Gå til innhold

Til menn- Friends with benefits- hva må til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ser dere etter i en dame for å ønske det? Eller kan alt være friends with benefits?

Hva legger dere i forskjellen mellom fuckfriend og friends with benefits?

Er det forskjell på kriterier på damer om det er ff eller fwb? 

Anonymkode: 133a6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hatt, men de eneste kravene tror jeg må ha vært at det var en dame og at hun var villig til å ligge med meg 😂 Det er ikke så lett for menn flest å skaffe slike ordninger

Anonymkode: 491c9...d13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel jeg svare på sikkert, for opplever ofte at menn vil være min FF (når jeg vil ha forhold 🤪)

 

Anonymkode: acadf...880

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irkan90

Det er noen som du ikke bare har sex med, men har det morro med utenfor soverommet også. Som en venn, men med sex. Enkelt og greit.

Det betyr jo da også at du må like den personen til en viss grad, mens med ff kan du i teorien ha null til felles annet enn begjær.

Etter litt erfaring med dette er jeg skeptisk til om FWB faktisk fungerer. En av partene vil alltid utvikle følelser, og "bruddet" blir da til syvende og sist leit for begge. Man blir jo glad i personen.

Hold deg til ff du, eller vent til du er klar for forhold. Mitt råd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at FWB lett blir komplisert. Det er verken fugl eller fisk... 

Anonymkode: 56e3d...a36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er at FWB lett blir komplisert. Det er verken fugl eller fisk... 

Anonymkode: 56e3d...a36

Hm ja skjønner dette kan skje og det skjer veldig ofte. Men i fwb så tror jeg mange får følelser men de velger alikevel og fortsette fordi de heller vil ha en bit av den andre enn ingenting? Er det noen som tenker sånn? Og en mann som ikke ser for seg noe forhold. Som er brent f.eks av tidligere forhold. Kan da fwb være en måte for han og takle å være sammen med noen uten at han må føle at han binder seg? Jeg aner ikke hvordan menn tenker egentlig. Han trenger også nærhet og kos og det å være litt sosial men ønsker ikke å binde seg som i ett forhold? Jeg bare lurer for jeg syns det er ett interessant tema med fwb og ff. Ff høres helt for jævlig ut for meg og kun møte noen for å knulle. Det hadde jeg ikke klart. Jeg liker at det er kjemi og  skikkelig seksuell tiltrekning tilstede før jeg har lyst i det heletatt til å hoppe til køys med noen. Fwb ligner egentlig veldig på den utroe mannen. Som har henne på si men vil ikke forlate familien sin, er det sammenlignbart. Ja jeg skriver menn men mener egentlig begge veier. Vet det går begge veier. Syns det er ett spennende tema i dagens samfunn. 

Anonymkode: 133a6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Min erfaring er at FWB lett blir komplisert. Det er verken fugl eller fisk... 

Anonymkode: 56e3d...a36

Hvorfor velger så mange menn fwb da?

Anonymkode: 133a6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel i et par år, og kunne vurdert et ff-opplegg, men har aldri prøvd å finne noen.   Det opplagte er jo at jeg må tenne på henne. Det andre er at hun må være ærlig på at hun vil det samme, og ikke innerst inne går på akkord med noe. Hun må ha selvinnsikt nok til å tilpasse kontaktnivået, slik at ikke følelser oppstår, og gjerne på mine vegne også 😁 

Anonymkode: 19cc2...28f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært singel i et par år, og kunne vurdert et ff-opplegg, men har aldri prøvd å finne noen.   Det opplagte er jo at jeg må tenne på henne. Det andre er at hun må være ærlig på at hun vil det samme, og ikke innerst inne går på akkord med noe. Hun må ha selvinnsikt nok til å tilpasse kontaktnivået, slik at ikke følelser oppstår, og gjerne på mine vegne også 😁 

Anonymkode: 19cc2...28f

Det er ff friend.  Det blir straks verre med fwb hvis man også skal tilbringe tid utenfor sengen innimellom??? 

Anonymkode: 133a6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irkan90
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm ja skjønner dette kan skje og det skjer veldig ofte. Men i fwb så tror jeg mange får følelser men de velger alikevel og fortsette fordi de heller vil ha en bit av den andre enn ingenting? Er det noen som tenker sånn? Og en mann som ikke ser for seg noe forhold. Som er brent f.eks av tidligere forhold. Kan da fwb være en måte for han og takle å være sammen med noen uten at han må føle at han binder seg? Jeg aner ikke hvordan menn tenker egentlig. Han trenger også nærhet og kos og det å være litt sosial men ønsker ikke å binde seg som i ett forhold? Jeg bare lurer for jeg syns det er ett interessant tema med fwb og ff. Ff høres helt for jævlig ut for meg og kun møte noen for å knulle. Det hadde jeg ikke klart. Jeg liker at det er kjemi og  skikkelig seksuell tiltrekning tilstede før jeg har lyst i det heletatt til å hoppe til køys med noen. Fwb ligner egentlig veldig på den utroe mannen. Som har henne på si men vil ikke forlate familien sin, er det sammenlignbart. Ja jeg skriver menn men mener egentlig begge veier. Vet det går begge veier. Syns det er ett spennende tema i dagens samfunn. 

Anonymkode: 133a6...202

Det er et spennende tema!

For min del treffer det første du sa veldig bra. Jeg er ikke ute etter noe seriøst, vil absolutt ikke binde meg, men synes ikke ff funker for meg. Så velger da jeg eller hun å bryte hvis det blir for mye føleleser, litt fordi man fort kan falle inn i et forhold man egentlig ikke ville ha. Viktig å være lojal mot seg selv og hva man ønsker.

Endret av irkan90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor velger så mange menn fwb da?

Anonymkode: 133a6...202

Gjør de det? Det er vel ingen mal for hvordan en sånn relasjon er?  Det spenner vel fra kalde, kjappe sexmøter, til nestenkjærester, og alle avskygginger i mellom der. Folk tilpasser seg til hva behovet er, og hva som fungerer.  En ff kan vel overnatte, spise frokost, og ha en hyggelig samtale? 

Anonymkode: 19cc2...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irkan90 skrev (3 minutter siden):

Det er et spennende tema!

For min del treffer det første du sa veldig bra. Jeg er ikke ute etter noe seriøst, vil absolutt ikke binde meg, men synes ikke ff funker for meg. Så velger da jeg eller hun å bryte hvis det blir for mye føleleser, litt fordi man fort kan falle inn i et forhold man egentlig ikke ville ha. Viktig å være lojal mot seg selv og hva man ønsker.

Ja der er du inne på noe. Jeg har tenkt på min tante f.eks som nå var ramm på mannefronten. Hun hadde bestandig en venn men kalte han aldri kjæreste. Var det 90 og 2000 tallets svar på fwb? De dro på turer sammen og var generelt mye sammen i helger og slikt men ellers bodde de hver for seg og begge stortrivdes med det. Det funket da fint det selv om en hadde følelser. Selv om man får følelser så betyr det jo ikke bestandig at man vil flytte sammen og ha forhold og alt det der. Jeg mener det fins alternativer.  Eller gjør det ikke det? 

Anonymkode: 133a6...202

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ff friend.  Det blir straks verre med fwb hvis man også skal tilbringe tid utenfor sengen innimellom??? 

Anonymkode: 133a6...202

En fuck friend friend?  Og hvis det er bare pul og farvel,  så er det en fuck fuck friend? 

Jeg tviler på at de som har slike relasjoner sitter og findefinerer hva det heter.  Det er bare de som har livet sitt på forum, som holder på sånn. 

Anonymkode: 19cc2...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjør de det? Det er vel ingen mal for hvordan en sånn relasjon er?  Det spenner vel fra kalde, kjappe sexmøter, til nestenkjærester, og alle avskygginger i mellom der. Folk tilpasser seg til hva behovet er, og hva som fungerer.  En ff kan vel overnatte, spise frokost, og ha en hyggelig samtale? 

Anonymkode: 19cc2...28f

OK jeg er faktisk enig. Jeg syns grensene mellom ff og fwb er veldig gråe. Hvis ff er som nevnt over kun korte sex treff så er jo det rimelig stusselig. Hvorfor har man satt sånne navn på det? Hvorfor må alt defineres? Kan man bare ikke være sammen uansett hvordan det er og ikke kalle det forhold bare ?

Anonymkode: 133a6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En fuck friend friend?  Og hvis det er bare pul og farvel,  så er det en fuck fuck friend? 

Jeg tviler på at de som har slike relasjoner sitter og findefinerer hva det heter.  Det er bare de som har livet sitt på forum, som holder på sånn. 

Anonymkode: 19cc2...28f

Ja litt enig for her på kg er det jo helt tydelig for mange at det er ikke ff og det er ikke fwb og vis a versa. Og hvorfor ha to navn på ting som egentlig kan defineres som det samme i gitte situasjoner? 

Anonymkode: 133a6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde gått fint til meg. Har egentlig nok å holde på med sånn at et slikt forhold kan være greia.  Dog er det vanskelig å finne noen som bare har en partner. De damer som inngår slike forhold har ofte tre fire andre menn de holder på med samtidig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja der er du inne på noe. Jeg har tenkt på min tante f.eks som nå var ramm på mannefronten. Hun hadde bestandig en venn men kalte han aldri kjæreste. Var det 90 og 2000 tallets svar på fwb? De dro på turer sammen og var generelt mye sammen i helger og slikt men ellers bodde de hver for seg og begge stortrivdes med det. Det funket da fint det selv om en hadde følelser. Selv om man får følelser så betyr det jo ikke bestandig at man vil flytte sammen og ha forhold og alt det der. Jeg mener det fins alternativer.  Eller gjør det ikke det? 

Anonymkode: 133a6...202

"bare gode venner", pulevenner,knullkompisar, alt dette hørte jeg jo om i forrige årtusen. To mennesker som er enige, kan jo ha akkurat det nivået på forholdet de vil. Problemer oppstår, når forventningene og grensene ikke er avklart,  i forhold til tredjepersoner f.eks. 

Anonymkode: 19cc2...28f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (14 minutter siden):

Det hadde gått fint til meg. Har egentlig nok å holde på med sånn at et slikt forhold kan være greia.  Dog er det vanskelig å finne noen som bare har en partner. De damer som inngår slike forhold har ofte tre fire andre menn de holder på med samtidig. 

Herregud er det så ille? Holder det lissom ikke med en? Er det spenningen da eller? 

Anonymkode: 133a6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, dette er kanskje ikke det damer vil høre, men en FF er for meg en jeg aldri vil kunne se for meg å være sammen med. Enten fordi hun er for lite pen (sorry), fordi hun er gal (sorry not sorry) eller fordi hun er dum. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud er det så ille? Holder det lissom ikke med en? Er det spenningen da eller? 

Anonymkode: 133a6...202

Ja det er så ille. Er du heldig så må hun ta en dusj før din tur for å skylle bort han forrige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...