Gå til innhold

jeg har hore rykte på meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt veldig mange stygge ting om meg gjennom årene, og jeg er bare 18 år.. Har masse stygge rykter på meg spesielt hore rykte. Jeg prøver å heve meg over det og ikke bry meg, men til tider kan det være veldig vanskelig. Det å vite at såå mange der ute tror så mye stygt om meg er veldig vondt. 

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Hvordan skal jeg ikke bry meg? Og blir det bedre?

Anonymkode: b12a9...8be

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har hørt veldig mange stygge ting om meg gjennom årene, og jeg er bare 18 år.. Har masse stygge rykter på meg spesielt hore rykte. Jeg prøver å heve meg over det og ikke bry meg, men til tider kan det være veldig vanskelig. Det å vite at såå mange der ute tror så mye stygt om meg er veldig vondt. 

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Hvordan skal jeg ikke bry meg? Og blir det bedre?

JA, det blir bedre! Dette går over, snart så er det en ny person som er hore. Dette er veldig typisk for jenter i din alder, vi er mange som har opplevd dette i ungdomsårene. Men hold ut, det går over- det garanterer jeg. Prøv å ikke ta det så hardt innpå deg, dette stempelet kommer og går like raskt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Flytt. Kom deg bort fra bygda hvis det er der du bor. 

Anonymkode: c2f97...a88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til byen. Der bryr ingen seg. 

Anonymkode: 76f3f...a75

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (7 minutter siden):

JA, det blir bedre! Dette går over, snart så er det en ny person som er hore. Dette er veldig typisk for jenter i din alder, vi er mange som har opplevd dette i ungdomsårene. Men hold ut, det går over- det garanterer jeg. Prøv å ikke ta det så hardt innpå deg, dette stempelet kommer og går like raskt.

hjelper virkelig å høre at du sier det!

tusen takk. 

Anonymkode: 571d7...c26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flytt. Kom deg bort fra bygda hvis det er der du bor. 

Anonymkode: c2f97...a88

Jeg har ikke mulighet til å flytte med det første..

Anonymkode: 571d7...c26

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med helsesykepleier på skolen din eller helsestasjon for ungdom. Evt kan du chatte med f.eks kirkens SOS

Anonymkode: f841e...0e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakk med helsesykepleier på skolen din eller helsestasjon for ungdom. Evt kan du chatte med f.eks kirkens SOS

Anonymkode: f841e...0e0

Syns dette var et veldig godt råd. Føler veldig med deg, forstår godt at dette ikke er lett, spesielt med tanke på at du er så ung. Jeg syns også du kan navngi de du vet sprer og snakker om disse ryktene til helsesøster, slik at hun kan ta en alvorsprat med dem og gjøre dem klar over hvor alvorlig det de driver med faktisk er. Slik ryktespredning er også ulovlig,, så du kan anmelde det dersom du har mulighet til å bevise det. 

https://jusleksikon.no/wiki/Ærekrenkelse

https://www.google.no/amp/s/www.ung.no/oss/lovogrett/amp/283658.html

Anonymkode: ab0c3...2bf

• Liker 5
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Hvor gammel er du?

Du får ikke gjort så mye med det utover å ignorere det, dette er jo mobbing.

Men ett tips er jo å vurdere en annen videregående skole (at du bor på hybel på studiestedet) eller velger en skole som få fra din bydel velger om du bor i by.

Det blir bedre med en gang du kan flytte ❤️

Inntil da får du finne hobbyer å ha fokus på, snakke med helsesøster eller liknende - og trøste deg med at de som var kjipest på skolen sjeldent er de best likte hverken da eller senere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er sårende når noen snakker stygt om deg. Det beste du kan gjøre er å ikke vise at du bryr deg - selv om det er veldig vanskelig. Du eier sannheten. Du vet selv hva som er sant om deg selv. Heldigvis går sånt over - med mindre det er mobbing. Blir du mobbet? Da må det løses på en annen måte.

Anonymkode: 6ec05...ab3

Skrevet

Flytt til Sverige,  de er nok snillere der 

AnonymBruker
Skrevet

Alle jenter hører at de er horer minst en gang i livet. Skjønner det bare ikke. Det er mobbing og ingenting galt med deg.

Anonymkode: a15b0...d7a

Gjest Airman
Skrevet

Tenk bare på de ungdomsjentene som heter Nora, hva de får høre oppover i ungdomstiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig for jenter i den alderen, og det er sannsynligvis flere jenter i området som er stemplet som 'horer' som du ikke har hørt om. Rykter og løyn florerer om alt og alle.

Heldigvis vil det ikke vare. Folk vil bli opptatt med andre ting (studier, kjærester, barn, jobb etc), og vil bry seg mer om sine egne liv enn livene til alle andre. Du vil også bli mer opptatt av din egen hverdag enn hva andre du ikke lenger omgås tenker om deg. Jeg kan ærlig talt si at når jeg hørte slike rykter om andre folk, så trakk jeg bare på skuldrene. 

🙂

Anonymkode: 5e295...b68

AnonymBruker
Skrevet

Folk er helt nedsnødde noen ganger..

Noen jenter får horestempel fordi de seksuelt oppfører seg som gutter (liker sex). Andre kan til og med være jomfruer, men har irritert eller tirret på seg noen idioter som lager sånne rykter for å "ta igjen". 

Vet du hvem som har startet dette ryktet? Det nytter neppe å snakke med dem, men da kan du være ekstra på vakt rundt dem, og ikke oppsøke disse menneskene/dette miljøet.

Det blir bedre. De fleste voksne (unntak finnes) og fornuftige mennesker vet at sånne rykter, med ordbruk på det nivået, ikke er noe å høre på. Og stiller gjerne spørsmål (Hvorfor kaller du henne hore? Er hun prostituert? Eller ønsker du bare å trykke henne ned?) til de som kommer med sånne sladderkommentarer. 

Anonymkode: a4d73...68f

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle jenter hører at de er horer minst en gang i livet. Skjønner det bare ikke. Det er mobbing og ingenting galt med deg.

Anonymkode: a15b0...d7a

Nei, det får ALLE jenter ikke. Ellers enig med siste setningen din.

Anonymkode: 9e8ae...7ea

AnonymBruker
Skrevet
Airman skrev (1 time siden):

Tenk bare på de ungdomsjentene som heter Nora, hva de får høre oppover i ungdomstiden. 

Og Britta... 

Guttene har mer uskyldige som Nils Pils og Ole Polet. 

Anonymkode: e7637...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...