AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Jeg lurer på om det er noen fler med samme problem, og evt. hvordan dere takler det..jeg føler meg så ensom og alene med det. Har vært hos psykolog,gruppeterapi,psykomotorisk fysio,logoped og alexander-teknikk, og det har ikke hjulpet Jeg har hatt en skikkelig hang-up på stemmen min i 5 år, og jeg klarer ikke skru det av. Det skjer når jeg skal snakke med noen,uansett hvem, at jeg ikke får puste ordentlig, brystet knyter seg, det er som en klump i halsen og jeg blir veldig sliten av å snakke. Har utviklet seg til angst rundt folk, gode venner, familie, alle.. jeg synes ikke jeg høres ut som meg selv, og det kjennes som å presse ordene ut gjennom en liten trakt. Klarer ikke utrykke meg lenger, føles det som. Klarer ikke connecte ordentlig med noen..Det er en psyko-somatisk plage. Det har vært vanskelig å være i terapi, fordi man er avhengig av å kunne uttrykke seg der., og psykologer er jo så stille. det ga meg bare helt angst. Så..er det noen som har det sånn, eller problemer med angst/stemme/psykosomatiske plager i den regionen? Anonymkode: f9aa3...716
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Har samme problem. Det er som om at jeg må presse frem stemmen. Høres ut som at jeg har sår hals og nesten mistet stemmen. Har også et problem for stemmen min høres, for meg, helt feil ut. Som om stemmen forandrer seg helt og føles fremmed ut. Eneste som har funket, er å være bevist på det og å roe ned angsten. Ikke blir redd for symptomet, for da blir det bare verre. Mer.. akseptere og forstå det, så går det over av seg selv. Anonymkode: 46eae...63b
Gjest Jaconandersen Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 (endret) Dette er jo en naturlig konsekvens av redselen/bekymring/angst. Musklene strammer seg. Om en setter fenomenet bekymring på en linje, er det motsatte av dette, å være avslappet. Prøv å slapp av musklene dine og kroppen din. Vit at folk ikke tenker så mye over deg og tenker mest på seg selv. Høres helt naturlig ut det du skriver, synes jeg. Endret 25. april 2021 av Jaconandersen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå