Gå til innhold

Beina kjennes som bly

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig veldig sterk i beina, men å småjogge eller løpe klarer jeg ikke. Har alltid vært sånn.

Nå ønsker jeg å få av noen kilo og tenkte lett jogg kunne vært fint å begynne med. Jeg klarer ikke løfte beina opp nok, så kan jo nærmest tryne bare av en liten stein på asfalten.

Jeg trener ikke noe ellers og når jeg går så går jeg fort og lett. Flere jeg har gått tur med ber meg roe ned tempoet eller de lurer på om vi skal rekke ett eller annet. Jeg kan gå langt og lenge, men bare å øke til lett jogg så er beina tunge som bly.

Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg holder seriøst på å gå på tryne hver gang jeg prøver enten det er asfalt eller i skogen.

Anonymkode: 639b9...f22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begyn å trene med sånn kasse hjemme eller gå i trapper. Lærer du å løfte beina høyt nok.

Anonymkode: 86232...918

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ødem?

Anonymkode: af56e...75b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du ødem?

Nei, tror ikke det. Jeg sliter fryktelig med trapper og oppoverbakker. Da låser hele korsryggen seg og det verker i hoftene. Dette kommer av en sykdom jeg har, så får ikke gjort noe med det.

Planen er å løpe på rette strekker, som det er mye av her jeg bor. Bare å gå normalt i oppoverbakker er skikkelig drepen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Begyn å trene med sånn kasse hjemme eller gå i trapper. Lærer du å løfte beina høyt nok.

Anonymkode: 86232...918

Jeg har trapp til 2 etg og har forsøkt å trene på nederste trappetrinn, men ryggen og hofta låser seg tvert. Får ikke gjort noe med det dessverre

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, tror ikke det. Jeg sliter fryktelig med trapper og oppoverbakker. Da låser hele korsryggen seg og det verker i hoftene. Dette kommer av en sykdom jeg har, så får ikke gjort noe med det.

Planen er å løpe på rette strekker, som det er mye av her jeg bor. Bare å gå normalt i oppoverbakker er skikkelig drepen.

Lykke til med treningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...