Gå til innhold

Fortelle venninne at daten snakker dritt om henne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg holder på med en fyr. Jeg har blitt kjent med han gjennom henne. Og nå driver han og skriver masse dritt om henne til meg på messenger... inviterer meg på byen når det åpner igjen og da helst uten henne sier han. 

Han har oppført seg veldig herskende over henne lenge.. og jeg har bemerket meg at han ikke er spesielt høfflig mot henne når vi er sammen. Hun har en litt "svak" personlighet og er ganske innadvendt, men verdens snilleste og mest ydmyke personen jeg kjenner. Jeg syns ganske synd på henne og vet at hadde jeg fortalt henne om dette hadde hun knekt helt sammen. Hun er ekstremt sensitiv og tar sånne ting veldig inn på seg.. 

Jeg har lyst til å si det til henne, men samtidig vet jeg ikke om det er gunstig å gjøre det. Jeg støtter henne ihvertfall veldig opp imot hva han sier og jeg tror jeg får han til å føle seg ganske dum. Kanskje det holder? 

Hva ville dere gjort ? Sagt det som en prinsippsak, eller bare holdt kjeft om det...  også får jeg heller kanskje få henne til å styre unna han på andre måter ? 

Anonymkode: 4c037...029

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At du faktisk vurderer å ikke fortelle det, sier så mye om deg som person. Du er ingen ekte venninne.

Anonymkode: 12d2a...7dd

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At du faktisk vurderer å ikke fortelle det, sier så mye om deg som person. Du er ingen ekte venninne.

Tuller du? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette! Selvfølgelig lar du ikke en mann behandle venninnen din slik. Du sier ifra både til venninnen din, og gir tydelig beskjed til denne mannen om at dette er uakseptabel oppførsel. 

Anonymkode: d6bb4...32c

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Dette! Selvfølgelig lar du ikke en mann behandle venninnen din slik. Du sier ifra både til venninnen din, og gir tydelig beskjed til denne mannen om at dette er uakseptabel oppførsel. 

Jeg har selvfølgelig gitt tydelig beskjed til han. Og jeg lar jo ikke henne fortsette med han, men greia er at jeg vet ikke om jeg bør si direkte det han sier på grunnlag av hennes psyke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva ville dere gjort ? Sagt det som en prinsippsak, eller bare holdt kjeft om det...  også får jeg heller kanskje få henne til å styre unna han på andre måter ? 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har selvfølgelig gitt tydelig beskjed til han. Og jeg lar jo ikke henne fortsette med han, men greia er at jeg vet ikke om jeg bør si direkte det han sier på grunnlag av hennes psyke. 

Det skriver du ingenting om i hovedinnlegget. 

Spør deg selv: hva er best for psyken hennes? Å bli utsatt for en slik mann, eller å få vite de faktiske forhold? For meg hadde valget vært enkelt. Jeg hadde ikke skjult noe for henne. Ikke undervurder venninnen din. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skriver du ingenting om i hovedinnlegget. 

Spør deg selv: hva er best for psyken hennes? Å bli utsatt for en slik mann, eller å få vite de faktiske forhold? For meg hadde valget vært enkelt. Jeg hadde ikke skjult noe for henne. Ikke undervurder venninnen din. 

Det har jeg da absolutt skrevet!! Les bedre. Jeg skrev at jeg støttet henne oppimot han og jeg tror han føler seg ganske dum. Og jeg spurte også i innlegget om jeg kanskje burde holde kjeft og heller få henne til å styre unna han på en annen måte. Han skriver ganske så stygge drøye ting. Jeg selv vet ikke om jeg ville ha visst det. Noen ting har man godt av å ikke vite. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For en rar fyr. Du har sagt helt tydelig fra til han om at hans oppførsel er uakseptabel, og fremdeles skriver han stygge ting om henne til deg? Er du sikker på at du kan få henne til å kutte han ut uten å fortelle det han har skrevet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For en rar fyr. Du har sagt helt tydelig fra til han om at hans oppførsel er uakseptabel, og fremdeles skriver han stygge ting om henne til deg? Er du sikker på at du kan få henne til å kutte han ut uten å fortelle det han har skrevet?

Ja han fortsatte. Til slutt skrev jeg en bombe melding og den har han ikke åpnet enda. Kanskje ikke turt. 

Det vet jeg ikke, men det går jo an å prøve først? Vet bare ikke hvordan jeg skal forklare senere at jeg har holdt det skjult om jeg blir nødt til å si alt. 

Skrevet (endret)

Du sier at din venninne er svak, sikker på at det ikke er du som er konfliktsky ? 

Han skriver stygge ting om henne.

1. Du holder det for deg selv

2. Du fortsetter å ha kontakt med denne fyren, bare det du nevner her er mer enn en upassende kommentar. Han vil gå ut med deg, og han er sammen med venninna di. Høres ikke ut som at du var tydelig og avviste adferden med en gang du så det akkurat.

Du har ikke helt rent mel i posen her heller. Sannheten kommer for en dag, og du kan bli en venninne fattigere. Men bryr du deg egentlig ?

Ja, hun vil bli såret. Men hun fortjener sannheten.

Syns du bør ta en alvorlig tur i tenkeboksen for å vurdere om du faktisk mener det du forteller oss her, eller om det egentlig er deg selv du beskytter på din venninnes bekostning.

Endret av Tulling
skrivefeil
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Tulling skrev (2 minutter siden):

Du sier at din venninne er svak, sikker på at det ikke er du som er konfliktsky ? 

Han skriver stygge ting om henne.

1. Du holder det for deg selv

2. Du fortsetter å ha kontakt med denne fyren, bare det du nevner her er mer enn en upassende kommentar. Han vil gå ut med deg, og han er sammen med venninna di. Høres ikke ut som at du var tydelig og avviste adferden med en gang du så det akkurat.

Du har ikke helt rent mel i posen her heller. Sannheten kommer for en dag, og du kan bli en venninne fattigere. Men bryr du deg egentlig ?

Ja, hun vil bli såret. Men hun fortjener sannheten.

Syns du bør ta en alvorlig tur i tenkeboksen for å vurdere om du faktisk mener det du forteller oss her, eller om det egentlig er deg selv du beskytter på din venninnes bekostning.

Haha du skriver som om dette skjedde for flere dager siden. Men det er nøyaktig 1,5 time siden dette skjedde. Så jo jeg avviste han veldig med en gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Haha du skriver som om dette skjedde for flere dager siden. Men det er nøyaktig 1,5 time siden dette skjedde. Så jo jeg avviste han veldig med en gang. 

Ja for du fikk all den informasjonen i samme setning, og særdeles stuerent at han sitter oppe og chatter med deg midt på natten.

Haha, du laget tråd her, og bruker fortsatt din veninnes psyke som argumentasjon for å frita deg. Haha. :p

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I første innlegg skriver du at du støtter venninnen din veldig mye opp mot det han sier, og at det kanskje får han til å føle seg dum. Har alt dette skjedd i natt/ de siste 1,5 timer? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tulling skrev (Akkurat nå):

Ja for du fikk all den informasjonen i samme setning, og særdeles stuerent at han sitter oppe og chatter med deg midt på natten.

Haha, du laget tråd her, og bruker fortsatt din veninnes psyke som argumentasjon for å frita deg. Haha. 😛

Hvorfor skulle ikke han ha kunnet sende meg meldinger midt på natten? Det er lørdag og han drikker. 

Nei, jeg fikk ikke all den informasjonen i samme setning. Men samtalen startet kl 04:15 ifølge messenger og sluttet klokken 04:48. Samtalen tok en halvtime. Og den siste meldingen min har han ikke åpnet. 

Ja, jeg bruker det som argumentasjon. Jeg ser jo hvordan hun blir bare han gir henne et feil blikk. Hun snakker om det i 3 timer etterpå. Analyserer alt, som jo et normalt når man liker noen. Men det er i en litt mer ekstrem grad dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I første innlegg skriver du at du støtter venninnen din veldig mye opp mot det han sier, og at det kanskje får han til å føle seg dum. Har alt dette skjedd i natt/ de siste 1,5 timer? 

Ja, det har det ;) tok ca 30 minutter hele den samtalen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svarer du han? Når han ville ut med deg og ikke ha henne med, hva svarer du?

Jeg hadde sendt han kun en mld, der hadde jeg svart at hans mld er videresendt til kjæresten hans.

Skjedde dette i natt så hadde jeg kontaktet henne utpå dagen i dag og sendt mld over da. 

Anonymkode: a2f54...5af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svarer du han? Når han ville ut med deg og ikke ha henne med, hva svarer du?

Jeg hadde sendt han kun en mld, der hadde jeg svart at hans mld er videresendt til kjæresten hans.

Skjedde dette i natt så hadde jeg kontaktet henne utpå dagen i dag og sendt mld over da. 

Anonymkode: a2f54...5af

Jeg svarer han for å sette han på plass vel? Samtalen startet bare med at han sendte noen bilder fra sist helg når jeg var med dem. Jeg svarte høfflig og takket for bildene. Jeg møtte han første gang for ikke så veldig lenge siden. Han skrev vidre at det har vært veldig hyggelig å bli kjent med meg. Jeg skriver bare iligemåde👍 også skrivet han at jeg får si ifra når jeg kommer til **** når det åpner på byen. Også skriver jeg bare hehe, ja. Også skrivet han: helst uten ***. Også svarer jeg: hæ? Hvorfor? Jeg drar jo ikke på byen med **'s venner og flørt uten henne. Også skriver han uhyggelige ting om henne også skriver jeg den avsluttende meldingen som han enda ikke har åpnet der jeg skriver om at jeg ikke vet hva han vil, men at jeg verken er interessert i han eller i å høre på dritt om venninna mi osv. 

Ja, jeg skal sende henne samtalen ut på dagen. De er ikke kjærester btw. De holder på av og på. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes da du høres ut som en god venninne. Du står opp for henne overfor denne fyren, og prøver å finne ut av hvordan du skal håndtere dette uten å såre henne altfor mye. Det viser jo at du bryr deg om henne. Men hun kommer til å bli såret uansett, så jeg ville nok ha forklart det i korte trekk, men unngått å vise henne meldingene så fremt hun tar ditt ord for det. 

Lykke til. Skjønner at du er satt i en veldig ubehagelig posisjon. 

Anonymkode: ab9af...7c8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han er en drittsekk, ts. Han er ikke glad i henne. Vis henne chatloggen deres.

Anonymkode: 1a7e2...a0f

Gjest Maxwell
Skrevet

Det høres ut som at han ikke bryr seg om eller liker henne noe særlig, men hun er grei nok å pule på. Han vil også i buksa på deg, uten at hun trenger å få vite det fordi han har skjønt at hun har fått følelser for han. For det høres det ut som at hun har. Og det irriterer han. 

Si ifra til venninnen din, og ikke svar han noe mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...