Gå til innhold

Henvisning til røntgen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊 på tirsdag var jeg hos legen. Har slitt med skjelett og knokler som forstørrer seg og gjør veldig vondt, er værst i knokkelen på ene siden av bekkenet i ryggen. kan ofte våkne på natt og må opp og gå for gjør sykt vondt. Samme når jeg våkner på morgenen 🙈

Han Kunne kjenne tydelig at den var forstørret, sendte henvisning, fikk melding i går om time allerede neste fredag. 

Legen trodde selv det kunne være noe som er at knokkelen/skjelett vokser. Ufarlig og som regel oppstår det på hodet. 

Men vet ikke hva det er før man tar røntgen.

Noen som har hatt noe likt og vært på røntgen også? Fant de ut hva det var? :)

Anonymkode: acfd2...8f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det hovent mener du? 

Anonymkode: d4fb9...77f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det hovent mener du? 

Den er forstørret. Dobbelt så stor som den på andre siden. Men det som det begynte med var oktober 2019. Bøyde meg litt frem, det sa pang, kunne ikke bevege meg noe fordi det var intens smerte. Hovna opp på siden av hofta og fikk blåmerke der det skjedde 🙈 var sommer i fjor det ble ille på natt/morgen og er sånn hver dag. Så må finne ut av hva det er 🙊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det hovent mener du? 

Det må jo være et sarkom eller noe. Har du tatt MR med kontrast?

Sarkom trenger ikke å være kreft altså.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig røntgen vil jo ikke vise så mye mener jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tatt noe desverre. 2 dager etter det skjedde, så var jeg hos legen. Måtte gjøre noe bevegelser for å se om det var prolaps. Fikk resept på sterke smertestillende med beskjed om å komme tilbake om det fortsatt var vondt. Det ble sakte bedre med smertestillende. Men 2-3 uker etter skjedde det samme, bare at det var motsatt side, ikke i bekkenet men lenger opp, og fra halve kroppen og opp. Etterhvert gikk det foran. Hevelse i skjelett i puppen, og beinet rett over brystet. 

Dro til legen i januar, han antok det var at jeg er tynn og kan få plager og hvordan jeg ligger på natta. 

Har bytta lege og legekontor. Han kjente den i bekkenet og henviste med en gang :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vanlig røntgen vil jo ikke vise så mye mener jeg.

Han sa det var best å se med røntken når det gjaldt skjelett først. Og pga stråling av f.eks CT, så tas det eventuelt hvis de finner grunnlag etter røntgen 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke tatt noe desverre. 2 dager etter det skjedde, så var jeg hos legen. Måtte gjøre noe bevegelser for å se om det var prolaps. Fikk resept på sterke smertestillende med beskjed om å komme tilbake om det fortsatt var vondt. Det ble sakte bedre med smertestillende. Men 2-3 uker etter skjedde det samme, bare at det var motsatt side, ikke i bekkenet men lenger opp, og fra halve kroppen og opp. Etterhvert gikk det foran. Hevelse i skjelett i puppen, og beinet rett over brystet. 

Dro til legen i januar, han antok det var at jeg er tynn og kan få plager og hvordan jeg ligger på natta. 

Har bytta lege og legekontor. Han kjente den i bekkenet og henviste med en gang :)

Haha, legen min meinte jeg hadde plager fordi jeg var feit. 😄 

Ble sendt til røntgen, der så de ingenting, så ble jeg sendt til MR, der takket være at en av de beste radiologene i Norge så mine bilder så ble jeg sendt på ny MR med kontrast. Da fant de utav hva det var.

Så jeg hadde ikke gitt meg før de hadde sendt deg til MR med kontrast, man får ikke skikkelig innblikk uten det,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, legen min meinte jeg hadde plager fordi jeg var feit. 😄 

Ble sendt til røntgen, der så de ingenting, så ble jeg sendt til MR, der takket være at en av de beste radiologene i Norge så mine bilder så ble jeg sendt på ny MR med kontrast. Da fant de utav hva det var.

Så jeg hadde ikke gitt meg før de hadde sendt deg til MR med kontrast, man får ikke skikkelig innblikk uten det,

Noen passer ikke helt yrket sitt 🙈😂 enda godt du ble tatt på alvor og sendt til mr 🙊  jeg vil hvertfall tippe de ser noe siden knokkelen er såpass stor. Så håper 😅 men takk for tips, skal pushe på det om de ikke finner noe. Var det veldig alvorlig det de fant? Godt det finnes leger som tar oss på alvor 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen passer ikke helt yrket sitt 🙈😂 enda godt du ble tatt på alvor og sendt til mr 🙊  jeg vil hvertfall tippe de ser noe siden knokkelen er såpass stor. Så håper 😅 men takk for tips, skal pushe på det om de ikke finner noe. Var det veldig alvorlig det de fant? Godt det finnes leger som tar oss på alvor 😊

Alvorlig og alvorlig. :P Er ikke dødelig iallfall, men sjelden "sykdom". 😄  Er vel 2 av 1 million som har det så jeg burde jo spille lotto for jeg har en annen "tilstand" og som er såpass sjelden.

Men du må komme å oppdatere når du får noe svar, kanskje vi kan bli "rarediseasekgsisters". 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alvorlig og alvorlig. :P Er ikke dødelig iallfall, men sjelden "sykdom". 😄  Er vel 2 av 1 million som har det så jeg burde jo spille lotto for jeg har en annen "tilstand" og som er såpass sjelden.

Men du må komme å oppdatere når du får noe svar, kanskje vi kan bli "rarediseasekgsisters". 😄 

Da var det hvertfall flaks du ble henvist 😮 blir så oppgitt av leger som bare går utifra kroppstørrelsen at det er derfor man sliter 🙈😅😅 

Ja klart jeg oppdaterer 😁 ble ganske overraska over hvor fort jeg fikk time. Kun 10 dager fra henvisning. Glad jeg slipper å vente flere uker 😅 

Mamma tenker det kunne vært osteoporose, men ettersom jeg har skjønt, så er det mer vanlig når man er gammel. 

Blir 30 i august 😅 

Spent på hva de finner ut. Vil gjerne sove vanlig igjen 🙈😅 må ofte sitte sovende i sofaen fordi jeg såvidt kommer meg ut av senga 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da var det hvertfall flaks du ble henvist 😮 blir så oppgitt av leger som bare går utifra kroppstørrelsen at det er derfor man sliter 🙈😅😅 

Ja klart jeg oppdaterer 😁 ble ganske overraska over hvor fort jeg fikk time. Kun 10 dager fra henvisning. Glad jeg slipper å vente flere uker 😅 

Mamma tenker det kunne vært osteoporose, men ettersom jeg har skjønt, så er det mer vanlig når man er gammel. 

Blir 30 i august 😅 

Spent på hva de finner ut. Vil gjerne sove vanlig igjen 🙈😅 må ofte sitte sovende i sofaen fordi jeg såvidt kommer meg ut av senga 😅

Er litt morsomt og for jeg har et par veldig tynne og petite venninner (har en tendens til å treffe mine rake motsetninger 😄 ) og de får de samme beskjedene jeg får.

Jeg sleit lenge med vondt i hender, rygg, armer og bein osv. Så gikk til legen og kommenterte at jeg hadde veldig vondt. Kan gå med på at jeg er stor men da ville vel smerten satt seg annerledes og ikke i fingrene, joda, ble sent til revmatolog og fikk diagnose der. Greit nok, så har jeg en venninne som er på min høyde men 50 kilo lettere, hun fikk høre det samme, bare at hun måtte legge på seg så skulle alt bli bra. :ler: Men hun ble sendt til revmatolog og fikk samme diagnose... 

Har og en i familien som var hos ortopeden av alle ting og da begynte han å mase om at hun kom til å føle seg mye bedre om hun bare ga opp røyken.. Og hun satt jo der som et spørsmålstegn for hun har aldri røykt og leddproblemene hun var der for er medfødt... 

Tror heller ikke det er osteoporose du er alt for ung for det og regner jo med blodprøver er tatt og ikke viser noen mangler eller andre ting..? Har du vært gravid eller hatt en skade på et tidspunkt?

Uansett, 10 dager er jo en grei ventetid, iallfall i disse tider skal krysse armer og bein (så godt jeg kan, må være forsiktig med kneet :ler: ) for at alt går greit og det er så bagatellmessig og lett å fikse som mulig :pinar:

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts, gikk det bra på røntgen? :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei ts, gikk det bra på røntgen? :) 

Ja gikk bra. Kom faktisk inn halvtime før tiden 😅 må bare vente på svar. Kan vel fort ta 1 uke 😊 er veldig nysgjerrig på om de finner ut noe. Har jo kjøpt røntgenbildene, prøver å finne ut hvor på bildet den forstørrede knokkelen er, men skjønner ikke så mye, så får bare vente å se 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...