AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg er nå gravid og har falt litt for et navn. Navnet er i slekta på begge sider, så det ville vært koselig å bruke det. Men så har det seg slik at jeg er tante til noen med nesten likt navn, bare ulikt kjønn. Så da er mitt spørsmål, er det rart at søskenbarn har nesten likt navn? Feks Fredrik/Fredrikke, Julian/Julianne, Jens/Jensine, Johan/Johanne, Yngve/Yngvild osv.. dere skjønner greia. Det kommer til å være 4 år mellom barna og vi bor ikke på samme sted, men litt treffes vi jo. Anonymkode: 5129a...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Del Skrevet 22. april 2021 Nei, absolutt ikke rart! Bare koselig Anonymkode: 4cbf4...354 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Del Skrevet 22. april 2021 Nei, ikke rart. Har selv et søskenbarn med helt likt fornavn som meg. Anonymkode: 07bb7...403 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Del Skrevet 22. april 2021 Nei overhode ikke. Syns til og med likt navn er ok, ingen eier et navn. I min slekt er det mange like navn, aldri et problem sånn praktisk. Kan i det drøyeste bli sånn tante Gerd i Hamar, onkel per i Bergen. Tror alle jeg har snakket med syns det er koselig å dele navn, ikke negativt. Anonymkode: 23f69...f9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt av hvert. Skrevet 22. april 2021 #5 Del Skrevet 22. april 2021 Det hadde jeg ikke reagert på. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Del Skrevet 22. april 2021 Mannen min og kusinen har sånne navn. Ingen som reagerer på det, for begge er kalt opp etter sin felles bestefar. Anonymkode: 3d6f0...863 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg hadde syntes det var rart. Jeg har en Johanne, og hadde syntes det var rart om søsteren min hadde kalt sønnen sin for Johannes. Anonymkode: 17704...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Del Skrevet 22. april 2021 Det er da uproblematisk. Kjenner mange sånne tilfeller, både tokjønnsvarianter, og samme kjønn, typ Johanne og Johanna. Anonymkode: 24e31...e87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 22. april 2021 #9 Del Skrevet 22. april 2021 Det går helt flott Jeg vet om: Leah Emilie og Thea Emilie Sondre og Sanne Stine og Kine Victor og Victoria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Del Skrevet 22. april 2021 Syns det er helt greit, men uansett så er navnet Jensine grusomt (sorry)🙈 Her har vi Thor og Tord, Odin og Odin, og Emilie og Emilia 🙈 Anonymkode: d9b23...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Del Skrevet 22. april 2021 Det er vel veldig vanlig, er det ikke? Jeg kjenner hvertfall mange som deler navn med et søskenbarn og er oppkalt etter oldefar. Anonymkode: 5b655...66f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #12 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg husker at jeg ble irritert da søsteren min brukte nesten samme navn på sin sønn som min sønn har (type Øyvind og Eivind). Har medført at det blir surret med navnene hele tiden (besteforeldrene). De er nært i alder og masse sammen. Men er jo vant med det nå og det går greit, og kanskje hadde det vært surr fra besteforeldre uansett 😂 Anonymkode: f2122...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.LaRubia Skrevet 22. april 2021 #13 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg har en niese som heter Elia og har alltid syntes Elias var et fint navn. Så vi vurderte det når jeg var gravid med førstemann men endte opp med et annet navn da vi syntes det ble for likt. Skal sies at de bor 2 timer unna oss og vi treffes ca 1 gang i mnd, eller oftere, hvor vi er hele helga sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #14 Del Skrevet 22. april 2021 Vi har et barn og søskenbarnet som kom etterpå har nesten likt navn. Samme kjønn. Utrolig irriterende. De reagerer når de ropes på begge to. Og besteforeldre surrer veldig med navnene og sier feil til de. Jeg hadde spurt foreldrene. Personlig synes jeg det er respektløst. Anonymkode: fa36a...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #15 Del Skrevet 22. april 2021 Syns det er helt uproblematisk. Velg det navnet dere liker best! Anonymkode: 571bf...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå