AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Vil dere dele erfaring med hvordan det går? Anonymkode: 084b6...d13
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Er det en greie? Det har jeg gjort gjennom hele mitt voksne liv uten at det er noe jeg tenker på. Jeg spiser stort sett alltid kun middag. Anonymkode: 8e276...673 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det en greie? Det har jeg gjort gjennom hele mitt voksne liv uten at det er noe jeg tenker på. Jeg spiser stort sett alltid kun middag. Anonymkode: 8e276...673 Kan jeg spørre hvordan vekta er? Regner med du ikke er overvektig? Anonymkode: 084b6...d13
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg spørre hvordan vekta er? Regner med du ikke er overvektig? Anonymkode: 084b6...d13 Har alltid vært normalvektig. Anonymkode: 8e276...673
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Har eksperimentert med mange varianter av faste som 16:8, OMAD, 36 timers faste osv. Jeg spiser vanligvis ikke karbohydrater i det hele tatt, og det tror jeg er grunnen til at det oppleves ganske lett. For tiden spiser jeg som regel ett eller to måltider daglig, i løpet av ca fire timer. Veldig greit å ikke være avhengig av å spise på lange dager på jobb osv. Anonymkode: 66ad8...b94 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har eksperimentert med mange varianter av faste som 16:8, OMAD, 36 timers faste osv. Jeg spiser vanligvis ikke karbohydrater i det hele tatt, og det tror jeg er grunnen til at det oppleves ganske lett. For tiden spiser jeg som regel ett eller to måltider daglig, i løpet av ca fire timer. Veldig greit å ikke være avhengig av å spise på lange dager på jobb osv. Anonymkode: 66ad8...b94 Takk for svar. 16:8 passer ikke. Jeg synes spisevinduet er for stort. Men jeg lurer på om to måltid innenfor 4 timer vil fungere veldig fint. Da får jeg likevel ganske lang fasteperiode. Anonymkode: 084b6...d13
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Det høres vanvittig trist ut med et måltid om dagen. Spiser dere ikke frokost med familien eller hvis dere er på tur? Hva med middag i sosiale lag? Anonymkode: 2a986...3b4 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres vanvittig trist ut med et måltid om dagen. Spiser dere ikke frokost med familien eller hvis dere er på tur? Hva med middag i sosiale lag? Anonymkode: 2a986...3b4 Enig. Og når kollegaene spiser lunsj, sitter man der som eneste person som ikke spiser mat? Nyskjerrig på hvordan det fungerer i praksis i et vanlig sosialt liv. Anonymkode: 1a01a...a5a 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres vanvittig trist ut med et måltid om dagen. Spiser dere ikke frokost med familien eller hvis dere er på tur? Hva med middag i sosiale lag? Anonymkode: 2a986...3b4 Jeg spiser normalt i helgene med familien. middag i sosiale lag er det ikke så mye av for tiden. Men tenker det også er lov ☺️ Anonymkode: 084b6...d13 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det høres vanvittig trist ut med et måltid om dagen. Spiser dere ikke frokost med familien eller hvis dere er på tur? Hva med middag i sosiale lag? Anonymkode: 2a986...3b4 Jeg har for min del ikke dette som noe jeg gjør som en livsstil eller diett eller noe. Jeg spiser bare når jeg er sulten eller har lyst på mat, noe som generelt i det daglige er bare en gang om dagen. På jobb har jeg det generelt alltid for travelt til å ta lunsj uansett og frokost har jeg aldri tid til i uka. I helger og ferier spiser jeg jo oftere som en sosial greie, og for meg spiller jo ikke det noen rolle. Som sagt spiser når jeg er sulten og har lyst på mat. Anonymkode: 8e276...673 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Jeg har levd stort sett hele mitt voksne liv med å spise kun middag. Har nesten aldri spist frokost eller kveldsmat, eller lunsj. Ikke noen planlagt eller bevisst diett, så har vært overvektig siden starten av 20-årene. Var tynn som en strek frem til da, uten at jeg nødvendigvis spiste mere eller annerledes. Anonymkode: e2b0b...6ee
mmn Skrevet 23. april 2021 #12 Skrevet 23. april 2021 (endret) Jeg gjør det innimellom, spiser ikke karbohydrater så jeg har likevell et stabilt blodsukker. Ellers spiser jeg ca to måltider. For meg funker det veldig fint, jeg slipper å mase og stresse med mat. Og når jeg først lager mat kan jeg ta meg tid og lage ting jeg virkelig liker😊👍 Har mye større matglede og slipper blodsukkerfall ila dagen. Edit; drikker kaffe og skravler i lunsjen med kollegaer, ikke noe problem det😊 Endret 23. april 2021 av mmn 2
Angelheart2 Skrevet 23. april 2021 #13 Skrevet 23. april 2021 Jeg har ikke noe spesielt regime på måltider, spiser når jeg har lyst på mat. Som regel i hverdagen vil det si kun middag med familien. Det hender jeg tar meg et lite knekkebrød eller noe til lunsj, men ofte nå i hjemmekontortiden så blir det ikke noe mat i det hele tatt før middag. I helgene spiser jeg som regel både frokost og lunsj i tillegg til middag, for da er hele familien hjemme og spiser sammen. For meg er måltider mer en sosial greie enn behov for mat, så når jeg er alene har jeg rett og slett ikke behov for å spise. Er for øvrig normalvektig og har stort sett vært det hele livet. 1
MammaMums Skrevet 24. april 2021 #14 Skrevet 24. april 2021 Jeg gjør det. Spiser en gang om dagen. Det varierer på når jeg spiser egentlig. Lar kroppen fortelle når den vil spise. Men spiser ikke etter kl 17.00. I dag har jeg enda ikke spist- kl er 15.45. Fungerer veldig fint dette altså. kan anbefales👍 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå