Gå til innhold

Verkende byll i underlivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

skriver her i håp om noen erfaringer.

har de siste ukene hatt en liten kul i den ene kjønnsleppen, som ikke har plaget meg noe. Denne har de siste 3 dagen begynt å svelle, og er nå på størrelsen med 2 druer. Rød og underjordisk, ufattelig vond! Myk. Får ikke sove, det er vondt å sitte, vondt og gå og jeg føler meg generelt dålig. Skal sies at jeg siden pubertet har vært plaget med slike byller i armhulen, men aldri på kjønnet. Nå er det slik at jeg ikke tør å gå til legen. I og med at den sitter såppas under huden får jeg ikke til å «ta den» selv! Noen råd, tips? Hvor lenge kan slike byller være til de sprekker? 
hjelp!

Anonymkode: 074d9...652

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betent kjertel eller hårsekk. Har hatt slike selv. De går som regel bort av seg selv, men av og til bør man bite i det sure eplet og dra til legen for å tømme den. 

Anonymkode: 7d2e9...fd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klem til den sprekker 😍😍😍

Anonymkode: 32e16...c75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei.

skriver her i håp om noen erfaringer.

har de siste ukene hatt en liten kul i den ene kjønnsleppen, som ikke har plaget meg noe. Denne har de siste 3 dagen begynt å svelle, og er nå på størrelsen med 2 druer. Rød og underjordisk, ufattelig vond! Myk. Får ikke sove, det er vondt å sitte, vondt og gå og jeg føler meg generelt dålig. Skal sies at jeg siden pubertet har vært plaget med slike byller i armhulen, men aldri på kjønnet. Nå er det slik at jeg ikke tør å gå til legen. I og med at den sitter såppas under huden får jeg ikke til å «ta den» selv! Noen råd, tips? Hvor lenge kan slike byller være til de sprekker? 
hjelp!

Google bartholinitt. De må ofte opereres. Lykke til. 

Anonymkode: e051f...537

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt noe sånn. De er hvite/gule.  Jeg har fått klemt de ut (sprekt de). Det er veldig vondt, men blir fortere bra.

har vel opplevd det 2 ganger. 
Håper det går over snart, om ikke så må du ikke føle det er flaut å gå til legen med det. Legen har vært sett det meste

Anonymkode: ba5fe...3f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må gå til legen! En så stor byll, som jeg utfra det du skriver antar er betennelsesrelatert, kombinert med at du føler deg generelt dårlig? Herregud, du må komme deg til legen, få målt CRP, og sjekket byllen.

Hvis du er redd for å gå til legen, så tenk over dette: 

1: Du kan faktisk stryke med av en sånn betennelse. Helt seriøst; vet du hvor farlig det er dersom den fortsetter å vokse, sprekker og gir deg sepsis? 

2: Hvis du syns det er flaut NÅ, så tenk litt på hvordan det blir med et stort, jævlig arr der nede!

3: Betennelsen er stor, og kan skade vevet rundt. Det er mye nerver der nede. Det SKAL VÆRE mye nerver der nede! Du kan skade din egen fremtidige evne til seksuell nytelse osv. 

Kom deg til legen NÅ. 

Anonymkode: 57a08...005

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må få tømt denne byllen og med tanke på størrelsen så at den ikke ha sprukket av seg selv så må du får deg en legetime så raskt du kan. Er den hard eller myk? 

Har du vært hos lege med byllene under armen?

Jeg har og hatt det samme fra puberteten og det er svettekjertelbetennelse. Det som og er greia er at slike som oss har større sjanse for å få de helvetes byllene rundt omkring. Når er jeg i slutten av 30 årene de siste årene har egentlig vært de verste med tanke på disse kviselignende byllene jeg får rundt omkring. Når kan det virke som om svettekjertelbetennelsen ikke bare holder seg under den ene armen men og litt i lysken, ikke like ille da men... Så kom deg til lege, jo yngre du er jo bedre muligheter for at du kan får bedre hjelp. 

Og du, det er ikke flaut, leger har sette alt før, du er overhodet ikke unik. 😄 

Anonymkode: 5cbba...a0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må få tømt denne byllen og med tanke på størrelsen så at den ikke ha sprukket av seg selv så må du får deg en legetime så raskt du kan. Er den hard eller myk? 

Har du vært hos lege med byllene under armen?

Jeg har og hatt det samme fra puberteten og det er svettekjertelbetennelse. Det som og er greia er at slike som oss har større sjanse for å få de helvetes byllene rundt omkring. Når er jeg i slutten av 30 årene de siste årene har egentlig vært de verste med tanke på disse kviselignende byllene jeg får rundt omkring. Når kan det virke som om svettekjertelbetennelsen ikke bare holder seg under den ene armen men og litt i lysken, ikke like ille da men... Så kom deg til lege, jo yngre du er jo bedre muligheter for at du kan får bedre hjelp. 

Og du, det er ikke flaut, leger har sette alt før, du er overhodet ikke unik. 😄 

Den er myk ja. Helt forferdelig vond! Ikke tatt opp hudproblem med legen før da det aldri har plaget meg i stor grad. Aldri vært smertefullt som denne gangen. Håper jo at det ordner seg av seg selv, for er jo utrolig lite gøy med slike legebesøk! 

AnonymBruker
Skrevet

Off det der er så vondt 😕 gikk med min i 2 uker. Plutselig gikk det hull på når jeg var på toalettet. Hjelper med varmt bad 🙂

Anonymkode: df647...7f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Den er myk ja. Helt forferdelig vond! Ikke tatt opp hudproblem med legen før da det aldri har plaget meg i stor grad. Aldri vært smertefullt som denne gangen. Håper jo at det ordner seg av seg selv, for er jo utrolig lite gøy med slike legebesøk! 

Skjønner det men som sagt jo yngre du er jo bedre for å få kontroll på driten. Hvis den er myk så kan det hjelpe med en kokvarm vaskeklut, du presser den på, det er jævlig vondt men kan sprekke den.

Nå har jeg hatt så mange at jeg styrer på med honning og skalpell selv, blitt skikkelig proff på byller og sårstell. 😄 Det som kan skje er at du går for lenge med en og så får du infeksjon og da kan ting ta tid. En av de første jeg hadde når det ble skikkelig ille for et par år siden. Den begynte i mars, så måtte jeg gå å kutte den opp, så var det infeksjon så jeg måtte ha antibiotika for sånn hudinfeksjoner, det ble tatt prøver i tilfelle kreft. Så måtte jeg gå fra mars til september til sårsykepleier som lærte meg alt hun kunne. Men det var jævlig, da hadde jeg et søkk i huden på størrelse med en stor drue, heldigvis så fikk jeg den et annet sted enn underlivet. De jeg pleier å få der klarer jeg å få hull på selv.

Siden det er første gang og det er mer vondt enn vanlig så tror jeg at jeg ville prioritert å komme meg til lege altså. Det er og mindre problematisk å få tømt den hvis du går til lege nå når den er mye, for nå er den klar for å kuttes. :P 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...