Gå til innhold

Kunne du datet en frimurer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du akseptert at han dro avsted og ikke fortalte mye...

Anonymkode: db05c...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde bare datet en med høy rang, en med sånn rød drakt med sånn spøkelseskladden-hatt.

Anonymkode: 420cb...645

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har møtt er folk som skal leke storkarer. Ikke trekk jeg liker. Virker som en barnslig gutteklubb.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frimurer omhandler verdier og flere har tilknytning og lever etter verdiene men har ingen interesse av å delta på noe eller melde seg inn bare for å være medlem.. som sagt det omhandler verdier å det vet alle som har oppvokst med den eldre garde.

Anonymkode: 78bb2...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet faktisk ikke. Liker ikke hemmelighetskremmeriet de driver med. Men hadde jeg likt fyren, så hadde jeg nok sett bort fra det. Kjenner en som er medlem der, og ser ikke på han noe annerledes for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en, der faren hans var frimurer. Han kledde seg opp og gikk på gutteklubb.
Litt hemmelig gutteklubb, men dog.

Hadde nok gått helt fint for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, de er jo kristne. 

Anonymkode: 94e53...c79

Nei det er de ikke, hadde de bare vært kristne så hadde de vært bra mennesker. Dette er en sekt, der de sverger troskap til sekten de er med i og ikke Jesus Kristus. En kristen går aldri inn i noe slikt. Så les deg opp på dette og ikke uttale deg om noe du ikke kan. De har en tron på et "høyere vesen". En kristen ville aldri sagt det slik. En kristen ville sagt at han trodde på Jesus Kristus som JHVH sin sønn min frelser. Frimurere er en sekt med god innblanding av forskjellige ritualer. At det finnes kristne som roter seg inn i dette? Ja helt sikkert, det betyr ikke at sekten er kristen. For det er den bare ikke.

Så nei jeg ville aldri datet en frimurer fordi det strider mot mine verdier. En kristen ville jeg overhodet ikke hatt problemer å date med om han fulgte den kristne etikk og moral. Ut av det kommer det bare positive ting om det er ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (2 timer siden):

Nei det er de ikke, hadde de bare vært kristne så hadde de vært bra mennesker. Dette er en sekt, der de sverger troskap til sekten de er med i og ikke Jesus Kristus. En kristen går aldri inn i noe slikt. Så les deg opp på dette og ikke uttale deg om noe du ikke kan. De har en tron på et "høyere vesen". En kristen ville aldri sagt det slik. En kristen ville sagt at han trodde på Jesus Kristus som JHVH sin sønn min frelser. Frimurere er en sekt med god innblanding av forskjellige ritualer. At det finnes kristne som roter seg inn i dette? Ja helt sikkert, det betyr ikke at sekten er kristen. For det er den bare ikke.

Så nei jeg ville aldri datet en frimurer fordi det strider mot mine verdier. En kristen ville jeg overhodet ikke hatt problemer å date med om han fulgte den kristne etikk og moral. Ut av det kommer det bare positive ting om det er ekte.

 

Sånn helt konkret: Hvilke motiver strider det i mot? Hemmelighetskremmeriet? Ritualene? Inngangsterskelen? Bare interessert i hvorfor. Kjenner flere som er frimurere, og de er ganske forskjellige, men er ganske åpen og sosiale personer i livet sitt.

 

Anonymkode: da7c8...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke? Oppegående karer som er med der. 

Anonymkode: d3605...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...