Gå til innhold

Hva ruser han seg på?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en venn som jeg ikke hadde sett på 3 uker. Hen var blitt fullstendig avmagret. Kinnene var helt innhult. Overbevist om at det skyldes bruk av narkotiske stoffer. Hen er veldig kaotisk, impulsiv og glemsk. Vet hen røyker hasj eller weed daglig, samt tar kokain sporadisk (1-2 ganger i måneden).
Lurer på hva hen tar som får vekten til å rase? Hen har dårlig råd og lavtlønnet jobb, så ikke råd til å ta kokain hver dag. Hen sier det er kun kokain, men jeg tror det ikke. 

Anonymkode: a877a...175

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Amfetamin 

Anonymkode: bb81c...6a8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle? Folk som tar heroin pleier bli veldig tynne? 

Anonymkode: b2fbc...41d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle tunge stoffer som amfetamin, heroin og alkohol osv kan få en til å gå helt på kjøret. Hvorfor er det viktig hvilket stoff?

Anonymkode: e15e8...676

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Spiller det noen rolle?

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det viktig hvilket stoff?

Takk for svar, begge to. For å lese om virkning, symptomer, toleranse utvikling, osv. Moa forstå mer. Er jo bekymret.

AnonymBruker
Skrevet

Daglig bruk av hasj har fått min vekt til å rase fort ned, under tiden jeg ruset meg.

Samme med heroin amfetamin, da særlig ved daglig bruk. 

Det kan egentlig være hva som helst, er du bekymret så tar du dette opp med en nærstående, slik at personen kan få hjelp - fint å høre at du bryr deg, det er ikke alle som har slike venner!

Anonymkode: 1dfff...6c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Daglig bruk av hasj har fått min vekt til å rase fort ned, under tiden jeg ruset meg.

Samme med heroin amfetamin, da særlig ved daglig bruk. 

Det kan egentlig være hva som helst, er du bekymret så tar du dette opp med en nærstående, slik at personen kan få hjelp - fint å høre at du bryr deg, det er ikke alle som har slike venner!

Anonymkode: 1dfff...6c3

Personen har røyket hasj lenge uten at vekten har rykket seg. Jeg tror ikke det er årsaken. Personen har vært mye for seg selv i det siste, og da har vekten rast. Dessverre har ikke personen noen nærstående jeg kjenner eller som er tilgjengelige, så jeg må prøve å ta snakken. Jeg har prøvd en gang, men personen skubber det vekk

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som amfetamin, ja. 

Anonymkode: 1ac8d...ea9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Møtte en venn som jeg ikke hadde sett på 3 uker. Hen var blitt fullstendig avmagret. Kinnene var helt innhult. Overbevist om at det skyldes bruk av narkotiske stoffer. Hen er veldig kaotisk, impulsiv og glemsk. Vet hen røyker hasj eller weed daglig, samt tar kokain sporadisk (1-2 ganger i måneden).
Lurer på hva hen tar som får vekten til å rase? Hen har dårlig råd og lavtlønnet jobb, så ikke råd til å ta kokain hver dag. Hen sier det er kun kokain, men jeg tror det ikke. 

En eller annen stimulant.

Det høres ut som amfetamin eller noe som virker på samme måte, det er et utall varianter av stimulanter det potensielt kan være, men amfetamin (eventuelt metamfetamin som det har kommet litt av siste årene) er klart mest sannsynlig her...

Anonymkode: b8c37...d63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar, begge to. For å lese om virkning, symptomer, toleranse utvikling, osv. Moa forstå mer. Er jo bekymret.

Jeg leste dette svaret også, og det er et poeng at det ikke er så viktig hvilket stoff det er. Du kan uansett ikke "gjøre noe" utover å snakke med vedkommende og vinne tillit på et vis, og da vil hen forhåpentligvis fortelle deg sannheten, men som sagt og som andre sier; speed er den klart mest sannsynlige kandidaten.

Anonymkode: b8c37...d63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som amf, men hvis man røyker hasj lenge, tett nok og ofte nok snur appetitten til ca. null. 

kaotisk og impulsiv får meg til å tenke på noe amf-lignende, ja. 

Anonymkode: 6e754...881

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Høres jo ut som amf, men hvis man røyker hasj lenge, tett nok og ofte nok snur appetitten til ca. null. 

kaotisk og impulsiv får meg til å tenke på noe amf-lignende, ja. 

Anonymkode: 6e754...881

Da kommer vel dette gradvis og ikke plutselig over 3 uker? Hasj vedkomme røyket i sikkert 10 år.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan uansett ikke "gjøre noe" utover å snakke med vedkommende og vinne tillit på et vis, og da vil hen forhåpentligvis fortelle deg sannheten, men som sagt og som andre sier; speed er den klart mest sannsynlige kandidaten.

Takk for svar. Personen ønsker å treffes hele tiden. Det er sånn sett fint, for jeg har mulighet for å snakke med hen. Problemet er at jeg vet ikke hvor mye hen mottar av det som blir sagt. Om jeg prøver å føre en vanlig samtale blir den raskt ført over i yin og yang, gud, urealistiske planer og om egne superkrefter osv... Vet ikke hvordan jeg skal nå inn til personen på et realistisk stå sted, om du forstår..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...