Gå til innhold

Er det greit å grine på jobb?

Gjest Vinga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva mener du?

I utgangspunktet så skal vi holde profesjonell avstand til pasientene vi er i kontakt med. Vi skal ha et profesjonelt forhold til dem, noe som innebærer at vi bare skal bry oss om dem som medmennesker, og bare det.

Selv synes jeg at det er bare tull, men ifølge lærere og "den gamle garden" sykepleiere så skal man ikke bli emosjonelt innvolvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pauline_*
Det spørs vel hva man jobber med. I min fremtidige jobb, psykolog, ville det ikke vært akseptert.

Jeg er psykolog og vil gjerne nyansere dette litt! Klart det ikke er heldig dersom man gjentatte ganger griner foran øynene på klienter, men noe helt annet er det å ta ut frustrasjon, sinne, sorg etc. sammen med kollegaer, veileder etc. Jeg har aldri grått foran klienter, men har ved en anledning tatt til tårene foran kollegaer da jeg skjønte at det ikke gikk så bra som jeg hadde trodd med en familie jeg hadde jobbet mye med. DET må være helt lov! Man er da bare menneske, og empati er ikke helt å forakte når man er psykolog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk jobbet fulltid i over ett år og hatt sommerjobb hver år siden jeg var 15, og gjennom psykologstudiet har jeg hatt praksis forskjellige steder.

Å, ja men da er jo saken en ganske annen!

Hva jobbet du med i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Noen ganger kan det være greit å dele med kolleger hvis man ikke er helt seg selv, men andre ganger er det vel best å gå på toalettet og gråte tårene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobbet du med i sommer?

Denne sommeren var faktisk den første noensinne jeg ikke har jobbet. Med sen eksamen og ferie i utlandet hadde jeg bare 4 uker til overs, så jeg fant ut at sannsynligheten for at noen ville ansette meg var temmelig liten, så tiden ble brukt på oppussing og lesing (pensum riktignok!) istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne sommeren var faktisk den første noensinne jeg ikke har jobbet. Med sen eksamen og ferie i utlandet hadde jeg bare 4 uker til overs, så jeg fant ut at sannsynligheten for at noen ville ansette meg var temmelig liten, så tiden ble brukt på oppussing og lesing (pensum riktignok!) istedet.

Ja, det er noe dritt når ferieplanene kommer i veien for å jobbe! Kjenner følelsen. Det blir nok bedre når du begynner å jobbe etter studiene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å grine for å dele gleder/sorger med kolegaer. Det har seg slik at jeg har jobbet med folk som har brukt tårer som middel. Det har vert brukt når ubehagelige situasjoner har oppstått,når det har blitt krevd noe osv...

Møter har blitt avslutet osv....Maktsjuke som bruker tårer.

Så om en ny kom etter 5 dager med tårer ,så har jeg gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter aa ha hatt praksisplass paa jobben i tre maaneder og endelig fikk fast stilling, sa sjefen til meg: "du er den eneste praktikanten vi har hatt som ikke har graatt paa jobb". Saa noen ser det aa graate paa jobb som en svakhet. Han la til at jeg var veldig "together," et pluss i en stressende jobb. Vil tro dette gjelder de fleste steder....men noen ganger kan man ikke for det, man bare MAA graate - det burde vel kunne tilgis! Men ville ikke gaatt inn for aa ta til taarene...vil ikke ha det ryktet paa meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter aa ha hatt praksisplass paa jobben i tre maaneder og endelig fikk fast stilling, sa sjefen til meg: "du er den eneste praktikanten vi har hatt som ikke har graatt paa jobb".  Saa noen ser det aa graate paa jobb som en svakhet. Han la til at jeg var veldig "together," et pluss i en stressende jobb. Vil tro dette gjelder de fleste steder....men noen ganger kan man ikke for det, man bare MAA graate - det burde vel kunne tilgis! Men ville ikke gaatt inn for aa ta til taarene...vil ikke ha det ryktet paa meg!

Mener du at noen går bevisst inn for å ta til tårene? For å oppnå noe da mener du?

(Da ville jeg heller argumentert gitt for i lengden kan man ikke bli tatt seriøst om man gråter til stadighet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bare at man burde proeve aa ikke graate hvis man kan! Det var ironisk ment...

Ja, for det er jo veldig lett å ta ironien på nettet...alle her kjenner deg jo ut og inn, så det er en smal sak mener du? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...