AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #21 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hører ikke tassing og løping hele tiden, men det kommer i små bolker. Det kan være løping innimellom en time eller to, så kan det gå mange timer eller en dag eller tre til neste gang jeg hører det. Ts Anonymkode: a7678...f26 Rotter med avkom tenker jeg da. Rotte unger bråker en del når de leker/ sloss. De følger mor ut i kloakken for å spise og kommer inn for å hvile seg. Gode nyheten er at de er reddere deg enn du dem og at de sannsynligvis får nok mat i kloakken så de kommer ikke inn i boligrom. Men de må vekk så gi beskjed til huseier så han kan kontakte forsikringen sin. Anonymkode: 433b1...5e8 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #22 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja. Leide en leilighet da jeg var student hvor jeg hørte mye lyder og tassing inni veggene. En dag da jeg kom inn på kjøkkenet så så jeg en rotte, svær rotte, pile ned fra kjøkkenbenken hvor brødet stod inn i et hulrom ved vasken. Flyttet derfra så fort jeg kunne. Rotter og mus er et økende problem i boliger nå når restauranter har vært stengt eller begrenset i lang tid. Varsle eier med en gang. Anonymkode: bacf3...f15 Leilighet?? Hvilken etasje var det? Anonymkode: 41ca8...007
Frekkulf Skrevet 22. april 2021 #23 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg leier en sokkelleilighet i et hus som er 20-30 år gammelt. Den siste måneden så hører jeg casting inne i veggene mellom stue og soverom og det er helt tydelig at det er mus eller rotte så mitt spørsmål er Kan de komme inn i leiligheten? Leiligheten ble bygget for 7-8 år siden så det er ganske ny standard, men i og med at vinduene ligger like ovenfor bakkeplan og jeg har vindu på gløtt, så kan jo potensielt musene komme inn vinduet og hoppe ned i sengen, når de befinner seg inni veggen? Husverten bor i etasjen over, men jeg har ikke sagt til han at jeg hører at det tasser og løper inni veggene, men det vet han kanskje Anonymkode: a7678...f26 Helt klart. For at en liten mus skal komme inn, trenger den en åpning på rundt 7 millimeter. Har du panel å vegger eller tak, kan glipa mot taklist/fotlist være nok til at musene kommer inn. De komme og gjerne inn rundt rørgjennomføringer og inn under kjøkkensokkel og lignende. Stort sett liker de å krype frem når det blir stille i leiligheten. Når du ikke er hjemme, eller når du sover. Når det r kaldt på vinteren, kommer de gjerne inn under dyna mens du sover. Jeg har selv våknet av en mus som løp over skulderen og under dyna. Ønsker du å gi dem noe godt å spise, så dropp osten. Legg heller frem litt salami eller noe søtt som skumbananer eller noe sånn. lykke til.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #24 Skrevet 22. april 2021 Mus kommer inn i gamle hus men ikke så ofte om sommeren da. Men du kan gjøre mye selv ved å tette godt der mus kan komme inn. Særlig rundt vannrør og slik. Å klage på det er vel litt søkt, for det er ikke alltid lett å unngå om huset er litt gammelt. Anonymkode: ca5ca...404
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #25 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er ganske god på dette, har aldri bodd et sted uten skadedyr, og det høres ut som rotte. Mus er super små, og super raske, de piler, de tasser ikke. Det har sikkert gått fint, men pass på maten din. Sjekk over mat og søppelspann. Nå er det vår, da forsvinner de ut. Så får huseier fikse opp til vinteren. Anonymkode: bf436...3b8 Dette stemmer ikke. Vi hørte krafsing, tassing og mye lyder. Var nesten sikker på at det var rotter, så ringte et firma som var spesialister på dette. De fant bittelitt muselort.. Så mus kan faktisk lage en del lyd. Anonymkode: c5252...bef 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #26 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mus kommer inn i gamle hus men ikke så ofte om sommeren da. Men du kan gjøre mye selv ved å tette godt der mus kan komme inn. Særlig rundt vannrør og slik. Å klage på det er vel litt søkt, for det er ikke alltid lett å unngå om huset er litt gammelt. Anonymkode: ca5ca...404 Huset er 20-25 år gammelt. Ts Anonymkode: a7678...f26
