Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal hente valpen min i Stavanger om litt under 2 uker, bor selv i Oslo. Så vet at det blir en lang biltur. Er det  greit å kjøre så langt med valp. Eller bør jeg vurdere å ta fly?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sitat skrev (Akkurat nå):

Jeg skal hente valpen min i Stavanger om litt under 2 uker, bor selv i Oslo. Så vet at det blir en lang biltur. Er det  greit å kjøre så langt med valp. Eller bør jeg vurdere å ta fly?

Er vel mindre stress og bedre å ta det i rolig tempo med bil enn stresset med fly og flyplass... men husk at når du kjører med valp bør du kjøre som om du har løse egg liggende i setene 😀 ellers får du se hva den fikk til lunsj..

Anonymkode: 88cfd...588

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vurdert fly om du får ha den med i kabinen.

Anonymkode: ce1c4...eb9

Gjest Cockerlover
Skrevet

Kan du spørre om noen vil være med? 

Skrevet
Cockerlover skrev (Akkurat nå):

Kan du spørre om noen vil være med? 

Skal ha med min mor, så blir ikke alene. 

• Liker 1
Gjest Cockerlover
Skrevet

Vi kjørte over 6 timer da vi henta valpen, en satt i framsete med valpen i fanget (i en bag med sikkerhetsbelte over) det gikk kjempefint. 

Skrevet

Da vi hentet vår valp sutret han i kanskje en halvtime, resten av turen sov han som en stein. Valper sover ekstremt mye, så hvis du er heldig sover den seg gjennom bilturen. Men du bør nok regne med noen stopp på veien for å la den tisse hvis den våkner. Små valper må alltid tisse etter at de har sovet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle jeg kjenner som har kjøpt valp har hatt en ganske lang reisevei fra oppdretter og Oslo-Stavanger syntes jeg ikke er krise for en biltur, så lenge man ikke har dårlig tid. :) Ha med en til i bilen og gjør det til en koselig tur. Litt sånn lungt tempo med lav terskel for  stopp og mulighet for kos er bedre enn en litt stressende tur med flyplass og støy og stress.  Som allerede nevnt sover valper veldig mye, så er du heldig så soves hele turen bort bare avbrutt av noen tissepauser. 

Hvis du syntes det blir mye kjøring selv, kanskje du har noe familie, venner, hytte eller bare en plass på campingplass du kan kjøre innom for en overnatting? Jeg kjører ofte Oslo-Stavanger selv så syntes ikke turen er så ille, men hvis man blir lett sliten av lange bilturer er det bedre å ta et stopp, eller ta fly, enn å risikere ulykker. 

Anonymkode: 0cd6a...a45

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle jeg kjenner som har kjøpt valp har hatt en ganske lang reisevei fra oppdretter og Oslo-Stavanger syntes jeg ikke er krise for en biltur, så lenge man ikke har dårlig tid. :) Ha med en til i bilen og gjør det til en koselig tur. Litt sånn lungt tempo med lav terskel for  stopp og mulighet for kos er bedre enn en litt stressende tur med flyplass og støy og stress.  Som allerede nevnt sover valper veldig mye, så er du heldig så soves hele turen bort bare avbrutt av noen tissepauser. 

Hvis du syntes det blir mye kjøring selv, kanskje du har noe familie, venner, hytte eller bare en plass på campingplass du kan kjøre innom for en overnatting? Jeg kjører ofte Oslo-Stavanger selv så syntes ikke turen er så ille, men hvis man blir lett sliten av lange bilturer er det bedre å ta et stopp, eller ta fly, enn å risikere ulykker. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da blir det bil til Stavanger. 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjørte for å hente valp 7 timer unna. Jeg var alene, så jeg kjørte dit og sov over på et Airbnb, og hentet valp og kjørte hjem igjen morgenen etter. Valpen var i bur i passasjersetet med setebeltet, så valpen kunne se og lukte meg godt. 

Kjøreturen tilbake var veldig behagelig. Stoppet 3 ganger, og turen tilbake tok 9 timer. Valpen sov i 3 timer før den klynka fordi den måtte tisse. Jeg fikk muligheten til å bli bedre kjent med valpen under pausene, og turen var stressfri for valpen. 

Tok nylig fly for å hente valp. Det gikk raskere enn hva en biltur ville tatt, men det var mer stress for både meg og valpen, dog ikke så mye stress at valpen tok skade av det.

Anonymkode: 4efd6...b80

AnonymBruker
Skrevet

Gå til veyerinær og få likegylfighetstabletter. Da sover den hele veien.

Anonymkode: 1912f...be1

Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå til veyerinær og få likegylfighetstabletter. Da sover den hele veien.

Anonymkode: 1912f...be1

Tusen takk for tipset, det skal jeg gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...