Gå til innhold

Kan behandler bli glad i pasienten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og på hvilke måte? Eller hvorfor ikke?

Anonymkode: 261f0...fdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du er intet annet enn penger for dem. 

Anonymkode: 7b9b5...7e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Du er intet annet enn penger for dem. 

Tull! Selvfølgelig kan en behandler bli glad i pasientene sine: feks å oppriktig ønske at pasienten skal ha det bra = medmenneskelig kjærlighet. Mener jeg.

Anonymkode: be96b...0e8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tull! Selvfølgelig kan en behandler bli glad i pasientene sine: feks å oppriktig ønske at pasienten skal ha det bra = medmenneskelig kjærlighet. Mener jeg.

😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😂

Var det morsomt? Forklar hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet

Men når pasienten er ferdig hos behandleren er det ha det bra for alltid. Jeg mener, da er det ingen kontakt mer. Men virker som det liksom må være sånn.

Anonymkode: 3ad62...c5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men når pasienten er ferdig hos behandleren er det ha det bra for alltid. Jeg mener, da er det ingen kontakt mer. Men virker som det liksom må være sånn.

Årsaken til at det ikke er kontakt etter at terapien er avsluttet, er nok fordi psykologer ikke har lov til å innlede vennskap el.l. med sine pasienter.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Årsaken til at det ikke er kontakt etter at terapien er avsluttet, er nok fordi psykologer ikke har lov til å innlede vennskap el.l. med sine pasienter.

Ja, ser den. Greia, er bare at jeg føler jeg sa en del dumme ting til min psykolog som jeg gikk til for litt over 10 år siden. Gikk til ham i 6 år. Men sa en del syke ting, som jeg vil si at jeg angrer på at jeg sa. Vedkommende fyller 80 i år så kan jo når som helst ta kvelden, men blir jo vanskelig å finne en mulighet til det slik systemet er.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ser den. Greia, er bare at jeg føler jeg sa en del dumme ting til min psykolog som jeg gikk til for litt over 10 år siden. Gikk til ham i 6 år. Men sa en del syke ting, som jeg vil si at jeg angrer på at jeg sa. Vedkommende fyller 80 i år så kan jo når som helst ta kvelden, men blir jo vanskelig å finne en mulighet til det slik systemet er.

Det er ikke ulovlig for deg å ta kontakt med den psykologen. Du kan feks ringe eller skrive til hen og si det som du ønsker å si skriftlig eller spørre om å få snakke med hen da det er noe du ønsker å si.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en terapeut på min lokale dps fra 2010-2014 , etter det har vi fremdeles kontakten på Snapchat , Instagram osv.. tror og vet at denne terapeuten ble oppriktig glad i meg, og det er veldig gjensidig , for den terapeuten reddet livet mitt bokstavlig talt. 

Anonymkode: 214b0...b7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Var det morsomt? Forklar hvorfor?

Det bare var det :)

AnonymBruker
Skrevet

Ofte tillegger nok pasienter mer i relasjonen enn behandleren som gjerne har titals personer å forholde seg til.. Det er jo et pluss at man føler seg sett og ivaretatt, det er jo det de fleste behandlere ønsker å oppnå...og dette er jo et grunnlag for en god behandling og samtale, men samtidig finnes det de pasientene som misforstår denne kommunikasjonen og er "sultefora" på nærhet og kontakt. Der er det gjerne vanskelig da de tillegger større verdi i helt vanlige ting som feks. et ord, et smil sov. som behandler ikke har lagt noe særlig i..

Anonymkode: 567b9...10a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg gikk til en kvinnelig psykolog i flere år. Psykologen sa til henne at hun hadde blitt gld i henne og oppriktig likte henne som person. Jeg tror ikke en terapeut sier sånn bare for å øke selvtilliten til pasienten, det må jo også komme fra et oppriktig sted.

Anonymkode: a9e3e...257

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ei venninne av meg gikk til en kvinnelig psykolog i flere år. Psykologen sa til henne at hun hadde blitt gld i henne og oppriktig likte henne som person. Jeg tror ikke en terapeut sier sånn bare for å øke selvtilliten til pasienten, det må jo også komme fra et oppriktig sted.

Anonymkode: a9e3e...257

Det er nettopp det... for det sa min behandler til meg og.... så bare lurer på om h*n faktisk mente det..

Anonymkode: 261f0...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som behandler kan man bli oppriktig glad i en person som er pasient. Men det er hjemlet i lov ang. det å f.eks. innlede et forhold til denne, som fører til at da vil vedkommende miste autorisasjonen sin som behandler. De må oppføre seg profesjonelt!

Anonymkode: 786f6...da2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan en behandler bli glad i en pasient. Det vil jo alltid være med en viss distanse mtp lover og regler, men behandlere er mennesker de og. 

Spesielt i lange forløp tror jeg at det blir mer tydelig, fordi man har stått i så mye sammen og kjenner hverandre godt. Ja, jeg sier hverandre, for som pasient blir du etterhvert godt kjent med behandler også. Og over tid bygges det en relasjon. 

Dessuten er det jo sånn at relasjon og det å få et forhold til en annen - og ikke minst å bli glad i, på ingenting måtenødvendifvis betyr kjærlighet og samliv. 

At en behandler blir glad i en pasient er ikke synonymt med et ønske om å ha sex med eller dele hele livet sitt med l

Anonymkode: 06165...edc

Skrevet

I mitt yrke blir jeg på en måte glad i brukerne, jeg følger dem nesten daglig og har oppriktig ønske om å bidra til at de får en bedre hverdag. Men når de ikke er brukerne mine er det ikke slik at jeg savner dem, da erstattes de jo av nye som tar opp tiden min. Men det er alltid noen brukere som treffer en nerve hos meg som jeg tenker på i flere år etterpå.

En av miljøpersonalet på DPS har sagt at jeg gjerne kan sende henne en melding på messenger for å si hvordan det går når jeg har sluttet å være innlagt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en lærer/behandler på en spesialskole som var litt vel frempå, tok det nærmest for gitt at vi skulle holde kontakten, kunne liksom kontakte mine foreldre for å spørre hvordan det gikk etter jeg var ferdig der, han foreslo også å møte tidligere elever regelmessig som man hadde gjort før på skolen. Men høres rart ut, hadde ikke han nok med sine nåværende elever? Men er vel litt forskjell på lærere og psykologer. Greia er at jeg synes det er litt ubehagelig når folk som har jobbet med meg tenker på meg mer enn nødvendig etter de er ferdige.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg hadde en terapeut på min lokale dps fra 2010-2014 , etter det har vi fremdeles kontakten på Snapchat , Instagram osv.. tror og vet at denne terapeuten ble oppriktig glad i meg, og det er veldig gjensidig , for den terapeuten reddet livet mitt bokstavlig talt. 

Anonymkode: 214b0...b7a

Dette er veldig tvilsom oppførsel fra en ansatt på DPS.

Anonymkode: a4de1...e60

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig usunt å sitte ensom hjemme, og kun leve for disse psykologtimene.. i tillegg fantasere om at psykologen er glad i en og dere er close. Og lage en tråd om det for å få bekreftelse på dette. 

Anonymkode: 9cb1a...839

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...