Gå til innhold

Konstante mensensmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har helt siden jeg fikk mensen for 8 år siden alltid hatt ekstreme smerter under mensen, og spesielt de to første dagene. Har også slitt med store blødninger, og har måtte ofte være hjemme fra skolen pga dette. For fire år siden begynte jeg med p-piller, for å se om dette kunne lindre. De førte til litt mindre blødning, men smertene er der fremdeles. 
For et par år siden begynte jeg å få menssmerter utenom menstrasjonen, og da spesielt om nettene. Konstante murringer, og sover dårlig hver natt pga dette. Jeg dro til gynekolog, men de fant ingenting. Etter sykehusbesøket følte jeg meg plutselig bedre, men for et halvt år siden har det blusset opp igjen. Nå er det verre enn noen gang. Ligger i fosterstilling annenhver natt fordi det er så vondt, og smertestillende har dårlig effekt. 
Føler ingen tror på meg, og siden legene ikke fant noe den gangen følte jeg spesielt at ingen trodde på meg. Har lest at det kan ta flere år før de stiller diagnosen endometriose, men akkurat nå klarer jeg ikke flere år med disse konstante smertene. 
noen som har tips til smertene, eller hva jeg evt bør gjøre?

Anonymkode: 3cb2a...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme, har så j***** vondt de to første dagene..😩🩸 varmeflaske hjelper faktisk litt😬 bytter litt på å legge den på nedre del av magen og mellom bena..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har lest om endometriose, men be om utredning. Det er en lang prosess ja, for det er vanskelig å se på både ultralyd og MR, men gode gynekologer tar deg seriøst og sender deg om nødvendig til Oslo for utredning der. 

Jeg har det like ille og ingenting hjelper. Varmeflaske lindrer og trekantsmertestillende. Det kan være aktuelt for deg å prøve annen prevansjon, men dessverre, smertene må du leve med, det er en j*vlig sykdom.. Be evt om sterke smertestillende til svært sjeldent bruk. 

Klem til deg, ønsker deg lykke til. 

Endret av Ugresset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen i dag og krev utredning!

Anonymkode: aa2c6...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest litt om endometriose? Det tar i snitt 7 år å få disgnosen, for helsevesenet er helt totalt elendig når det kommer til å ta kvinner seriøst; «mensen skal gjøre vondt» 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬 kramper er kanskje normalt, men det å ikke kunne gå på jobb eller skole er ikke noe man kan kalle normalt! 🤬🤬🤬🤬

Jeg fikk diagnosen endometriose i fjor. Jeg har alltid hatt uken uten piller når jeg har gått på p-piller, og jeg fikk mer og mer smerter under denne blødningen. Etter diagnosen har jeg begynt å gå på p-piller konstant, men fysisk aktivitet og orgasmer kan føre til kramper. Bare det å ligge på alle 4 å skrubbe dusjen gir meg kramper. Men slipper blødningen og krampene som fører til at jeg må bruke paralagin forte med å gå på p-piller. 

Anonymkode: f1a13...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...