Gå til innhold

Valp som glefser på andre hunder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en 2 og en halv mnd gammel valp, som jeg prøver å miljøtrene/sosialisere. Har fått møte mange store og små hunder. Min valp virker litt skeptisk, men også nysgjerrig og glad. Under lek, blir det mye bjeffing og knurring fra min valp. Og hvis leken blir mer voldsom, er det min hund som glefser og bjeffer konstant! Noen ganger er jeg i tvil om det er lek eller alvor :) Er det normalt å leke sånn for valper? Om hun virker litt redd og ligger nederst i lek, bør jeg ta henne vekk? 

Vil påpeke at de andre hundene er bare snille mot henne, men kan bli litt voldsomt hvis de er større, så virker som hun tror hun må forsvare seg, derav bjeffing og glefsing. Og det virker ikke som de andre hundene trekker seg unna når hun gjør det, så hun er nok ikke noe truende på dem. Lurer bare på om dette er normal adferd, og om det er noe jeg bør gjøre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si uten å se det. En måte du kan sjekke det på er om du fjerner den andre hunden - vil din valp da benytte anledningen til å trekke seg unna eller vil den følge etter den andre hunden for å leke mer? Det kan være et pekepinn på om din valp synes det er skummelt eller ikke.

Uansett så høres det ut som om det kan være greit at din valp treffer rolige, voksne hunder i en periode, hunder som ikke går over i litt voldsom lek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...