Gjest LoisLane Skrevet 1. september 2005 #1 Del Skrevet 1. september 2005 Er dere som bruker induksjonskomfyr fornøyd med den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 1. september 2005 #2 Del Skrevet 1. september 2005 Selv om LoisLane ikke skrev noe om det....så gir jeg tillatelse til at dere godt kan si hva dere eventuelt er misfornøyde med også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. september 2005 #3 Del Skrevet 1. september 2005 Venter spent på at noen skal svare. Jeg drømmer om en ovn med kombinert gass og induksjon, men det er jo mulig det ikke er så bra i virkeligheten som det er i mine våte kjøkkendrømmer . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 1. september 2005 #4 Del Skrevet 1. september 2005 Eg er svært fornøgd med induksjon! I dag hadde eg brent ned huset om det ikkje var for induksjonstoppen min! Gløymte ei panne med vatn på full stykre på omnen :oops: Men ovnen slo seg av av seg sjølv og redda både meg og huset. Det einaste som er dumt er jo at me hadde mange panner som me måtte gje frå oss då. Men mamma og pappa vart veldig glade for dei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 1. september 2005 #5 Del Skrevet 1. september 2005 I dag hadde eg brent ned huset om det ikkje var for induksjonstoppen min! Er det flere fordeler? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 1. september 2005 #6 Del Skrevet 1. september 2005 Induksjon gir raskere oppvarming. Og det blir mindre (eller ingen) fastbrente ting på plata. Du kan faktisk koke grøt med et håndkle mellom plata og kjelen om du vil det, men siden det drives av magnetisme så vil ikke plata bli varm annet enn der den treffer kjelen. Søl er derfor lett å ta bort uansett. Barnevennlig! Platene blir ikke så varme som vanlig keramisk topp og blir mye fortere helt kalde. Minuset er at man må bytte kjeler da. Men ikke alle. Sjekk med en kjøleskapsmagnet på bunn av kjelene du har i skapet. Er de magnetsike funker de selv om de ikke er induksjonskjeler. Ikea har forresten en serie med bra og billig kjeler til formålet. Indusksjon har alle fordelene til gass, men du slipper å ha gassbeholder. Eneste som er bedre med gass er når du woker. Bruker du wokpanne får du varmen mye bedre oppover sidene og raskere ferdig wok. Så neste sted jeg flytter til. I huset jeg SKAL ha, er det en induksjonstopp og et wokbluss (siemens har bla en dominoserie med 30cm brede plater). Det er drømmen. Men for all del. Kjøp ikke todelt. Altså to vanlige keramiske plater bak og to induksjon foran. Du kommer til å angre stort. Platene vil jo ikke bruke like lang tid bla. Dessuten, de fleste induksjonplater har booster funksjon dersom du skal ha noe raskt kokende feks. Da "låner" den energi fra en annen plate (som da ikke funker akkurat da) og booster på der du har noe som skal bli varmt. Snakker ikke akkurat av erfaring (annet enn å koke opp vann i butikken,he,he), men etter stoooooore drømmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2005 #7 Del Skrevet 1. september 2005 Svaret er uforbeholdent ja! Har hatt induksjon i snart 2 år og er kjempefornøyd. Alle fordelene som Nella ramset opp + at jeg slipper gassbeholder i huset! Måtte heller ikke skifte ut alle grytene, bare noen få som likevel var nesten klar for å byttes. Alle gryter og panner som en mangnet fester på kan brukes, men det er en fordel med litt tykk bunn. Og Ikeas 365+ serie er faktisk kjempegod på induaksjon:) Merker det faktis godt at energien først og fremst går til å varme grytene og ikke komfyrtoppen. Spesielt til woking og steking/bruning. har ingen problemer med at ting svis fast på komfyren heller. Jeg vil heller ikke anbefale to induksjon + to vanlig. Gå for bare induksjon, ev + gassbluss, men det er ikke nødvendig med gass synes jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 1. september 2005 #8 Del Skrevet 1. september 2005 Men jeg vil bare ha gass til wokpanna mi og grønnsakene mine jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 1. september 2005 #9 Del Skrevet 1. september 2005 I dag hadde eg brent ned huset om det ikkje var for induksjonstoppen min! ← Er det flere fordeler? :klø: ← Holder ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 1. september 2005 #10 Del Skrevet 1. september 2005 Holder ikke det? ← Nope...ikke her....for vi glemmer ikke sånt. Men ok....nå har Nella og Onyx overbevist meg (så vanskelig var det lissom )....så da blir det induksjonstopp her, men uten gassbluss....for gass vil jeg ikke ha i huset uansett *grøss*. Har notert : ikke 2+2. (Er jo sånne råd som er så fine å få) Møkkakjeler i aluminium er kastet ut fra kjøkkenet allerede....så ikke trenger jeg nye kjeler heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 1. september 2005 #11 Del Skrevet 1. september 2005 Har du sovna her Aurora Vaniljesaus?....husk å betale for hver natt i luken ved utgangen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 1. september 2005 #12 Del Skrevet 1. september 2005 Que? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 1. september 2005 #13 Del Skrevet 1. september 2005 Nei, nå har hun visst forsvunnet....var kanskje betalinga som skremte henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 1. september 2005 #14 Del Skrevet 1. september 2005 Du kommer ikke til å angre altså Alle jeg har snakket med i ettertid som har kjøpt er kjempefornøyde og de angrer ikke de heller. Begynner å bli ganske levlige priser på de også nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2005 #15 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg har også induksjonstopp, og er strålende fornøyd med den. Ser at flere har ramset opp alle fordelene, så jeg nøyer meg bare med å si at den er et av de beste kjøpene jeg har gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 2. september 2005 #16 Del Skrevet 2. september 2005 Kjempefornøyd med induksjon - alle grunnene er vel allerede nevnt. Angrer heller ikke et sekund på at vi ikke valgte gass, mye mer styr og de to platene blir gjerne brukt mindre (det er i hvert fall tilfellet hos de vi kjenner med 2 gassplater og 2 induksjonsplater). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 3. september 2005 #17 Del Skrevet 3. september 2005 Selv har vi ikke induksjon, men får det om 34 dager, da vi flytter inn i den nye rekkehusleiligheten vår med induksjon. Har fått det demonstrert i butikken og gleder meg utrolig til og ta den i bruk. Vi var aldri i tvil om hva vi skulle velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 4. september 2005 #18 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg leste en artikkel om en eller annen kokk som skrøyt sånn av dette, men at han måtte legge om alle sine koke/steke-vaner, siden det tok mye kortere tid å koke opp/steke med induksjon enn ellers. Greit å være oppmerksom på ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 5. september 2005 #19 Del Skrevet 5. september 2005 Vi er også strålende fornøyde. Et tips kanskje; med vår Bauknecht fulgte det med ei super stor panne, pluss en stor og en lite kjele. Det er mulig at også andre leverandører sender med utstyr? Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 20. september 2005 #20 Del Skrevet 20. september 2005 Vi er også kjempe fornøyd med induksjon!! Nå som vi er vant til det, er det er mareritt å lage middag, eller bare koke opp en gryte med vann hos noen som ikke har induksjon.. Det tar jo en eeeeevighet..! (har vel merket det ekstra godt siden vi har drevet å kokt flasker til minstemann..) Vi har hatt vår i over ett år nå, og jeg kommer aldri til å kjøpe noe annet i fremtiden nei..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå