AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Hva kan man i så fall gjøre? Jeg har fobier mot mus, rotter, veps, humle, møll og blod. Anonymkode: 7da22...51a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Interessant spørsmål. Vet du hvorfor du har fått disse fobier? Anonymkode: 44a5a...4a4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Eksponeringsterapi er jo en greie. Ikke at jeg ville ha blitt eksponert av veps eller rotter da🤐 Anonymkode: 42e27...a3b
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 Selvsagt! Jeg har selv blitt kvitt fobi mot edderkopper. Var så redd at jeg løp skrikende ut for 20 år siden. Nå støvsuger jeg de største, de mindre får være i huset. Anonymkode: 8b39d...055
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt! Jeg har selv blitt kvitt fobi mot edderkopper. Var så redd at jeg løp skrikende ut for 20 år siden. Nå støvsuger jeg de største, de mindre får være i huset. Anonymkode: 8b39d...055 Seriøst? Anonymkode: 930ab...f00
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selvsagt! Jeg har selv blitt kvitt fobi mot edderkopper. Var så redd at jeg løp skrikende ut for 20 år siden. Nå støvsuger jeg de største, de mindre får være i huset. Anonymkode: 8b39d...055 De kryper bare ut av støvsugeren igjen..... Anonymkode: 71351...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 Ja, gå i terapi, gjerne ISTDP! Les om behandlingsmetoden. Anonymkode: 8555c...9de
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selvsagt! Jeg har selv blitt kvitt fobi mot edderkopper. Var så redd at jeg løp skrikende ut for 20 år siden. Nå støvsuger jeg de største, de mindre får være i huset. Anonymkode: 8b39d...055 Hvordan ble du kvitt fobien? Jeg husker at det var ofte mus i veggene i det huset jeg vokste opp i. Jeg lå ofte livredd i senga og hørte de krøp i veggene rett ved siden av. En gang kom det inn en på rommet. Grøss! Tror jeg er traumatisert av det der. Er voksen nå, men fortsatt like redd for at noe sånt skal skje her jeg bor. Anonymkode: 7da22...51a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Eksponeringsterapi er jo en greie. Ikke at jeg ville ha blitt eksponert av veps eller rotter da🤐 Anonymkode: 42e27...a3b Så hva kan ts gjøre da? Anonymkode: 44a5a...4a4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvordan ble du kvitt fobien? Jeg husker at det var ofte mus i veggene i det huset jeg vokste opp i. Jeg lå ofte livredd i senga og hørte de krøp i veggene rett ved siden av. En gang kom det inn en på rommet. Grøss! Tror jeg er traumatisert av det der. Er voksen nå, men fortsatt like redd for at noe sånt skal skje her jeg bor. Anonymkode: 7da22...51a Da må du bo i tolvte etasje eller noe! Anonymkode: 44a5a...4a4
Thyra Skrevet 24. april 2021 #11 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvordan ble du kvitt fobien? Jeg husker at det var ofte mus i veggene i det huset jeg vokste opp i. Jeg lå ofte livredd i senga og hørte de krøp i veggene rett ved siden av. En gang kom det inn en på rommet. Grøss! Tror jeg er traumatisert av det der. Er voksen nå, men fortsatt like redd for at noe sånt skal skje her jeg bor. Anonymkode: 7da22...51a Trodde ikke barn pleide å være redd for mus?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #12 Skrevet 24. april 2021 Thyra skrev (29 minutter siden): Trodde ikke barn pleide å være redd for mus? Jo, mange av de samme fobiene har jeg hatt hele livet. Var et veldig nervøst barn da. Anonymkode: 7da22...51a
Thyra Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jo, mange av de samme fobiene har jeg hatt hele livet. Var et veldig nervøst barn da. Anonymkode: 7da22...51a Har sett mange barn være redde for diverse småkryp. Men aldri mus..
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 Thyra skrev (36 minutter siden): Har sett mange barn være redde for diverse småkryp. Men aldri mus.. Hvordan kan ts bli kvitt denne fobien? Anonymkode: 44a5a...4a4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #15 Skrevet 25. april 2021 Ikke et enkelt råd å følge, men for meg så hjalp det å bli sammen med en mann som ikke hadde de samme fobiene og redslene som meg, og som stilte undrende spørsmål ved hva jeg var redd for og hvorfor. Tidligere var jeg redd for slanger, tordenvær og at de jeg var glad i kjørte bil. Dette var tillært atferd, gjett hva min mor og min mormor er redde for.. Det tok kanskje 5 år, men nå er fobiene borte. Jeg koser ikke på slanger, men jeg tåler å se de uten å få helt panikk. Så en type eksponering sammen med noen som ikke er redd for det samme som deg? Er dine fobier arvet også? Anonymkode: 386e3...dba
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #16 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke et enkelt råd å følge, men for meg så hjalp det å bli sammen med en mann som ikke hadde de samme fobiene og redslene som meg, og som stilte undrende spørsmål ved hva jeg var redd for og hvorfor. Tidligere var jeg redd for slanger, tordenvær og at de jeg var glad i kjørte bil. Dette var tillært atferd, gjett hva min mor og min mormor er redde for.. Det tok kanskje 5 år, men nå er fobiene borte. Jeg koser ikke på slanger, men jeg tåler å se de uten å få helt panikk. Så en type eksponering sammen med noen som ikke er redd for det samme som deg? Er dine fobier arvet også? Anonymkode: 386e3...dba Det er et godt forslag. Viktig at kjæresten tar fobien din på alvor og hjelper å bli kvitt den. Det hjelper ikke hvis h*n sier at det "bare er tull". Anonymkode: 44a5a...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #17 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke et enkelt råd å følge, men for meg så hjalp det å bli sammen med en mann som ikke hadde de samme fobiene og redslene som meg, og som stilte undrende spørsmål ved hva jeg var redd for og hvorfor. Tidligere var jeg redd for slanger, tordenvær og at de jeg var glad i kjørte bil. Dette var tillært atferd, gjett hva min mor og min mormor er redde for.. Det tok kanskje 5 år, men nå er fobiene borte. Jeg koser ikke på slanger, men jeg tåler å se de uten å få helt panikk. Så en type eksponering sammen med noen som ikke er redd for det samme som deg? Er dine fobier arvet også? Anonymkode: 386e3...dba Nei, foreldrene mine har ikke akkurat disse fobiene. Moren min har ingen fobier. Faren min har nok litt fobi mot edderkopper, men det har ikke jeg. Anonymkode: 7da22...51a
Honey Dew Skrevet 25. april 2021 #18 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Selvsagt! Jeg har selv blitt kvitt fobi mot edderkopper. Var så redd at jeg løp skrikende ut for 20 år siden. Nå støvsuger jeg de største, de mindre får være i huset. Anonymkode: 8b39d...055 Da har du ikke blitt kvitt fobien din. Hold dem i hånden og bær dem ut. Først da er du kvitt fobien.
Blomsterpotta Skrevet 25. april 2021 #19 Skrevet 25. april 2021 Eksponerings skal visst være effektivt. Jeg har skikkelig skrekk for edderkopper, men kommer aldri til å eksponere meg for det for å bli kvitt fobien. Jeg slår de ihjel tvert ig om det bringer ulykke resten av livet mitt så er det helt greit. Er redd slanger også, men de ser jeg aldri.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #20 Skrevet 25. april 2021 Blomsterpotta skrev (Akkurat nå): Eksponerings skal visst være effektivt. Jeg har skikkelig skrekk for edderkopper, men kommer aldri til å eksponere meg for det for å bli kvitt fobien. Jeg slår de ihjel tvert ig om det bringer ulykke resten av livet mitt så er det helt greit. Er redd slanger også, men de ser jeg aldri. Effektivt når ts er redd for rotter? Anonymkode: 44a5a...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå