Gå til innhold

Gutt med sår midt under...

Fremhevede innlegg

Gjest Bekymret
Skrevet

Han er fem, og klaget i går og idag over at det svir "under der". Han pekte ned på testiklene. Prøvde å se under, men i går var det bare vanlig lys rosa såvidt jeg kunne se. Han badet som vanlig i går kveld, litt mild såpe i vannet (weleda).

I dag skulle han bare dusje, og jeg ba ham bøye seg frem litt så jeg fikk spylt bak (sand og sånt fra sandkassa i barnehagen), da hyler han til og sier det er kjempevondt.

Jeg ber ham legge seg på badegulvet og ser at det er et sår, liknet et gnagsår nesten, huden er skrellet bort, på størrelse med en oval femkrone, midt mellom anus og pungen.

Skjønner ikke helt hvordan det kan ha blitt så ille så fort, annet enn at det er veldig varierende temperaturer nå og vanskelig å kle ham "riktig". Han kan ha gått klam. Og med lek i sandkassa og sandkorn overalt kan det kanskje ha utløst det?

Men hva gjør man? Det er vel det minst greie stedet å få sår, og han skal til Syden nå med sol og saltvann og sand og... ja, dere ser jo tegninga...

Eneste jeg kan tenke meg vil hjelpe er vel å holde ham tørrest mulig, ikke la ham gå i våt shorts, skylle med lunkent vann om kvelden, lufttørke, ha på Bacimycin-talkum og ligge naken om natten.

Eller kan dette være noe annet enn "nagsår"? Er redd det skal bli infisert da.

Noen som vet hva jeg kan gjøre, eller som har vært borti noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_annic73_*
Skrevet

Hei:)

Vet ikke om det hær er ett godt råd.... men vet dette fungere veldig godt for såre barnerumper ;) potetmel... utrolig nok!!! Det holder området tørt og lèger sår fort og effektift :) Ellers så har jeg navn på en "zink"salve, det er egentlig en psoriasis salve men jeg fikk den annbefalt av helsestasjonen da datra mi hadde åpne sår på stumpen, den får du kjøpt på apoteket og den heter "inotyol". Den er veldig effektiv, og leger sår på 2-3 dager...

Det skader jo heller ikke å ringe lege el helsestarsjon for å få sjekka det... kan jo være sopp eller brannkopper han har fått, og da trenger han sikkert reseptbelakt medisin...

Lykke til og go syden tur :klem:

Skrevet

Ja, Zinksalve vil jeg også anbefale. Bruker det på alle slike åpne sår som kan svi - og det funker - ofte over natta!!

Lykke til for guttungen... :forvirret::)

Skrevet

ikke bruk sinksakve... mine ble værre av det!!!

vaselin!!!

Skrevet

Du kan sjekke underbuksene hans, kanskje noen av dem har en søm som irriterer huden. Har selv problemer med skjorter som har lapp bak ryggen, og de kan være skikkelig plagsomme. Nå er huden ekstra følsom i det området gutten din har fått irritasjon, så da skal det ikke så mye til. Lykke til ;)

Skrevet

Inotyol er veldig bra!

Og ellers potetmel for å holde det tørrt.

God bedring til gutten din.

Mayamor

Skrevet

Seba med spesialkrem var rene vidunderkuren for såre romper her i huset. Verdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...