Gå til innhold

Tanker rundt friendzoning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er etter min erfaring, utelukkende menn som snakker om at de blir friendzonet (mulig det er noen unntak, men det er få). Hvorfor er det sånn?

Er det fordi menn tar hva som helt og derfor ikke friendzoner noen?

Eller er det fordi damer ikke føler at de har krav på noe, og derfor bare sier at man er venner?

Anonymkode: dfe62...0bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje mange menn ikke gidder å innlede vennskap med kvinner uten å ha en baktanke? At de ikke synes hun er interessant som menneske og bekjentskap dersom de ikke har lyst til å ligge med henne.

Anonymkode: 0b9e1...8ae

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller er det fordi damer ikke føler at de har krav på noe, og derfor bare sier at man er venner?

Dette forstod jeg ikke

Anonymkode: e6790...c44

Skrevet

Teorien er vel at med kvinner så har du et forholdvis lite tidsvindu der du må sette inn støtet før hun mister interessen. Venter du for lenge, får du ingen ny sjanse: Du er friendzoned.

Med menn fungerer det ikke sånn. Er du attraktiv og trivelig, spiller det ingen rolle for ham om du har kjent ham i tre uker eller tre år. Liker han deg så liker han deg. Hvis du blir friendzoned av en mann, er det fordi en av dere har forandret dere, eller fordi en av dere har funnet en annen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tilsvarende opplever vel mange kvinner å bli «friendzoned» i form av at en mann er interessert i å ha sex med de, men ikke noe mer. Kanskje det kommer et eget ord for det (hvis det ikke allerede eksisterer). Det treffer nok mange flere kvinner enn menn, vil jeg tro.

Anonymkode: de1c3...4d6

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg tenker at de mennene innleder "vennskap" på feil premiss. Vennskap er ikke noe man innleder i håp om at man en dag skal få ligge med vedkommende eller bli sammen med vedkommende. Noe jeg ikke forstår er at mange forblir venner med ei som helt tydelig ikke er interessert, men som vet at han er interessert og så klager han over å ha blitt utnyttet. 

Klart følelser kan oppstå i løpet av et vennskap, men tenker at det ikke gjelder de som har blitt friendzoned. Det gjelder vel menn som har prøvd seg eller eventuelt tror at de har prøvd seg. 

Menn som blir friendzoned er vel menn som i utgangspunktet ikke hadde særlig sjans på ei dame eller som ikke klarer å vise dette og forblir venner. 

Vet ikke om menn avviser på en annen måte? Kvinner kan kanskje si at de bare har vennskapelige følelser, mens menn avviser mer direkte? Jeg tenker på i de tilfellene der menn påstår at de har blitt friendzoned. 

Skrevet
TheCatLady skrev (22 minutter siden):

Jeg tenker at de mennene innleder "vennskap" på feil premiss. Vennskap er ikke noe man innleder i håp om at man en dag skal få ligge med vedkommende eller bli sammen med vedkommende. Noe jeg ikke forstår er at mange forblir venner med ei som helt tydelig ikke er interessert, men som vet at han er interessert og så klager han over å ha blitt utnyttet. 

Klart følelser kan oppstå i løpet av et vennskap, men tenker at det ikke gjelder de som har blitt friendzoned. Det gjelder vel menn som har prøvd seg eller eventuelt tror at de har prøvd seg. 

Menn som blir friendzoned er vel menn som i utgangspunktet ikke hadde særlig sjans på ei dame eller som ikke klarer å vise dette og forblir venner. 

Vet ikke om menn avviser på en annen måte? Kvinner kan kanskje si at de bare har vennskapelige følelser, mens menn avviser mer direkte? Jeg tenker på i de tilfellene der menn påstår at de har blitt friendzoned. 

Veldig midt i blinken! Ingen kan putte en annen i "friendzonen" - den eneste som kan det er personen selv, ved at h*n ikke er åpen og ærlig om hva slags relasjon h*n ønsker.

En grunn kan være at h*n ikke tør å ta det opp i det hele tatt av redsel for å bli avvist. En annen grunn kan være at h*n ikke tar nei for et nei: "hvis jeg gjennom vennskapet viser hvor bra jeg er så vil h*n se det og bli forelsket i meg", noe som sjeldent skjer... Men kan også være redsel for å miste et viktig vennskap og at setter seg i "friendzonen" av den grunn også, i håp om at følelsene går over etterhvert.

Helt enig med at det er flest gutter/menn (som plasserer seg) i friendzonen, men hender i blant at jenter/damer er det og. Vet det fordi jeg nok har hatt et par jenter i vennesonen selv da jeg var yngre. De hintet ganske tydelig at de ønsket noe mer, jeg gjorde ikke det og spilte dum fordi jeg ikke ville "sette vennskapet i fare" ved å eksplisitt si ifra. Som var feigt av meg, hadde nok håndtert det annerledes hvis det skjer meg igjen nå...

(endte for øvrig med at begge jentene etterhvert trakk seg ut av vennerelasjonen helt)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel strengt tatt disse mennene som har ‘fuckzoned’ henne.

Og så går og tusler rundt henne og later som om de er en god venn, mens de egentlig vil i buksa på henne. Men tør aldri ta initiativ, og venter på at hun skal falle i staver over dem og gi dem masse sex.

Om hun ikke reagerer som de fantaserer om, men bare fortsetter det vennskapet hun opplever er der - så erklærer disse mennene seg for ‘friendzoned’.

Rart det der, hvordan disse mennene aldri blir ‘friendzoned’ av kvinner de ikke ønsker sex med. Eller ikke - det er strengt tatt de selv som ‘fuckzoned’ kvinner.

Anonymkode: 69e47...b19

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr friendzoner?

Anonymkode: b6561...134

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva betyr friendzoner?

Anonymkode: b6561...134

Menn som mener seg plassert i vennesona/blir bare sett på som en venn, av kvinner de har innledet vennskap med - men egentlig hadde lyst på/vil bli kjæreste med.

Feig måte å forsøke å få innpass hos en jente, uten å ta risikoen ved å faktisk invitere henne ut og kanskje  å få et nei.

Åsså blir de sure når jenta de er snille og vennskaplige med ikke gjengjelder ‘snillheten’ deres med å ha sex med dem  eller bli forelska. Sånn helt uten noensinne å fortelje henne om hva de egentlig føler. Da er de ‘friendzoned’

Anonymkode: 69e47...b19

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tilsvarende opplever vel mange kvinner å bli «friendzoned» i form av at en mann er interessert i å ha sex med de, men ikke noe mer. Kanskje det kommer et eget ord for det (hvis det ikke allerede eksisterer). Det treffer nok mange flere kvinner enn menn, vil jeg tro.

Anonymkode: de1c3...4d6

Den var spot on... hva skal vi kalle det da? Det har i hvertfall jeg opplevd. 

Fuckzoned var jo ett bra ord. 

Endret av Bente1234
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og så går og tusler rundt henne og later som om de er en god venn, mens de egentlig vil i buksa på henne. Men tør aldri ta initiativ, og venter på at hun skal falle i staver over dem og gi dem masse sex.

Om hun ikke reagerer som de fantaserer om, men bare fortsetter det vennskapet hun opplever er der - så erklærer disse mennene seg for ‘friendzoned’.

De mennene som setter seg i friendzone, er ikke de som er mest ute etter å ligge. Det er mye godt romantikere, som ikke vet at en kvinne ikke fungerer slik som de selv gjør. Som en sa, de må vise Romantisk/seksuell interesse fra første øyeblikk, eller så tror hun at han kun søker vennskap.  Han skjønner ikke dette, siden menn ikke fungerer sånn, og fortsetter å henge rundt henne, og utvikler følelser.  

Menn som kun er ute etter å ligge, tar mye lettere på det, og vikler seg ikke inn i slike destruktive situasjoner. 

Misforstå ikke; en mann som er forelsket,  vil også ha seksuelle fantasier om sin "venninne". 

Anonymkode: ba380...4cf

• Liker 3
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet

Har en kompis som er notorisk på det der. Han er høflig, vennlig og viser null seksuell interesse i damene. Legger ikke inn noen aksjer. Men bruker mye tid på å henge med de og sånt.

Så får han etterhvert følelser og prøver å spekulere i hvordan han kan gå fra kompis til type.

Jeg prøver å fortelle han at det kommer til å gå til helvete, men han har alltid håpet. Stakkars jenta som ikke aner noe som helst, og for lengst bare ser på han som en venn/bror.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er etter min erfaring, utelukkende menn som snakker om at de blir friendzonet (mulig det er noen unntak, men det er få). Hvorfor er det sånn?

Er det fordi menn tar hva som helt og derfor ikke friendzoner noen?

Anonymkode: dfe62...0bb

Det er ikke noe poeng for en mann å være venn med en dame han ikke har sjanse på. 

1) Da tenker jeg ikke på sex, men rett og slett - det er nesten (med noen få unntak) umulig å være ordentlig venn med en "yngre" dame idag (35 - 40 år eller nedover) for en god del av de liker ikke menn heller med mindre mannen er kjekk. Kvinner "scanner en mann" innenfor de første 5 minutter, og selv om man blir "bare venn", så bør man fortsatt være "passe representabel". Sånn liksom "bra mann", men akkurat "ikke godt nok" for henne, hvis noen skjønner. For ikke å snakke om alder - de er helt nazi på det der, og selv venn må være "på hennes alder", liksom. 

Så det er svært vanskelig (jeg gjentar, det finnes noen unntak) i 2021 å få et ordentlig og dypt vennskap mellom en mann og en kvinne som ALDRI har hatt sex sammen

Nå må dere ikke forveksle dette med en kvinne og mann som ble enige om å være venner ETTER å ha PULT hverandre fra sans og samling. Dette blir en helt ANNEN kategori.

2) Menn får bedre vennskap med andre menn og kan slappe mer av med andre menn. Det er bare sånn det er. Derfor dukker det opp tråder her med jevne mellomrom der damer klager over at typen deres bruker "for mye tid" med sine mannlige "Bros". Det er derfor vi har uttrykket: "BROS BEFORE HOES". 😃

Derfor har vi også mye oftere uttrykk som "gutta på tur" eller "guttetur" enn "jentetur", liksom. 

En heterofil mann har, med andre ord, ingen gevinst av å bruke altfor mye tid på ei som "bare vil ha han som venn". Dette er timer og tid man heller kan bruke på å pleie vennskap med andre menn og det gir langt større uttelling.

Ofte er det dessverre slik at venninner til en mann forsvinner veldig fort, straks de har fått seg type. Da fokuserer damene fullstendig på den nye "kjekkasen" sin og er helt fortapt. Og er du en mannlig venn, så havner du plutselig langt nede på lista og hun "faser deg ut som venn". Blir hun gravid, da kan du iallfall takke farvel til det vennskapet. For da blir igjen, i tillegg til typen, også barn, prioritet, + hennes venninner. Så "du" har ingenting å stille opp med her, med tanke på prioritet. 

Det er en grunn til at menn danner gjenger, til tross for at det ikke er behov for det siden menn er fysisk sett sterkere enn kvinner, så kvinner er ikke en trussel fysisk sett. Men menn danner gjenger likevel - da tenker jeg ikke på "kriminelle gjenger", men rett og slett vanlige guttegjenger eller "nettverk" om du vil. Det samme gjelder i arbeidslivet. Den typiske "Gutteklubben Grei" er en gjenganger. 

Og er det krig, så dør menn for hverandre i krig og støtter sidemannen sin. Sånn er det. Det er en "brorskap" følelse som ingen kvinnelig venn kan dekke overhodet, og heller ikke måle seg med. 

Nå skal jeg ikke bruke serien Exit fra NRK som noe "mal", men jeg er ikke overrasket over at man ser gjennom hele serien at menn henger sammen hele dagen, og driter i konene deres 🤣 Det er bare sånn det er. Exit-serien er sånn skikkelig BROS BEFORE HOES på et helt nytt nivå 😃

Det er litt sånn - OK, nå har du født en sønn & datter til meg, så f#ck off. Where are my BROS? 😆 Lets make some CASH and Parteyy.

3) Enhver ovefladisk "vennskap" med en dame i dag, er ikke noe verdt det. Men det er heller ikke slik at kvinner står med åpne hender for å ta imot mannlige venner som ønsker bare vennskap. Kvinner er også veldig avvisende, selv for vennskap uten sex. 

Anonymkode: 1959b...692

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke noe poeng for en mann å være venn med en dame han ikke har sjanse på. 

1) Da tenker jeg ikke på sex, men rett og slett - det er nesten (med noen få unntak) umulig å være ordentlig venn med en "yngre" dame idag (35 - 40 år eller nedover) for en god del av de liker ikke menn heller med mindre mannen er kjekk. Kvinner "scanner en mann" innenfor de første 5 minutter, og selv om man blir "bare venn", så bør man fortsatt være "passe representabel". Sånn liksom "bra mann", men akkurat "ikke godt nok" for henne, hvis noen skjønner. For ikke å snakke om alder - de er helt nazi på det der, og selv venn må være "på hennes alder", liksom. 

Så det er svært vanskelig (jeg gjentar, det finnes noen unntak) i 2021 å få et ordentlig og dypt vennskap mellom en mann og en kvinne som ALDRI har hatt sex sammen

Nå må dere ikke forveksle dette med en kvinne og mann som ble enige om å være venner ETTER å ha PULT hverandre fra sans og samling. Dette blir en helt ANNEN kategori.

2) Menn får bedre vennskap med andre menn og kan slappe mer av med andre menn. Det er bare sånn det er. Derfor dukker det opp tråder her med jevne mellomrom der damer klager over at typen deres bruker "for mye tid" med sine mannlige "Bros". Det er derfor vi har uttrykket: "BROS BEFORE HOES". 😃

Derfor har vi også mye oftere uttrykk som "gutta på tur" eller "guttetur" enn "jentetur", liksom. 

En heterofil mann har, med andre ord, ingen gevinst av å bruke altfor mye tid på ei som "bare vil ha han som venn". Dette er timer og tid man heller kan bruke på å pleie vennskap med andre menn og det gir langt større uttelling.

Ofte er det dessverre slik at venninner til en mann forsvinner veldig fort, straks de har fått seg type. Da fokuserer damene fullstendig på den nye "kjekkasen" sin og er helt fortapt. Og er du en mannlig venn, så havner du plutselig langt nede på lista og hun "faser deg ut som venn". Blir hun gravid, da kan du iallfall takke farvel til det vennskapet. For da blir igjen, i tillegg til typen, også barn, prioritet, + hennes venninner. Så "du" har ingenting å stille opp med her, med tanke på prioritet. 

Det er en grunn til at menn danner gjenger, til tross for at det ikke er behov for det siden menn er fysisk sett sterkere enn kvinner, så kvinner er ikke en trussel fysisk sett. Men menn danner gjenger likevel - da tenker jeg ikke på "kriminelle gjenger", men rett og slett vanlige guttegjenger eller "nettverk" om du vil. Det samme gjelder i arbeidslivet. Den typiske "Gutteklubben Grei" er en gjenganger. 

Og er det krig, så dør menn for hverandre i krig og støtter sidemannen sin. Sånn er det. Det er en "brorskap" følelse som ingen kvinnelig venn kan dekke overhodet, og heller ikke måle seg med. 

Nå skal jeg ikke bruke serien Exit fra NRK som noe "mal", men jeg er ikke overrasket over at man ser gjennom hele serien at menn henger sammen hele dagen, og driter i konene deres 🤣 Det er bare sånn det er. Exit-serien er sånn skikkelig BROS BEFORE HOES på et helt nytt nivå 😃

Det er litt sånn - OK, nå har du født en sønn & datter til meg, så f#ck off. Where are my BROS? 😆 Lets make some CASH and Parteyy.

3) Enhver ovefladisk "vennskap" med en dame i dag, er ikke noe verdt det. Men det er heller ikke slik at kvinner står med åpne hender for å ta imot mannlige venner som ønsker bare vennskap. Kvinner er også veldig avvisende, selv for vennskap uten sex. 

Anonymkode: 1959b...692

🙌🏻

Anonymkode: 8d809...06b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg kjenner menn som har hatt venninner som har vært ute etter noe mer enn bare vennskap, uten at mennene hverken har skjønt det eller ønsket noe mer enn vennskap fra dem. men dette er også menn som lett har havnet som bare venner selv også når de ønsker mer enn. Litt pussig egentlig. men det som gjerne skjer er at når de blir avvist av en dame som kjæreste så er de raskt ute og tilbyr " å bare være venner". Det har ført til at de nå har en god del dameevenner som de omgås. Noe jeg igjen tror fort blir litt negativt når de møter nye, potensielle kjærester. Jeg tror mange damer blir litt skeptisk til menn med mange venninner? jeg tror vel egentlig litt dårlig sosial kompetanse, eller rett og slett dårlig selvtilit, er det som fører til at enkelte menn stadig ender opp som kun venn, ikke kjæreste. Som noen nevnte over her, menn må vise initativ og interesse, ellers lukkes kjærestevinduet veldig raskt.

Anonymkode: 88c35...4ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 7.47):

menn må vise initativ og interesse, ellers lukkes kjærestevinduet veldig raskt

Jeg synes det er trist at det er sånn for de fleste kvinner. De klager jo i ett sett om at de ikke finner den rette. Det er liksom om å gjøre å raskest mulig falle pladask for en mann på grunn av romantikk og en forestilling om kjærlighet og lykke. Derfor blir de ofte ikke godt nok kjent, men i stedet rusher ut i et forhold.
Jeg personlig hadde foretrukket at kvinner brukte tiden på å utvikle vennskapet og tryggheten til en mann som de blir godt kjent med. Dessverre fungerer det sjelden sånn. Skal en mann på sjekkern, så må han tidlig vise at han er interessert, selv om han selv er usikker på hva han føler. Ellers friendzoner hun.

Anonymkode: 0b16a...4b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er trist at det er sånn for de fleste kvinner. De klager jo i ett sett om at de ikke finner den rette. Det er liksom om å gjøre å raskest mulig falle pladask for en mann på grunn av romantikk og en forestilling om kjærlighet og lykke. Derfor blir de ofte ikke godt nok kjent, men i stedet rusher ut i et forhold.
Jeg personlig hadde foretrukket at kvinner brukte tiden på å utvikle vennskapet og tryggheten til en mann som de blir godt kjent med. Dessverre fungerer det sjelden sånn. Skal en mann på sjekkern, så må han tidlig vise at han er interessert, selv om han selv er usikker på hva han føler. Ellers friendzoner hun.

Anonymkode: 0b16a...4b9

Kvinner fungerer på flere enn én måte. Jeg har både opplevd å falle pladask for en mann og at kjærlighet har vokst ut av et vennskap.

Har også opplevd tiltrekning som var helt ensidig der en mann etter lang tids vennskap erklærte romantiske følelser og da må bare skrote hele vennskapet fordi de er såra og vonbråtne fordi jeg ikke liker dem sånn tilbake. At de kaller dette friendzoning synes jeg er ekkelt og teit, det er jo de som gjør noe nytt i relasjonen, ikke jeg, skal begynne å kalle sånt "fuck-zoning": "jeg hadde en god venn, men han fuck-zona meg". 

Anonymkode: 29673...cbc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal en mann på sjekkern, så må han tidlig vise at han er interessert, selv om han selv er usikker på hva han føler. Ellers friendzoner hun.

Du har misforstått det meste. Han må vise at han er på sjekkern,  så kan de bruke så lang tid de bare vil på å bli kjent.  Ingen trenger å være sikre på følelser, men begge skal være klar over hva som er situasjonen.  Er han av den tafatte typen, tør han ikke si hva han vil, selv på direkte spørsmål.  Måten hun tenker på, er forankret i noe biologisk, og det er ikke bare å si at kvinner må tenke annerledes. 

Anonymkode: ba380...4cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sykt creepy med menn som bare later som du er vennen deres mens de venter på å pule deg. 

Anonymkode: 8cdb6...aef

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...