AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Hei! Jeg har av ulike årsaker bestemt meg for å slutte på p-piller om kort tid. Fullfører mitt siste brett om to uker. Nå må jeg ha alternativ prevensjon, da jeg ikke ønsker å bli gravid. Hormoner er uaktuelt. Jeg har lest litt om kobberspiral og det ser ut som et fint alternativ. Det som skremmer meg en smerter, store blødninger og risiko for graviditet utenfor livmoren. Har noen erfaring med kobberspiral? Eventuelt har jeg sett på pessar, men det virker fryktelig tungvint. Anonymkode: 48608...aba
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Kondom? Noe av det enkleste å bruke. Krever ikke et inngrep. Anonymkode: 3a6c1...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Ja, om kondom ikke er et alternativ er hverken spiral eller pessar uten mikkmakk. Men om man ikke vil bruke hormonprevensjon må man kanskje bare holde ut med ekstra blødninger ved kobberspiral eller planlegge samleie slik man må med pessar. Det er jo gjerne derfor hormonprevensjon finnes og så mange bruker det, fordi det som regel er enklere og bedre. Anonymkode: c1152...392
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 TS her. Jeg vet selvfølgelig om kondom, men det har jeg aldri vært noen storfan av. Synes det lukter fælt av latex og opplever mye friksjon. Anonymkode: 48608...aba
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 Jeg brukte kobberspiral i mange år uten å oppleve noen problemer. Anonymkode: c0ddb...c63
sicario Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Jeg vet selvfølgelig om kondom, men det har jeg aldri vært noen storfan av. Synes det lukter fælt av latex og opplever mye friksjon. Anonymkode: 48608...aba Opplever du mer friksjon med kondom en uten? litt synd man ikke er fan av kondom. Suveren prevensjon mot både uønsket graviditet og sykdom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå