AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Hei. Jeg har de siste 3 ukene opplevd at når jeg sovner/ etter jeg har sovnet, bråvåkner og hiver etter pusten først var det en gang i uken, så to, og nå har det skjedd 3-4 netter på rad, får hjertebank og blir selvfølgelig andpusten! har lest at om det er søvnapné, så husker man ikke om man gjør dette i dyp søvn heller. Noen som vet hva dette kan være? nesten litt redd for å legge meg nå, det er veldig ubehagelig. Skal selvfølgelig rådføre meg med lege, men neste ledige legetime er langt unna. Kan jeg ta dette med legevakt? Anonymkode: 503cc...991
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Ta det med fastlegen så du får bedre og tettere oppfølging. Anonymkode: 83ad4...7e1 1
Titania Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Lege er rett vei å gå, ja. Min erfaring med søvnapné er ikke å våkne med følelsen av å ikke få puste, det har skjedd et fåtall ganger. Man våkner bare utslitt, husker ingen stopp.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Hei. Dette sliter jeg med i perioder. Kan skrive under på at det er skremmende. Jeg har blitt testet for søvnapne og det har jeg ikke. Det jeg derimot antagelig har er noen slags hypnagoge fenomener i perioder med økt stress. Det er ikke farlig, bare veldig ekkelt. Jeg fikk betablokker mot hjertebanken og det hjalp meg mye. Det som også hjelper meg er å sove sammen med noen andre. Og generelt sørge for at jeg stresser mindre. Fint at du har bestilt time hos legen, for det bør jo sjekkes ut. Hvis man har søvnapne så er man gjerne veldig trøtt på dagtid. Anonymkode: e164e...4af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå