Gå til innhold

Hvorfor dør fullvaksinerte av Corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekteparet i Sarpsborg er et eksempel, designer Alber Elbaz et annet. Førstnevnte hadde riktignok fått en dose, ikke to. Leser stadig om tilfeller i utenlandsk media. Skulle ikke vaksinen beskytte mot alvorlig sykdom, i alle fall død? Ser knapt hensikten lenger. Trist for de eldre som gledet seg til klemmer, samvær og trygghet...

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901980/designer-alber-elbaz-doede-av-corona

https://www.dagsavisen.no/demokraten/nyheter/sarpsborg/2021/04/21/sarpsborg-ektepar-som-dode-med-korona-hadde-fatt-forste-vaksinedose/

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vaksinen fullbeskytter ikke. Den bare har gjort kroppen litt mere resistent for dette om du blir syk. Og om du blir syk er håpet at du ikke blir så syk at du dør. Men noen er så svake at de om de overlevde vaksinen så vil de likevel dø av sykdommen om de blir smittet. 

Det vil komme mange slike etter hvert så forbered dere på nedstengt samffunn i to år til. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg går ut i fra at det er fordi ingen vaksiner beskytter 100 %.

P-piller beskytter 98%, det betyr at to av hundre hvert år blir gravide på p-piller. Mener du dermed at p-piller er meningsløst å bruke hvis man ikke vil ha barn?

Noen vil dø selv om alle er vaksinerte, men langt færre enn om ingen var vaksinerte.

Hvis vi derimot skal holde fast på at ingen dødsfall er akseptable er jeg enig i at vaksinene ikke har noen hensikt, annet enn for de som selv er redde for å dø. Hovedgrunnen til å ta vaksinene er jo for å få åpne samfunnet igjen, og så må vi heller tåle at da vil enkelte dø.

• Liker 17
Skrevet

fra linken din

Ifølge kommunen var begge hjemmeboende, men hadde underliggende sykdommer.

Vaksinen gir ikke 100% beskyttelse mot smitte eller sykdom, bare reduserer alvorlighet. Så om du er så syk at du ikke overlever et mildt sykdomsforløp vil du dø av corona selvom du er vaksinert

• Liker 7
Skrevet

Det er litt som å spørre "Hvorfor dør folk i bilulykker når de bruker bilbelte? Skulle ikke bilbelter liksom beskytte mot skade?"

Hvis man ikke har en urimelig bias/agenda mot vaksiner er dette kjempelett å finne svaret på, enten ved normal fornuft eller ved 30 sekunder på google.

• Liker 23
Skrevet
electric_trond skrev (1 time siden):

fra linken din

Ifølge kommunen var begge hjemmeboende, men hadde underliggende sykdommer.

Vaksinen gir ikke 100% beskyttelse mot smitte eller sykdom, bare reduserer alvorlighet. Så om du er så syk at du ikke overlever et mildt sykdomsforløp vil du dø av corona selvom du er vaksinert

Sønnen har gått ut i media med reaksjon på den påstanden. Han motsatte seg dette, og stilte seg kritisk til at media ikke opplyste om at foreldrene var vaksinert (noe de gjorde etter hans kritikk).

Jeg har sett tabeller og info som viser de ulike vaksinenes beskyttelse mot smitte, sykdom, alvorlig sykdom og død. Så vidt jeg husker blir det påstått at alle beskytter 100% mot alvorlig sykdom og i alle fall død? (ikke smitte og mildere sykdom)

• Liker 7
Skrevet
Nicathv skrev (1 time siden):

Det er litt som å spørre "Hvorfor dør folk i bilulykker når de bruker bilbelte? Skulle ikke bilbelter liksom beskytte mot skade?"

Hvis man ikke har en urimelig bias/agenda mot vaksiner er dette kjempelett å finne svaret på, enten ved normal fornuft eller ved 30 sekunder på google.

Det ble da sagt at vaksinen beskytter 100% mot alvorlig sykdom og død? Ikke mot smitte og mildere sykdom.

Ingen sier det samme om bilbelte.

• Liker 4
Skrevet

Det er en liten svar på hvorfor covid skal ta litt mer alvorlig enn den vanlige årlige influensa (som dreper mange vaksinert også).  Det er sann det er med my virus ingen har truffet før og ingen har et immunorespons til.  

• Liker 2
Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor folk sier at de som ikke vaksinerer seg ødelegger for andre, når de uansett kan smitte videre etter at de har tatt vaksinen. Vil ikke det bare si at det er de selv det går ut over, ved at de selv risikerer å dø? Er det noe jeg ikke har skjønt?

Det er uansett latterlig fanatisme på begge sider, skjønner ikke helt raseriet til folk, men mindre grunnen til at folk ikke vil ta vaksinen er fordi de tror at noen chiper hjernen deres, men de trenger jo psykisk hjelp 😜 

• Liker 7
Skrevet

Mannen fra Sarpsborg brukte blodfortynnende medisiner, men var ellers sprek før dette skjedde. Kvinnen var også tidligere frisk. Ekteparet, som var i 70-årene, var hjemmeboende. De skal ha fått første vaksinedose noen uker før de døde. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/avviser-at-ektepar-dode-av-vaksine-i-sarpsborg/73672196

Flere fullvaksinerte sykehjemsbeboere har også blitt smittet med covid. Det har vært store utbrudd på flere sykehjem, blant annet i Mandal, Ullensaker og Sandnes. Noen ble alvorlig syke og døde. Fullvaksinert helsepersonell har også blitt smittet. 

Dette viser hvor viktig det er at også de som er fullvaksinert følger smittevernreglene.

• Liker 3
Skrevet
Blålin skrev (1 minutt siden):

Dette er eksempler på artikler/studier/resultater jeg har lest gjentatte ganger og flere forskjellige steder i helt vanlige media. I beste fall er det jo da media, hvis ikke forskerne, som vinkler feil. Folk flest kan ikke forventes å lese forskningsartikler, tolke data o.l. Det som bør forventes fra publikum er spørsmål og åpen, ærlig samtale. Hvis dette ikke er "tillatt", velger jeg nok ikke vaksine, ei heller å spørre her inne igjen.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9388099/AstraZeneca-vaccine-100-effective-against-severe-Covid-study-finds.html

Dette står skrevet om J&J vaksinen: "While J&J’s vaccine has 66.3% effectiveness overall and 74.4% effectiveness in the United States, it has “100% efficacy against hospitalization and death from the virus,” said Dr. Irons." https://www.ama-assn.org/delivering-care/public-health/what-doctors-wish-patients-knew-about-johnson-johnson-vaccine

Her om alle tre: "Health officials have stressed that the most important statistic in fighting the pandemic is that all three vaccines have 100% prevention of hospital admissions and death from the virus." https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56410179

Du skriver veldig god. Om du setter deg ned å leser forskningsartikler er jeg overbevist om at ikke bare vil du forstå de, men også lære mye. 🙂 Det er mye spennede å lese. Av og til tolkes/oversettes ting feil. Reportere og journalister er ofte ikke mer bevandret i forskning enn folk flest. Du har sikkert like godt grunnlag som flere av de.

• Liker 2
Skrevet (endret)
2ro skrev (15 minutter siden):

Du skriver veldig god. Om du setter deg ned å leser forskningsartikler er jeg overbevist om at ikke bare vil du forstå de, men også lære mye. 🙂 Det er mye spennede å lese. Av og til tolkes/oversettes ting feil. Reportere og journalister er ofte ikke mer bevandret i forskning enn folk flest. Du har sikkert like godt grunnlag som flere av de.

Personlig har jeg lest mange ;) Dog ikke disse. Jeg jobber med andre fag. Poenget er at dette berører en hel befolkning, ikke bare meg. Og det gjør meg opprørt at folk blir forespeilet noe annet enn sannheten. Uansett om det er forskerne selv, politikerne eller media som står bak. 

Endret av Blålin
  • Liker 4
Skrevet

Ryddet for innlegg av utestengte brukere, brudd på koronarommets retningslinjer og svar til dette.

Edie, adm.

• Opprett ny...