Gjest Alterego666 Skrevet 23. april 2021 #61 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Spørsmålet forutsetter at folk mener Oslo er sentralt. Selv bor jeg midt i Lofoten, og synes jeg er midt i smørøyet. Bruker 8 minutter til jobb, kjøpte 150 kvadrat enebolig for 1,5 mill for noen få år siden, og har gangavstand til både turterreng, kino og pub. Vil jeg surfe tar det 15-20 min å kjøre, og om jeg vil til Oslo tar reisen etpar timer. Anonymkode: 139de...305 Hvorfor tror du boligen din koster 1,5 mill?
Gjest Alterego666 Skrevet 23. april 2021 #62 Skrevet 23. april 2021 Anonyminist skrev (17 timer siden): Bor på Veitvet og det ta 13 minutter med t- banen til sentrum, ikke timer. Ingen av de stedene du nevner tar timer. Vet ikke helt hvor i Asker du holder til, hvor lang tid bruker du på og sykle derfra? Nei, Asker er ikke langt fra Oslo, men Oslo er nærmere Oslo Asker og Lillestrøm er 10 minutter fra Oslo S med tog. Snart er Ski det samme. Dette er kortere tid enn det tar med T-bane fra Røa. Trikk fra Kjelsås tar 40 minutter, da er tog fra Drammen eller Eidsvoll raskere.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #63 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kan også sykle til sentrum på 20 min fra Lambertseter, fra Ski tar det 1,5 time😅 Anonymkode: 6f95c...4a2 .....hvis du hinker. Anonymkode: adcb1...830
Gjest Fnuggolina Skrevet 23. april 2021 #64 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 10.04): Lambertseter mer usentralt enn Nesodden, Drøbak og Kolbotn😂 Anonymkode: 2cab1...c97 I luftlinje? Neida. Jeg bor innafor Ring 3 i Oslo nå, men har vurdert litt andre områder. For meg er det primært spør som om alternative kollektivmuligheter når primærtransporten ikke går (skjer OFTE med tog). Men om man skal ta buss/bil til Nesodden er altså det myyyyye mer tidsbruk enn til Lambertseter. Og båten går tross alt bare til kaia - men må regne bil/buss et greit stykke til stort sett. Samme med mange andre områder hvor man belager seg på tog. Men over til poenget: For langt?......Alt som tar mer enn 20 min med kollektiv - og som kun har en mulighet innafor de 20 minuttene. Hadde en hatt mulighet til langt mer hjemmekontor etter covid hadde jeg nok dratt strikken 10 min ekstra - asså 30 min hver vei, men ikke mer. Hadde jeg vært typen som ikke ble helveteskvalm av reise, og i tillegg kunne strikke eller jobbe OG fikk sitteplass hadde jeg nok klart lengre. Men ikke hver dag. En ting er selve reisen - men jeg regner reisevei fra dør til dør og hvor styrete det er. Forskjell på om man har kontor ved Økern eller Nationaltheatret liksom.
hjärterdam Skrevet 23. april 2021 #65 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 23.23): Meg er grensene for hva jeg syntes blir for langt ut Nord: Rotnes i Nittedal Nordøst; Skedsmokorset og Rælingen Sør: Ski, Nordre Follo. Vest: Bærums Verk/Sandvika. Anonymkode: ee2dd...882 Dette er omtrent mine grenser også. Bodde sentralt i Asker en gang og jobbet i Nydalen, dette synes jeg ble for langt i lengden. 4
Gjest laPistola Skrevet 23. april 2021 #66 Skrevet 23. april 2021 Alterego666 skrev (1 time siden): Asker og Lillestrøm er 10 minutter fra Oslo S med tog. Snart er Ski det samme. Dette er kortere tid enn det tar med T-bane fra Røa. Trikk fra Kjelsås tar 40 minutter, da er tog fra Drammen eller Eidsvoll raskere. Lillestrøm 10 minutter ja. Asker stasjon 20 minutter. Spurte også hvor i Asker, jeg har hytte i Asker og dit tar det 50 min med buss fra oslo s.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #67 Skrevet 23. april 2021 Alterego666 skrev (1 time siden): Hvorfor tror du boligen din koster 1,5 mill? Ren flaks, vi kjøpte litt før Lofoten ble «in». Nå er taksten på 2,7 - bra for oss som sitter med lånet, men fremdeles veldig billig om du ser på boligpriser andre steder. Du er hjertelig velkommen til å komme hit og ta del i velstanden, altså, vi er egentlig veldig glad i søringer her, selv om dere fikk et annet inntrykk da vi hadde den karantenen som enkelte ble litt fornærmet over 😉 Anonymkode: 139de...305 1
Gjest Alterego666 Skrevet 23. april 2021 #68 Skrevet 23. april 2021 Anonyminist skrev (41 minutter siden): Lillestrøm 10 minutter ja. Asker stasjon 20 minutter. Spurte også hvor i Asker, jeg har hytte i Asker og dit tar det 50 min med buss fra oslo s. Da bomma jeg litt på Asker, men det er fremdeles raskere enn trikken til Storo. Snart er Vestby 20 minutter unna Oslo S, og Eidsvoll er under halvtimen.
Gjest Robin666 Skrevet 23. april 2021 #69 Skrevet 23. april 2021 Alterego666 skrev (5 minutter siden): Da bomma jeg litt på Asker, men det er fremdeles raskere enn trikken til Storo. Snart er Vestby 20 minutter unna Oslo S, og Eidsvoll er under halvtimen. Bommet litt? Si meg, har du tilgang til Google Maps? Kunne vært greit å sjekke kartet av og til før man kommer med påstander. Syd i Asker kommune er det feks. over 60 km til Oslo S.
Gjest laPistola Skrevet 23. april 2021 #70 Skrevet 23. april 2021 Alterego666 skrev (1 time siden): Da bomma jeg litt på Asker, men det er fremdeles raskere enn trikken til Storo. Snart er Vestby 20 minutter unna Oslo S, og Eidsvoll er under halvtimen. 15 min med linje 4 fra Oslo s til Storo, så nei. Er forøvrig enig i at « stor Oslo» generelt blir mer og mer sentralt med hurtigtog. Alle disse tidene kan du sjekke på ruter istedenfor og gjette.
Gjest Alterego666 Skrevet 23. april 2021 #71 Skrevet 23. april 2021 Robin666 skrev (1 time siden): Bommet litt? Si meg, har du tilgang til Google Maps? Kunne vært greit å sjekke kartet av og til før man kommer med påstander. Syd i Asker kommune er det feks. over 60 km til Oslo S. Jeg vet at Røyken er en del av Asker kommune, men du skjønner at det ikke er Røyken jeg mener. Det går ikke tog dit, noe du vil se hvis du selv sjekker kartet.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #72 Skrevet 23. april 2021 1 hour ago, Alterego666 said: Jeg vet at Røyken er en del av Asker kommune, men du skjønner at det ikke er Røyken jeg mener. Det går ikke tog dit, noe du vil se hvis du selv sjekker kartet. Det går tog til Røyken jo 🤔 Anonymkode: ee2dd...882
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #73 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): .....hvis du hinker. Anonymkode: adcb1...830 Nei, sykler: Anonymkode: 6f95c...4a2 3
Gjest laPistola Skrevet 23. april 2021 #74 Skrevet 23. april 2021 Alterego666 skrev (1 time siden): Jeg vet at Røyken er en del av Asker kommune, men du skjønner at det ikke er Røyken jeg mener. Det går ikke tog dit, noe du vil se hvis du selv sjekker kartet. Det går fortsatt tog til røyken stasjon . Det tar forøvrig 50 min, sånn før du begynner og gjette vilt igjen.
Kågebruker Skrevet 23. april 2021 #75 Skrevet 23. april 2021 Det er fint å kunne sykle til jobb på under en halv time. Det er vanskelig hvis man bor i Viken. Med noen unntak.
Gjest Alterego666 Skrevet 23. april 2021 #76 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, sykler: Anonymkode: 6f95c...4a2 Halvannen time på 26km? Trehjulsykkel, altså.
Gjest Alterego666 Skrevet 23. april 2021 #77 Skrevet 23. april 2021 Anonyminist skrev (3 timer siden): Det går fortsatt tog til røyken stasjon . Det tar forøvrig 50 min, sånn før du begynner og gjette vilt igjen. Som tidligere skrevet mente jeg Asker sentrum, ikke Asker kommune og særdeles ikke den fjerneste blindtarmen i Asker kommune. Men: Min feil, fort gjort å glemme hvor mye bondeland det er rett utenfor Egertorvet.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #78 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 22.18): For meg er grensen i vestre Bærum fra Sandvika. Spesielt oppover mot Kolsås. Sørover så synes jeg Kolbotn er grensen. Østover Årvoll Nordover Besserud Anonymkode: 2cab1...c97 De fleste av disse stedene er jo ikke utenfor Oslo. For min del er avstander som er like langt unna som Drammen for usentralt for min del. Nå for tiden bor jeg rett i nærheten av Besserud, og tenker ikke på det som usentralt. Anonymkode: f9300...f7b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #79 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Man kan også sykle til sentrum på 20 min fra Lambertseter, fra Ski tar det 1,5 time😅 Anonymkode: 6f95c...4a2 Tar kanskje 20 minutter ned til Oslo s, men da jeg pendlet mellom sentrum og Lambertseter var estimert reisetid over 40 minutter tilbake igjen. Anonymkode: 2dfba...123
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #80 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar kanskje 20 minutter ned til Oslo s, men da jeg pendlet mellom sentrum og Lambertseter var estimert reisetid over 40 minutter tilbake igjen. Anonymkode: 2dfba...123 Kutt ut. Anonymkode: 2cab1...c97 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå