Gå til innhold

Valp ikke lenger interessert i maten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun elsket maten før, særlig hvis jeg tilsatte Biola eller egg. Nå etter to uker er det annerledes.

Nå spiser hun litt, og går. Kommer kanskje tilbake etter en halvtime og spiser litt mer før hun går igjen. 

Jeg har prøvd å spice det opp med litt godbiter oppi som krydder (most), men da slikker hun bare dette av.

Hun er frisk og fin, og har god appetitt på alt annet. 

Er det fordi vi belønner henne med godbiter?

Foret hun får er dette, som hun fikk av oppdretter:

Eukanuba Growing Puppy Large Breed 15 kg - Dyrekassen.no

Anonymkode: 03ee6...3db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder og aktivitetsnivå spiller gjerne inn. Det kan være noe så enkelt som at den føler seg mett. Hvis den ikke mister vekt og har fin allmenntilstand, ville jeg ikke vært bekymret. Uansett ville jeg startet å gi maten til litt mer faste tider. Dette for å få inn litt mer rutine for hunden. 1/3 av maten på morgenen og 2/3 av maten på kvelden. Spiser ikke valpen maten etter fem minutter, ta maten opp. Forsøk dette annenhver time til å begynne med. I tillegg kan du se om valpen er i en alder hvor du kan øke mengden fysisk trening. En hund som ikke brukes, kan ofte kjenne seg mett fortere enn en hund som føler den har en jobb å gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter den over. Ta opp maten etter fem minutter.

Du kan også prøve å gi maten på en mer spennende måte. Å spise mat fra en skål er jo fryktelig kjedelig. 

Spre litt og litt utover golvet/plenen.

Gjem godbitene I et pledd. 

Ta litt mat i neven og løp bakover mens du roper på hunden. Få hunden til å følge etter deg og gi den litt og litt fra neven. Flott for å legge et godt grunnlag for innkalling. 

Bland litt leverpostei eller peanøttsmør i maten og legg det i en kong. 

Lag hull i en flaske og legg maten oppi. Lag litt store hull først, så valpen forstår at den må sparke flasken rundt om på stuen for å få ut maten. Etterhvert som den blir flinkere til å jobbe for maten, ta en ny flaske og lag mindre hull

Anonymkode: 4e30b...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...