Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan unngå dette grusomme fenomenet kalt hekt.

Jeg har akkurst, etter 1.5 år, fått et hekt på avstand,  jeg kan ikke si det er 100% borte.

Nå har jeg vært på en date med en ny. Wow milepæl......men.... hekt-følelsen sniker seg på, etter EN date!?!?!?! 

Hva pokker er det med meg. Hvordan kan jeg unngå hekt??

Jeg er en helt oppegående, ressurssterk,reflektert og voksen dame, uten issues😅

Anonymkode: ce06d...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Personlig tror jeg at vi er blitt bortskjemt av hvor tilgjengelige mennesker er nå, og at vi kan stalke dem på sosiale medier innen få sekunder. Menneskers hjerne spiller alltid "connect the dots" når vi har forskjellige biter med informasjon, og vi har en tendens til å se for oss både det beste og det verste scenarioet når vi er betatt/forelsket.

De beste scenarioene i tankene våre gjør at vi skaper forventning og håp - vi ser for oss potensialet, i stedet for å se på hva som er der i det øyeblikket.  På motsatt side, ser vi for oss det verste mulige scenarioet og hvor såret vi potentielt kan bli, dersom det beste mulige scenarioet utspiller seg slik det gjør i fantasien for deretter å kræsje i hjertesorg. Vi bygger altså opp et drømmescenario som er altfor perfekt til at vi ønsker å miste det, hvilket vi gjør når vi ser for oss verste scenario. En liten minihjertesorg for vår livlige fantasi hver gang vi tillate tankene å gå dit.

Vi manipulerer nesten oss selv på en måte, med en såkalt hot and cold taktikk. Det beste jeg har lært er å identifisere tankene for hva de er idét de dukker opp. Når du ser for deg barna dere kanskje kan få, så stopper du deg selv og sier "vi har ikke datet med enn én gang, så jeg vet ikke engang om jeg vil ha barn med han enda!" 

Avbryt deg selv og bring deg selv tilbake til nåtid. Hva er nåtidens realitet? Minn deg selv på hva som er håp, hva som er fantasi, hva som er frukt osv. Litt etter litt kan du reprogrammere tankegangen din :)

Endret av utakulanini
Rettet opp i skrivefeil og omformulere litt for klarhet
  • Liker 4
Skrevet
utakulanini skrev (38 minutter siden):

Personlig tror jeg at vi er blitt bortskjemt av hvor tilgjengelige mennesker er nå, og at vi kan stalke dem på sosiale medier innen få sekunder. Menneskers hjerne spiller alltid "connect the dots" not vi har forskjellige biter med informasjon, og vi har en tendens til å se for oss både beste og verste scenario når vi er forelsket.

De beste scenarioene i tankene våre gjør at vi skaper forventning og håp, vi ser for oss potensialet i stedet for å se på hva som er der i det øyeblikket.  På motsatt side, ser vi for oss verste mulig scenario og hvor såret vi kan bli, dersom det best mulig scenarioet utspiller seg slik det gjør i fantasien. Vi bygger altså opp et drømmescenario som er altfor perfekt til at vi ønsker å miste det, hvilket vi gjør når vi ser for oss verste scenario. 

Vi manipulerer nesten oss selv, med en såkalt hot and cold taktikk. Det beste jeg har lært er å identifisere tankene for det de er idét de dukker opp. Når du ser for deg barna dere kan få, så stopper du deg selv og sier "vi har ikke datet med enn én gang, så jeg vet ikke om jeg vil ha barn med han enda!" 

Avbryt deg selv og bring deg selv tilbake til nåtid. Hva er nåtidens realitet? Minn deg selv på hva som er håp, hva som er fantasi, hva som er frukt osv. Litt etter litt kan du reprogrammere tankegangen din :)

Wow! Dette! 👏

Skrevet

Hva ligger egentlig i "hekt"?

AnonymBruker
Skrevet
utakulanini skrev (7 timer siden):

Personlig tror jeg at vi er blitt bortskjemt av hvor tilgjengelige mennesker er nå, og at vi kan stalke dem på sosiale medier innen få sekunder. Menneskers hjerne spiller alltid "connect the dots" når vi har forskjellige biter med informasjon, og vi har en tendens til å se for oss både det beste og det verste scenarioet når vi er betatt/forelsket.

De beste scenarioene i tankene våre gjør at vi skaper forventning og håp - vi ser for oss potensialet, i stedet for å se på hva som er der i det øyeblikket.  På motsatt side, ser vi for oss det verste mulige scenarioet og hvor såret vi potentielt kan bli, dersom det beste mulige scenarioet utspiller seg slik det gjør i fantasien for deretter å kræsje i hjertesorg. Vi bygger altså opp et drømmescenario som er altfor perfekt til at vi ønsker å miste det, hvilket vi gjør når vi ser for oss verste scenario. En liten minihjertesorg for vår livlige fantasi hver gang vi tillate tankene å gå dit.

Vi manipulerer nesten oss selv på en måte, med en såkalt hot and cold taktikk. Det beste jeg har lært er å identifisere tankene for hva de er idét de dukker opp. Når du ser for deg barna dere kanskje kan få, så stopper du deg selv og sier "vi har ikke datet med enn én gang, så jeg vet ikke engang om jeg vil ha barn med han enda!" 

Dette innlegget er den beste hjelpen jeg har fått for mitt hekt ..ever.  tusen tusen tusen takk  ❤❤❤❤

Det er så sant. En liker ideen, en illusjon av noe, som går helt på tvers av hva som er realitetene.  

Han jeg har datet nå...helt objektivt sett.(og dette er tøft å oppsummere) ..for ung, for rotete, typiske ungdomsintrresser selv om han er voksen , litt for lange negler, emosjonelt utilgjengelig,, lav selvtillit,  ..men hjelp så deilig likevel...eller han har et helt nydelig bilde av seg selv på some,  han har TIDLIGERE hatt sammenfallende interesser som meg, samt vært slank og sporty.... vi bor nært hverandre... så ja, det jeg trakter etter er et Urealistisk BILDE jeg selv har dannet meg av han basert på bildearkivet hans på nett, min fantasi , samt en date med bra sex. 

Anonymkode: ce06d...97f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også litt "Hektet" på en elsker, vi har kun sex. Vet vi ikke kan bli noe mer da vi ikke passer til noe annet. Men seksuellt er vi som lim, passer perfekt sammen der. Så klarer ikke stoppe det :) 1 gang i uken så er jeg fornøyd. Går det lenger blir jeg skikkelig ugrei 😂. . Eneste som har gitt med orgasme ved samleie.

Anonymkode: c3318...860

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...