dette en MYE vanskeligere sak, for da må helsevesen inkluderes. Tingretten vedtar ikke utkastelse om bakgrunnen er psykisk sykdom f.eks. Ikke sykdom. Han er en alkis. Sikkert ikke psykisk frisk, men hvordan er det vårt problem? Alle sliter med sitt, men vi oppfører oss jo. Hvis hans oppførsel gir psykiske plager til andre naboer, er ikke det alvorlig? Mange klager fra 3 andre personer + flere politianmeldelser. Anonymkode: a54c6...932
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #176 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.4.2021 den 19.29): Søstera mi bor i et borettslag hvor de ikke har hatt årsmøte på 2 år. Beboerne har da både fremmet mistillit mot styret OG innkalt til ekstraordinært årsmøte uten at noe har skjedd. Styret gjør altså ikke jobben sin samtidig som de ikke ønsker å gå av. Hva gjør man da? Anonymkode: a54c6...932 Selvfølgelig vil de ikke gå av, de tjener jo penger på å sitte i styret. Og hvis de forsyner seg av kassa i tillegg, så blir jo det oppdaget. Så ja her bør man vel anmelde dem. Anonymkode: cb54d...14b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #177 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig vil de ikke gå av, de tjener jo penger på å sitte i styret. Og hvis de forsyner seg av kassa i tillegg, så blir jo det oppdaget. Så ja her bør man vel anmelde dem. Anonymkode: cb54d...14b Til politiet? Anonymkode: a54c6...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå