Gå til innhold

kan man be om henvisning til MR?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. For ca 2 år siden opererte jeg kneet for en akutt skade (som det tok 0.5 år før jeg ble tatt seriøst på - dvs ble hele tiden bedt av lege om å gå til fysio, når man etter en god stund tok mr viste det seg at noe hadde løsnet og det måtte opereres). Har det siste halvåret slitt med plager på samme kne. Ikke vært hos lege enda, gikk rett til fysio da jeg vet at de ofte har mer peilig. Har vært flink til å trene (er ellers aktiv), men det blir bare verre og verre. I dag våknet jeg med sinnsykt vondt, kan nesten ikke gå, og det etter en 5km lang tur i går! Før denne skaden kunne jeg løpe maraton. Jeg er ung, hvis det skulle ha noe å si.

I morgen har jeg legetime. Har ny fastlege, så vet ikke helt hvordan hn er. Bare lurer på om jeg direkte ut kan spørre om det er mulig å få MR? Eller annen type undersøkelse? Hva er neste naturlige steg etter man har prøvd rehabilitering? Fikk aldri gått til kontroll etter operasjonen, så også redd for at det ikke har "healet" skikkelig. 

Anonymkode: 7db96...354

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan selvsagt spørre :) Men ville ha stoppet med aktivitet nå frem til du er undersøkt. Er selv kne-skadet, og det er mye som kan gå galt inni der. Noe kan jo ha løsnet igjen, eller du kan ha fått slitasjeproblemer pga feilbelastning. Hvem vet, men smerter = stopp.

Du må få frem til ny lege at du kjenner noe er veldig galt, og at du har operert, og at du blir verre og verre. Forklar hvordan det påvirker hverdagen, så tviler jeg på at de sier nei. 

Er du hoven i det hele tatt? 

Anonymkode: 6c37b...37d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan si det rett ut: Jeg ønsker MR, kan du sende henvisning?

Jeg har bedt om det flere ganger når jeg har hatt behov, og jeg har fått det hver gang. 🙂

God bedring til deg!

Anonymkode: 85317...9b7

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Jeg har krevd MR en gang. Fikk henvisning fra legen med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Fleste fysioterapeuter kan også henvise til MR. Vil absolutt påstå du fyller kriteriene for en MR

Anonymkode: f4368...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...