Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3lis3 skrev (1 minutt siden):

Enig i alle unntatt unorske hudfarger i bunaden. 
Føler de seg norske, eller faktisk er norske, og vil være med å feire, kan de selvsagt gå med bunad. 
Du må gjerne gå med hijab også til bunaden. Ingen problem. 
Men for alle del. Ikke solbriller til bunad. 

Jo solbriller til bunad ass!

Anonymkode: 73dbf...a18

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo solbriller til bunad ass!

Nei, det går virkelig ikke an

Skrevet

Hvite joggesko til bunad. Bruk bunadsko eller andre svarte sko.

Crocs på fjelltur (ja, jeg har faktisk sett det).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Badebukse andre steder enn stranden. 

Dress og sandaler

Folk med unorsk hudfarge i bunad

UGGS på sommeren

Stillongs og skjørt

Anonymkode: 4f5c8...6e4

1 hour ago, 3lis3 said:

Enig i alle unntatt unorske hudfarger i bunaden. 
Føler de seg norske, eller faktisk er norske, og vil være med å feire, kan de selvsagt gå med bunad. 
Du må gjerne gå med hijab også til bunaden. Ingen problem. 
Men for alle del. Ikke solbriller til bunad. 

Enig, skulle akkurat skrive det samme som deg @3lis3

Anonymkode: 8a32f...20d

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener egentlig at så lenge man vet hva man driver med, og bærer klær/tilbehør med stil,  kan de mest usannsynlige kombinasjoner være vellykket. 

Men det er noe med å se situasjonen an. Jeg så en gang noen som var på vei i begravelse og hadde mørk, vanlig dress og hvite, litt kraftige joggesko. Det synes jeg ikke var vellykket, med mindre de visste at dette var i den avdødes ånd. Noe jeg tviler på at det var (men jeg vet ikke!), siden det var snakk om en eldre slektning.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, irkan90 said:

Dressjakke med jeans og joggesko er utrolig stygt.

Synes det er ganske kult jeg, går med det selv når jeg ikke orker høye hæler eller vet at jeg skal gå mye

• Liker 3
Skrevet

Røyking i bilen eller innendørs med ikkerøykere eller barn tilstede🤮

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Badebukse andre steder enn stranden. 

Dress og sandaler

Folk med unorsk hudfarge i bunad

UGGS på sommeren

Stillongs og skjørt

Anonymkode: 4f5c8...6e4

Bare nydelig og flott med "ikke etniske" nordmenn i bunad. Jeg digger det.

Anonymkode: c0c3c...d2f

• Liker 12
Skrevet
3lis3 skrev (9 timer siden):

Har dere eksempler på ting som virkelig ikke passer seg å gå med?

Jeg kan starte. 

- Ankelsokker til dress

Kanskje ikke..

- Joggesko til kjole eller dress

Kommer vel an på kjolen. Og joggesko og dress var jo "in" en gang...

-Solbriller til bunad

Det må da være innafor. Hvorfor skal solbriller til bunad være verre enn andre briller til bunad?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig, skulle akkurat skrive det samme som deg @3lis3

Så hyggelig at noen er enige med meg. :) 
Ikke hverdagskost. 

Skrevet
Thyra skrev (1 time siden):

Kanskje ikke..

Kommer vel an på kjolen. Og joggesko og dress var jo "in" en gang...

Det må da være innafor. Hvorfor skal solbriller til bunad være verre enn andre briller til bunad?

Trenger jo ikke gjøre alt som er «in» hvis det ser helt for j.... ut. 

Har man en øyesykdom som gjør at man er unormalt ømfintlig for sterkt lys, så er det kanskje ok, eller hvis man har bunad på når man går på ski på påskefjellet, men ellers er tar det seg ikke bra ut. 

Skrevet (endret)
3lis3 skrev (7 minutter siden):

Trenger jo ikke gjøre alt som er «in» hvis det ser helt for j.... ut. 

Enig i det.

3lis3 skrev (7 minutter siden):

Har man en øyesykdom som gjør at man er unormalt ømfintlig for sterkt lys, så er det kanskje ok, eller hvis man har bunad på når man går på ski på påskefjellet, men ellers er tar det seg ikke bra ut. 

Synes ikke solbriller til bunad er så ille. Er mye annet som ser mye mer malplassert ut til bunad. Personlig synes jeg ikke kort hår, ihvertfall ikke "moderne" korte hårfrisyrer passer til bunad. Til nød slike frisyrer de hadde på 30-40-50-tallet.

Å gå uten solbriller i skarpt lys er tortur.

"Raske briller" til bunad passer ikke.

Endret av Thyra
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3lis3 skrev (4 timer siden):

Nei, det går virkelig ikke an

Det går helt fint. Er bare å ta de på seg, lett som bare det. Og da slipper man å myse mot sola !

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvite, freshe sneakers til en enkel sommerkjole til hverdags er kjempefint, og noe de fleste kan kle🥰

Anonymkode: 9e779...805

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er merkelig å snakke om ting som ikke passer seg på andre. Unntaket er bikini i begravelse eller bar overkropp på butikken. 

MEN, her er ting jeg aldri ville gått med selv, altså som jeg ikke synes passer seg på meg:

- Joggesko/sneakers til kjoler. Jeg bruker 50-tallskjoler, og det ville bare sett teit ut. Jeg bruker primært ballerinasko eller sandaler. 

- Korte ankelsokker og bare ankler på vinteren (har aldri skjønt greia)

- Korte skjørt. Helt ok på andre, men ikke på meg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, SPOCA said:

Korte ankelsokker og bare ankler på vinteren (har aldri skjønt greia)

Hehe går med det hele året, gidder ikke å ha forskjellige sokker eller bukser for sommer og vinter

Anonymkode: b98b7...497

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hehe går med det hele året, gidder ikke å ha forskjellige sokker eller bukser for sommer og vinter

Javel, og du fryser ikke? Det ser så merkelig ut med folk som står og venter på bussen der de hutrer i sine store boblejakker og bare ankler når det er 15 minus.

Og det vel ikke nødvendigvis klesplaggene ankelsokker og bukser jeg reagerer på i seg selv, men heller at folk velger sneakers/joggesko som ikke går over anklene. Det ser rett og slett kaldt ut.

Jeg pleier å ha på meg vintersko/støvletter, slik at jeg trenger verken å ha forskjellige sokker eller bukser.

Endret av SPOCA
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, SPOCA said:

Javel, og du fryser ikke? Det ser så merkelig ut med folk som står og venter på bussen der de hutrer i sine store boblejakker og bare ankler når det er 15 minus.

Og det vel ikke nødvendigvis klesplaggene ankelsokker og bukser jeg reagerer på i seg selv, men heller at folk velger sneakers/joggesko som ikke går over anklene. Det ser rett og slett kaldt ut.

Jeg pleier å ha på meg vintersko/støvletter, slik at jeg trenger verken å ha forskjellige sokker eller bukser.

Nei er ikke spesielt kaldt på anklene uansett hvor kaldt det er, men kan være kaldt på føttene, men det går nok mer på at jeg ikke bruker vintersko, går med sneakers eller pumps (da uten sokker) hele året

AnonymBruker
Skrevet

Solbriller til bunad er ikke innafor, folk kan bare bruke det men vit da at det ikke passer og at folk tenker det. Du må bare tåle å gå med det du vil uavhengig av hva folk mener. 

Anonymkode: de7dd...bbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kompisen min kjører kabriolet om sommeren, iført en grønn rar speedo. synes det er magisk morsomt😅💜

Anonymkode: 2feeb...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...