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #27 Skrevet 22. april 2021 Frekkulf skrev (2 timer siden): Helt klart. For at en liten mus skal komme inn, trenger den en åpning på rundt 7 millimeter. Har du panel å vegger eller tak, kan glipa mot taklist/fotlist være nok til at musene kommer inn. De komme og gjerne inn rundt rørgjennomføringer og inn under kjøkkensokkel og lignende. Stort sett liker de å krype frem når det blir stille i leiligheten. Når du ikke er hjemme, eller når du sover. Når det r kaldt på vinteren, kommer de gjerne inn under dyna mens du sover. Jeg har selv våknet av en mus som løp over skulderen og under dyna. Ønsker du å gi dem noe godt å spise, så dropp osten. Legg heller frem litt salami eller noe søtt som skumbananer eller noe sånn. lykke til. Kan de komme i leilighet i 4-5 etasje? Anonymkode: 41ca8...007
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #28 Skrevet 22. april 2021 Vi fikk mus på kjøkkenbenken, den kom igjennom ett hull bak komfyren. Huseier ga blaffen i å fikse problemet. Flyttet etter at vi så den. De neste leieboerne som leide den leiligheten bodde der i en mnd ca, da vi sa i fra til de om at det var mus der og huseier ikke gadd å bry seg Anonymkode: 222b2...674 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #29 Skrevet 22. april 2021 De kan lett komme seg inn, både rotter og mus kan komme seg inn i de minste hull. Bodde og i en leilighet med rotter i veggen. Var et mareritt. Anonymkode: 78c59...232
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #30 Skrevet 22. april 2021 Kjøleskapet kan du da virkelig fikse selv! Det er jo bare til å skru på beina til det står rett, bruk et vater! Vasken kan du fikse med å tømme den og så hele mudin i! Anonymkode: 1a940...0e4 4
Anonymburker Skrevet 22. april 2021 #31 Skrevet 22. april 2021 Her har det ikke vært mus innenfor husets fire vegger på flere år!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #32 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De kan lett komme seg inn, både rotter og mus kan komme seg inn i de minste hull. Bodde og i en leilighet med rotter i veggen. Var et mareritt. Anonymkode: 78c59...232 Første etasje?? Anonymkode: 41ca8...007
Frekkulf Skrevet 22. april 2021 #33 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan de komme i leilighet i 4-5 etasje? Anonymkode: 41ca8...007 Ehh. Ja, selvsagt. Hvis ikke det er musetett.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #34 Skrevet 22. april 2021 Mus kommer inn akkurat der de vil. De kan klemme seg inn en åpning på str med et kronestykke. Men de forsvinner når det blir varmt i været og er borte til høsten. De fleste hus som er litt utenfor by-kjerna får besøk av mus en og annen gang. Se etter små små svarte lort langs veggen der du hører de. Anonymkode: cc2c5...371
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #35 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Første etasje?? Anonymkode: 41ca8...007 Ja Anonymkode: 78c59...232
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #36 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja Anonymkode: 78c59...232 Sokkel.. Eldgammelt hus, må ha vært noen døde rotter veggen og for det kom av og til en skikkelig ekkel lukt. Så glad når jeg endelig hadde penger å kunne kjøpe noe selv. Anonymkode: 78c59...232
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #37 Skrevet 23. april 2021 Husverten sier at røret er tett langt nedi ,så det hjelper ikke å helle Plumbo eller Mudin i sluket. Ts Anonymkode: a7678...f26
Gjest Alterego666 Skrevet 23. april 2021 #38 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husverten sier at røret er tett langt nedi ,så det hjelper ikke å helle Plumbo eller Mudin i sluket. Ts Anonymkode: a7678...f26 Da må han bestille høytrykkspyling. Du trenger et avløp som fungerer.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #39 Skrevet 23. april 2021 Frekkulf skrev (15 timer siden): Ehh. Ja, selvsagt. Hvis ikke det er musetett. Hvordan da? Ignorerer den de tre første etasjene og klatrer direkte til fjerde? Anonymkode: 41ca8...007
Frekkulf Skrevet 23. april 2021 #40 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan da? Ignorerer den de tre første etasjene og klatrer direkte til fjerde? Anonymkode: 41ca8...007 Er det åpninger så de kommer seg inn, så formerer de seg og snart hele huset ditt fullt av mus. har du ikke hørt uttrykket: Har du hus, får du mus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå