Gå til innhold

Skabb

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått skabb, og har gjennomført første behandlingsrunde med krem. Var nøye og vasket sengetøyet + klær på 60 grader, pluss andre klær og sko i frysen. Legen sa at det var vanlig å klø selv om kremen har drept skabben, men jeg synes nesten at jeg har klødd litt mer i etterkant av kuren. Jeg får også utslettet på nye områder av kroppen. Kan dette tyde på at behandlingen ikke har hjulpet, eller er dette normalt? Og er det noen her inne som har hatt skabb og blitt kvitt det? Hvor nøye var dere? Ser at det er litt sprikende råd på nettet. Setter veldig pris på svar ☺️

Anonymkode: 3db77...a8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner folk som har måttet ta NIX eller hva den heter om og om igjen i 6 mnd, og til slutt måtte legges inn på sykehus. 

Anonymkode: 86219...e72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjenner folk som har måttet ta NIX eller hva den heter om og om igjen i 6 mnd, og til slutt måtte legges inn på sykehus. 

Off, det håper jeg ikke skjer! Det er den kremen jeg har brukt. Får satse på at den gjør susen nå neste runde🤞

AnonymBruker
Skrevet

Hvor fikk du dette? Dette smitter veldig.

Anonymkode: abd1b...17b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor fikk du dette? Dette smitter veldig.

Anonymkode: abd1b...17b

Fra kjæresten min, men vi vet ikke hvor han fikk det fra. Det er et stort mysterium. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker som den ikke har fungert. Jeg måtte gjøre det to ganger. Og ja, var veldig nøye. 

Anonymkode: 58fbf...72b

AnonymBruker
Skrevet

Kurene du får her i Norge er helt meningsløse og virker ikke, du må få lege til å importere medisin som virker fra utland, dette gjøres først etter endt første kur som aldri virker.

Skabb er en lang kamp og kan fort komme opp i 30-50 tusen for å bli kvitt

Lykke til

Anonymkode: 51245...949

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det virker som den ikke har fungert. Jeg måtte gjøre det to ganger. Og ja, var veldig nøye. 

Anonymkode: 58fbf...72b

Ja, vi må smøre oss på nytt 7 dager etter første behandling. Mener du at du måtte ta to smøringer med 7 dagers mellomrom x 2? Hvor mye vasket du? Vi har fått beskjed av legen om å ikke vaske madrass, dyner og puter, men kun trekk. På nettet står det at dyne + pute også bør vaskes. Ble du kvitt det etter to behandlinger? TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kurene du får her i Norge er helt meningsløse og virker ikke, du må få lege til å importere medisin som virker fra utland, dette gjøres først etter endt første kur som aldri virker.

Skabb er en lang kamp og kan fort komme opp i 30-50 tusen for å bli kvitt

Lykke til

Anonymkode: 51245...949

30.000-50.000 kroner? Det kan jo ikke stemme?😲

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten vet ikke hvor han har fått det nei.. Han har nok hatt veldig nær kontakt med noen. Det er faktisk ikke så smittsomt at man får det ved å sitte i samme sofa. Jeg har hatt det to ganger, ingen i min krets klarte jeg å smitte og vi både klemte og satt ved siden av hverandre å så film osv. 

Jeg ble smittet ved sex. Og sov i samme seng som en smittet. 

Anonymkode: de9b1...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjæresten vet ikke hvor han har fått det nei.. Han har nok hatt veldig nær kontakt med noen. Det er faktisk ikke så smittsomt at man får det ved å sitte i samme sofa. Jeg har hatt det to ganger, ingen i min krets klarte jeg å smitte og vi både klemte og satt ved siden av hverandre å så film osv. 

Jeg ble smittet ved sex. Og sov i samme seng som en smittet. 

