Gå til innhold

Plassering av bilstolen til den nyfødte :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei på snart 2 år som er plassert bak passasjersete og vi venter en baby om noen måneder , og spørsmålet er , kan babyen plasseres bak førersete? Samboeren må kjøre  hver gang da han er for lang til og sitte bak i midten med en unge på hver side og hadde blitt veldig trangt for han om 2 åringen hadde blitt plassert bak førersete 😕 er det noen regel at den nyfødte på plasseres bak passasjersete ? 

Anonymkode: 3eaf5...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid hatt mine barn bak meg når jeg kjører. Det er det som er tryggest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke babyen kunne plasseres bak førersetet? Vi har hatt to babyer bak fører pga storesøsken som må sitte på passasjersiden. Aldri vært et problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ingen regler om det. Men hva gjør dere om ca 6 mnd når baby bør over i samme type stol som 2-åringen ?

Anonymkode: d20ae...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke det gå? Skjønner ikke hvordan du tenker 🤔

Anonymkode: cfa95...033

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er det ingen regler om det. Men hva gjør dere om ca 6 mnd når baby bør over i samme type stol som 2-åringen ?

Anonymkode: d20ae...499

Blir nok en større bil da ja 😉

Anonymkode: 3eaf5...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Blir nok en større bil da ja 😉

Anonymkode: 3eaf5...221

Lurt :)

Anonymkode: d20ae...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har babyen bak sjåføren, og storebroren bak passasjeren. Er såå ingen grunn til at det skulle vær galt ?

Anonymkode: cfde6...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha babyen i midten bak? Eller toåringen foran? 

Anonymkode: a5b5a...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har babyen bak sjåføren, og storebroren bak passasjeren. Er såå ingen grunn til at det skulle vær galt ?

Anonymkode: cfde6...0de

Det er ikke galt, men ved en kollisjon vil det være tryggest på passasjersiden, i de fleste tilfeller, og det er derfor anbefalt å ha den yngste bak passasjersetet.

Anonymkode: 9b8a0...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke galt, men ved en kollisjon vil det være tryggest på passasjersiden, i de fleste tilfeller, og det er derfor anbefalt å ha den yngste bak passasjersetet.

Anonymkode: 9b8a0...442

Nei, det er ingen anbefaling. Dessuten er det midten bak som er tryggest 😉

Anonymkode: cfa95...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ingen anbefaling. Dessuten er det midten bak som er tryggest 😉

Anonymkode: cfa95...033

Har hørt at er anbefalt, men da husker jeg vel sikkert feil. Veit det er midten som er tryggest :) 

Anonymkode: 9b8a0...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ei på snart 2 år som er plassert bak passasjersete og vi venter en baby om noen måneder , og spørsmålet er , kan babyen plasseres bak førersete? Samboeren må kjøre  hver gang da han er for lang til og sitte bak i midten med en unge på hver side og hadde blitt veldig trangt for han om 2 åringen hadde blitt plassert bak førersete 😕 er det noen regel at den nyfødte på plasseres bak passasjersete ? 

Anonymkode: 3eaf5...221

Men jeg skjønner ikke. Dere har en fireseter. Hvorfor sitter ikke dere to voksne foran og et barn på hver side? 

Nå ble jeg selv usikker for vi har ei på fire og en baby på noen uker. Ingen av oss voksne sitter bak mellom barna, blir det feil? Vi har speil da så vi kan se den nyfødte hele tiden, og fireåringen sitter forovervendt. 

Anonymkode: 1a269...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har som regel hatt minstemann bak sjåførsetet eller i midten, litt avhengig av hvor mange andre bilstoler det har vært i bilen.

Anonymkode: c1388...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men jeg skjønner ikke. Dere har en fireseter. Hvorfor sitter ikke dere to voksne foran og et barn på hver side? 

Nå ble jeg selv usikker for vi har ei på fire og en baby på noen uker. Ingen av oss voksne sitter bak mellom barna, blir det feil? Vi har speil da så vi kan se den nyfødte hele tiden, og fireåringen sitter forovervendt. 

Anonymkode: 1a269...703

Det er ikke alle barn som er så glad i å kjøre bil, og da sitter gjerne en voksen bak sammen med dem. Dette gjelder nok helst langtur tror jeg. Men om ungene ikke trenger voksenoppfølging er det ingenting i veien for å sitte slik som dere. Jeg har aldri sittet bak, det har aldri vært behov for det. Og jeg har som regel har vært alene med dem, og må dermed sitte i førersetet :)

Anonymkode: c1388...ae5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men jeg skjønner ikke. Dere har en fireseter. Hvorfor sitter ikke dere to voksne foran og et barn på hver side? 

Nå ble jeg selv usikker for vi har ei på fire og en baby på noen uker. Ingen av oss voksne sitter bak mellom barna, blir det feil? Vi har speil da så vi kan se den nyfødte hele tiden, og fireåringen sitter forovervendt. 

Anonymkode: 1a269...703

Det som er feil er at dere har fireårigen forovervendt. 

Anonymkode: cfa95...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som er feil er at dere har fireårigen forovervendt. 

Anonymkode: cfa95...033

Fireåringer er lov å snu!

Anonymkode: b21ed...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men jeg skjønner ikke. Dere har en fireseter. Hvorfor sitter ikke dere to voksne foran og et barn på hver side? 

Nå ble jeg selv usikker for vi har ei på fire og en baby på noen uker. Ingen av oss voksne sitter bak mellom barna, blir det feil? Vi har speil da så vi kan se den nyfødte hele tiden, og fireåringen sitter forovervendt. 

Anonymkode: 1a269...703

Det er anbefalt å trøste babyen om den skriker hysterisk over tid. Da er det praktisk om en sitter bak, så slipper man stoppe bilen for å trøste.

Her sitter mannen baki på lenge turer når babyen vræler og ikke roer seg.

Anonymkode: cfde6...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som er feil er at dere har fireårigen forovervendt. 

Anonymkode: cfa95...033

🙄

Anonymkode: 6b5f9...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fireåringer er lov å snu!

Anonymkode: b21ed...302

Det er lov å snu en på 15 måneder, det er ikke dermed sagt at det er lurt. 

Anonymkode: cfa95...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...