Gå til innhold

"Feilfri" fasade = rødt flagg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De verste mennene jeg har møtt hadde alle en nærmest feilfri fasade og var veldig selvsikre. Ingen issues, ingen usikkerheter, et par av dem fremhevet til og med at de hadde drevet med "selvutvikling". Samtidig har disse vært de samme som har løyet, vært selvsentrerte, ikke tar ansvar når de gjør noe galt  (omskriver virkeligheten heller, eller skylder på andre). En ruset seg, en hadde flere partnere samtidig uten å være ærlig om det, en hadde et veldig oppfarende temperament og ble rasende av ting som ikke skjedde. 

Det får meg til å lure på om "feilfri" fasade i seg selv rett og slett er et rødt flagg? 

Anonymkode: 1360e...234

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

De verste mennene jeg har møtt hadde alle en nærmest feilfri fasade og var veldig selvsikre. Ingen issues, ingen usikkerheter, et par av dem fremhevet til og med at de hadde drevet med "selvutvikling". Samtidig har disse vært de samme som har løyet, vært selvsentrerte, ikke tar ansvar når de gjør noe galt  (omskriver virkeligheten heller, eller skylder på andre). En ruset seg, en hadde flere partnere samtidig uten å være ærlig om det, en hadde et veldig oppfarende temperament og ble rasende av ting som ikke skjedde. 

Det får meg til å lure på om "feilfri" fasade i seg selv rett og slett er et rødt flagg? 

Det du beskriver høres ut som narsissister.

Og folk som generelt er opptatt av å fremheve seg selv og ikke er opptatt av andre i seg selv er er stort rødt flagg.

Anonymkode: 3575f...eb8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du beskriver høres ut som narsissister.

Og folk som generelt er opptatt av å fremheve seg selv og ikke er opptatt av andre i seg selv er er stort rødt flagg.

"Opptatt av andre enn seg selv" skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet

Alle mennesker har feil og mangler, ingen er perfekte. Noen jobber svært hardt for å skjule det de ser på som mangler men ett sted vil det alltid tyte ut og da gjerne slik at kun de helt nermeste vil kunne se. Utenforstående vil gjerne ikke tro på det, han/hun er alltid hyggelig og grei vettu. 

Anonymkode: 414e8...914

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange som har et striglet utseende og liv, men likevel er gode folk som gjør mye bra i samfunnet. Å like å se bra ut og ha det pent rundt seg gjør ingen til rævhol, tenker jeg.

Anonymkode: aa70e...4ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan være ufin inni med ufin fasade òg. 

Anonymkode: b8223...4ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det å ha veldig høy selvtillit er som regel forbundet med negative personlighetstrekk. I virkeligheten da, ikke på KG

Anonymkode: 1888a...7db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Folk vil vel fremstå på en spesiell måte og er litt blinde for hva som faktisk er. Tror det er vanlig. Alle viser seg fra sin beste side.

Feks jeg dro på date med noen som skrev de var for det meste fornøyd og alltid glad, men mer negativt menneske har jeg ikke møtt. 

Se heller på hvordan de er når du treffer de. Er de opptatt av seg selv og hva de gjør og kan, eller vil de bli kjent med deg, spørre deg om ting, og möter blikket ditt og responderer. 

Anonymkode: 122b1...ccd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: f2936...a71

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Om jeg har lært noe på KG - så er ALT "ett rødt flagg" :sprettoy:

Noen er jo faktisk mer eller mindre "feil-fri", imens andre ikke er det, og noen er villige til å være åpne om "feil" også....  Personlig tenker jeg at det er supert å være "feilfri", men om man er som folk flest, så er det veldig bra å dele, og være åpen om alle "feilene" også...   Så har du "dritten i midten", som antageligvis ikke er spesielt heldig om man har planer om å holde ut lenge som et par :vetikke:

Gjør egne erfaringer, for på KG blir det bare vas uansett! :opplyser:

Skrevet

Det handler nok mest om at ingen mennesker er feilfrie. Men at det som regel er den ‘feilfrie’ fasaden som blir representert i starten av forholdet😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2021 den 0.55):

Tror du må skille mellom deg og mennene du dater. Husk at selv om du tror noen har en feilfri fasade så betyr ikke det at de alltid  fremstiller det slik. Kjærlighet gjør blind og det kan jo være at grunnen til du tror de har feilfri fasade er at du er betatt/forelsket i dem.

Så er det sant at enkelte prøver å fremstille seg selv som perfekte og det er sikkert heller ikke unaturlig i en datingsammenheng. Man prøver jo å markedsføre seg selv og da forteller man jo ikke om alle problemene man har.  Enkelte mangler kanskje også selvinnsikten til å forstå problemene sine og det er det virkelig skumle, for mangler man selvinnsikt så klarer man aldri å ta tak i problemene. 

Men for å svare på spørsmålet ditt. Vet ikke om jeg si ja, feilfri fasade er et rødt flagg. Man bør alltid huske på at ingen er perfekte. Vi er alle mennesker og ikke karikaturer. 

Anonymkode: 7f684...e2b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...