Gå til innhold

Vanskelig og tungt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har behov for å ventilere litt. Jeg er så utrolig sliten og tiltaksløs. Føler meg helt flat i humøret og orker lite på fridagene mine. Jobber redusert pga. omsorg for et barn med spesielle behov. Hun er mye våken om natten og jeg sover veldig lite i perioder. De siste nettene har jeg sover kanskje 4-5 timer med avbrutt søvn til sammen. Dette er altså på grunn av pleiebehov for min syke datter.  Jeg har i tillegg to andre barn under 7 år. Altså 3 barn under 7. er mye alene da mannen mim jobber borte. Får allerede mye hjelp av familie, men de kan jo ikke hjelpe meg på natten.

Visst jeg vil kan jeg få sykemelding eller redusere stillingen min mer eller helt (uten økonomiske konsekvenser) pga min datter, men jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. På den ene siden hadde det hvert veldig greit å ha helt fri og sove på dagen. Men er redd for at jeg bare blir med isolert og deppa av det. Jeg liker jo å være på jobb, men jobben min er ganske slitsom i perioder også. Og der krever det at jeg er 100% tilstede når jeg er der....

veldig usikker på hva jeg skal gjøre med livet mitt... alt føles håpløst ut :( 

Anonymkode: ff4d5...3f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må mannen din jobbe borte? Det høres utrolig tungt og ensomt ut å stå i alene. Siden du uansett får hjelp av familie, og dermed noe sosialt, så ville jeg vurdert sykmelding i starten hvertfall. Du trenger søvn og overskudd, og det har du ikke nå. Jeg ville heller tatt meg en hobby de dagene du har overskudd, for da kan man selv justere hvor mye overskudd man har, mens du som du sier alltid må være 100 % tilstede på jobb. Du har allerede en fulltidsjobb hjemme, så å se om det hjelper å hente deg inn er nok er lur idé. Jobb er givende, men det er jo mammarollen også, og om du bare blir strukket mellom de to uten tid til deg selv, så er ikke det lett.

Anonymkode: cdeb7...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...