Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går satte jeg opp Skype (www.skype.com) på PC'n og prata med fattern helt gratis. Whoohoo!

Genialt konsept. Ikkeno lag eller tull, var som å prate via fasttelefon/mobil.

Trenger bare mic (regner med at de fleste har lydkort/høytalere).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:Nikke: Det er nettopp det det er - helt genialt! :)
Skrevet

Vi bruker Skype for å ringe veldig billig til nord-amerika, hustelefon og mobil. Det er litt forsinkelse, men at det er så billig gjør det verdt det. :)

Skrevet

Skype er så absolutt en flott ting, særlig om man skal ringe utenlands selvsagt :icon_smile: Dette kommer til å bli en standard inne kun få år.

Gjest Homer Simpson
Skrevet

Skype er fint det, men har ip-telefon så jeg har egentlig ikke noe bruk for det.

Skrevet

Får ikke mic'en til å fungere da...så da er jeg jo like langt...

Kan nok ringe mye innenlands for prisen av en mic. ;)

Skrevet
Får ikke mic'en til å fungere da...så da er jeg jo like langt...

Kan nok ringe mye innenlands for prisen av en mic. ;)

ja 99,-

Skrevet
Skype er fint det, men har ip-telefon så jeg har egentlig ikke noe bruk for det.

Jeg har også Ip telefon, men da betaler man jo et fastbeløp i måneden. Det er bakdelen. Men hvis man skal bruke skype, er man avhengig av at begge parter ha pc? Tenker jeg. :sjenert: Da fungere jo messenger med mic og kamera like godt.

Gjest Homer Simpson
Skrevet
Jeg har også Ip telefon, men da betaler man jo et fastbeløp i måneden. Det er bakdelen. Men hvis man skal bruke skype, er man avhengig av at begge parter ha pc? Tenker jeg.  :sjenert: Da fungere jo messenger med mic og kamera like godt.

Jeg betaler ikke noe fast månedsavgift med televoip. Det koster bare 9/14 øre minuttet å ringe med, skypeout er dyrere og dårligere til Norge. Skype fra PC til PC er jo gratis, men å ringe for 9 øre i minuttet er ikke akkurat noe stor utgift da. Ringe til telefon med Skype til utlandet blir jo billigere, men nå er ikke utenlandssamtaler noe jeg har så mye av likevel.

Skrevet
Men hvis man skal bruke skype, er man avhengig av at begge parter ha pc?

Neida - man kan ringe helt fint til både hustlf og mobil.

Men jeg tror ikke man kan motta samtaler fra telefoner til skype enda da, men det kommer.

Skrevet

Nå har jeg altså lasta ned Skype - hvordan går jeg fram for å ringe min første samtale? Steg for steg?

Skrevet
Nå har jeg altså lasta ned Skype - hvordan går jeg fram for å ringe min første samtale? Steg for steg?

ok...

1. logg på skype

2. skriv inn nummeret du vil ringe - nesten helt nederst NB! bruk landsnummer uansett hvilket land du skal ringe til. +47 til norge

3. trykk den grønne knappen for å ringe.

Gjest Homer Simpson
Skrevet (endret)

Må vel nesten kjøpe ringetid også. Link i selv programmet for å kjøpe ringetid med skypeout.

Men du kan altså ringe gratis fra PC til PC, du må legge til en kontakt i kontaktlista di. Få en venn til også å installere Skype ;).

Endret av Homer Simpson
Skrevet

oj tenkte ikke over at hun kanskje ikke hadde kjøpt ringetid... :ler:

Skrevet

OK!

Så hvis jeg skal ringe til en telefon så koster det penger - som jeg må betale på forhånd.

Ringer jeg mellom pc'er så er det gratis?

Hvordan kommer jeg i kontakt med en av kontaktene mine da? Må jeg ha et nummer da også?

Gjest Homer Simpson
Skrevet (endret)

I menyen: Tools - add a contact.

Endret av Homer Simpson
Skrevet

Nå venter jeg på godkjenning fra deg, Kverula. Har du fått noe?

Skrevet
OK!

Så hvis jeg skal ringe til en telefon så koster det penger - som jeg må betale på forhånd.

Stemmer - det er veldig billig da. Ihvertfall til vestlige land.

Ringer jeg mellom pc'er så er det gratis?

Jepp.

Hvordan kommer jeg i kontakt med en av kontaktene mine da? Må jeg ha et nummer da også?

Nei, da må du vite hva nicket deres er. Så adder du dem til kontaktlista di, velger dem og trykker ring.

Evt kan du søke på navn osv for å søke opp medlemmene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...