Nei, han har delt seng med en kamerat, og det er alt. Jeg er ganske sikker på at han ikke har vært utro. Og jeg vet at jeg ikke har vært utro, så er ganske rart at vi har fått det, synes jeg🤷‍♀️ Men fikk beskjed om at det kan smitte via sengetøy og klær osv. Han jobber helsevesenet, så kan være der han har blitt smittet. Var det vanskelig å bli kvitt? Og måtte du ha mange behandlinger? TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, han har delt seng med en kamerat, og det er alt. Jeg er ganske sikker på at han ikke har vært utro. Og jeg vet at jeg ikke har vært utro, så er ganske rart at vi har fått det, synes jeg🤷‍♀️ Men fikk beskjed om at det kan smitte via sengetøy og klær osv. Han jobber helsevesenet, så kan være der han har blitt smittet. Var det vanskelig å bli kvitt? Og måtte du ha mange behandlinger? TS

Har kameraten skabb, da? 

Jeg pleier ikke å rope utroanklager, men man må som regel ha nærkontakt over litt tid (gjerne 15-20 min) for at det skal smitte. Eller selvfølgelig dele sengetøy/klær osv. Det skal noe til å bli smittet på jobb, selv om det er i helse. Jeg tror jeg ville nøstet litt i dette hvis jeg var deg... 

Over til hovedtema: det er snakk om at skabb en begynner å bli resistent mot NIX og andre ting man får til å begynne med. Det er fort å bruke mye penger på medisin, spesielt hvis man er en hel familie. 

Jeg fikk skabb som barn på 90-tallet, men da var det over med en behandling, virket med en gang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tok 2 nix kurer hver gang, og ble kvitt det hver gang. 

Ang smitte på jobb er det lite sannsynlig med mindre han er sovende nattevakt og personen som brukte sengen før han var snittet og sengetøy ikke ble skiftet. Har kompisen skabb? Om han har det ble han jo garantert smittet ved å sove i samme seng. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det to ganger, og brukte NIX hver gang. Men jeg bodde hjemmefra i tre-fire dager rett etter jeg tok behandlingen for å drepe skabben som var i sengen/klærne mine hjemme. De dør etter noen dager uten menneskelig kontakt. Så kanskje du skal prøve det?

Anonymkode: c7621...6f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det holder å sove i samme sengetøy. 

Anonymkode: a2d1a...1e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har kameraten skabb, da? 

Jeg pleier ikke å rope utroanklager, men man må som regel ha nærkontakt over litt tid (gjerne 15-20 min) for at det skal smitte. Eller selvfølgelig dele sengetøy/klær osv. Det skal noe til å bli smittet på jobb, selv om det er i helse. Jeg tror jeg ville nøstet litt i dette hvis jeg var deg... 

Over til hovedtema: det er snakk om at skabb en begynner å bli resistent mot NIX og andre ting man får til å begynne med. Det er fort å bruke mye penger på medisin, spesielt hvis man er en hel familie. 

Jeg fikk skabb som barn på 90-tallet, men da var det over med en behandling, virket med en gang. 

Nei, ikke som vi vet. Men jeg er nesten 100% sikker på at han ikke har vært utro, altså. Det kan jeg bare ikke se for meg, jeg har ingen grunn til å ikke stole på han. Kanskje noen av oss har lånt klær av noen som var smittet? Eller prøvd noen klær i butikken som noen med skabb hadde prøvd på? 

Er det sant? Det er den kremen vi har brukt. Vi fikk beskjed om at man ikke vet om det har virket før det har gått to uker fra første behandling. Håper ikke det er tilfellet med oss😩 TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tok 2 nix kurer hver gang, og ble kvitt det hver gang. 

Ang smitte på jobb er det lite sannsynlig med mindre han er sovende nattevakt og personen som brukte sengen før han var snittet og sengetøy ikke ble skiftet. Har kompisen skabb? Om han har det ble han jo garantert smittet ved å sove i samme seng. 

Okei, så bra. Med kun to påsmøringer? Eller trengte du kun en smøring? 

Nei, han er ikke sovende nattevakt. Jeg aner ikke hvor vi har fått det fra, men fikk i alle fall beskjed om at det kunne forekomme. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt det to ganger, og brukte NIX hver gang. Men jeg bodde hjemmefra i tre-fire dager rett etter jeg tok behandlingen for å drepe skabben som var i sengen/klærne mine hjemme. De dør etter noen dager uten menneskelig kontakt. Så kanskje du skal prøve det?

Anonymkode: c7621...6f3

Det kan jo være et alternativ. Da måtte begge to ha bodd et annet sted da. Kunne jo hende vi måtte det hvis det ikke går nå andre ganga. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...