Gå til innhold

Hvor langt utenfor Oslo er for usentralt for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kunne bruke ekstremt lang tid fra min jobb ved Nationaltheatret til daværende bosted på Alexander Kiellands plass. Det du beskriver er trafikkork på Mosseveien ved årets første snøfall, ulykke el. Toget fra Ljan tar kun noen få minutter til Oslo s så fremt det ikke er en kjøreledning som har falt ned eller atter en gang signalfeil. Har ikke noe med sentralt /usentralt.

Anonymkode: efeac...cc9

Jeg skjønner ikke hva er det for en tog dere snakker om? Jeg tok trikk til Ljabru og gikk litt, skulle ikke langt fra siste trikkestoppen. Skulle til loppemarked på skolen der. Det var turen Ruter-app foreslo for meg. Trikk tar halvtime fra Oslo S men jeg måtte komme til Oslo S først, så totalt en time. 

Anonymkode: 45a43...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva er det for en tog dere snakker om? Jeg tok trikk til Ljabru og gikk litt, skulle ikke langt fra siste trikkestoppen. Skulle til loppemarked på skolen der. Det var turen Ruter-app foreslo for meg. Trikk tar halvtime fra Oslo S men jeg måtte komme til Oslo S først, så totalt en time. 

Anonymkode: 45a43...c3b

Ruter har ikke alltid de beste kombinasjoner evt Stian har huket av for færrest mulig bytter, og om du ikke er lokalkjent skjønner jeg at du kanskje har fått feil opplevelse av beliggenheten.

Ljan og Ljabru ligger ved siden av hverandre,  men er to ulike steder. Trikken tar en evighet og går til Ljabru, men det går tid til Ljan stasjon. Samtidig går det flere busser i området, og f eks kort vei og bl a Hauketo og Ljan togstasjon. Så du valgte melkeruten ... om du ikke skulle langt unna Ljabru trikkestopp (type gangavstand) hadde det tatt deg under ti min med tog til Hauketo fra Oslo s og buss 79 derfra opp til Ljabru trikkestopp på et par minutter. 

Anonymkode: efeac...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Dramnen så pendler andre veien. Jeg har jobbet på Lysaker, Skøyen og sentralt i Oslo. Nå jobber jeg i Asker kommune på grensa til Bærum. 

For meg var det helt greit å pendle innover. Tok bilen til togstasjonen og tog innover. Var hakket verre da jeg jobbet i Asker kommune og måtte ta 2 forskjellige tog. 

 

Det er ikke avstand, men hvordan du reiser som betyr noe.

 

Anonymkode: 1e1fe...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ruter har ikke alltid de beste kombinasjoner evt har appen huket av for færrest mulig bytter, og om du ikke er lokalkjent skjønner jeg at du kanskje har fått feil opplevelse av beliggenheten.

Ljan og Ljabru ligger ved siden av hverandre,  men er to ulike steder. Trikken tar en evighet og går til Ljabru, men det går tog til Ljan stasjon. Samtidig går det flere busser i området, og f eks kort vei fra bl a Hauketo og Ljan togstasjon. Så du valgte melkeruten ... om du ikke skulle langt unna Ljabru trikkestopp (type gangavstand) hadde det tatt deg under ti min med tog til Hauketo fra Oslo s og buss 79 derfra opp til Ljabru trikkestopp på et par minutter. 

Anonymkode: efeac...cc9

Skriveleifer...

Anonymkode: efeac...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt nord for Stjørdal er for usentralt for meg. Og sør for Kristiansand. :)

Nordnorge føles uaktuelt. 🤷‍♀️

Anonymkode: 07bfa...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Totalt uenig med dere to, men det må være fordi jeg bodde selv i Sagene i ti år,  og ble så godt vant der. Jeg kunne sykle overalt i Oslo, innen ring 2.. Det kan man jo ikke når man bor på Kalbakken eller Haugenstua. 😅 Og buss 37, åh buss 37 er min store kjærlighet. Hvis jeg husker riktig, buss 37 går hver 10. minutt uansett tidspunkt på døgnet, også om natten! Så du kan alltid komme hjem, og uten å måtte bruke penger for taxi. 

Anonymkode: 45a43...c3b

Buss er veldig avhengig av trafikkavviklingen forøvrig. Skinnegående trafikk som tog og t-bane er mer forutsigbart, synes jeg. 

Var ikke fornøyd med buss-opplegget de fem årene jeg bodde på Sagene, brukte f.eks. uforholdsmessig mye tid på å komme meg til arbeidsplassen som lå noen kilometer unna i luftlinje. Måtte bytte buss 3 ganger, og i rushtida var de ofte så fulle at jeg ikke fikk bli med, eller så var den første bussen forsinket og jeg mistet de neste. 

For meg er det viktig med kort pendlervei til Gardermoen pga. reising i jobben min, og da var ikke Sagene noe sjakktrekk. Og så ville jeg ha kort vei til marka. Så jeg er mer fornøyd med kollektivtrafikken her jeg bor nå 😊

Anonymkode: d5b7e...166

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Lambertseter usentralt 😂😂

Kommer til å lese denne tråden kun for underholdningen del. 

Anonymkode: efeac...cc9

Vel, Lambertseter er ganske usentralt. Bodde der i to år. Greit nok at banen opp tar 20 minutter, men skal man ca alle andre steder i Oslo tar det lang tid. 

Anonymkode: 2dfba...123

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Fjaler kommune der familien min er fra syntes jeg blir ganske så usentralt i forhold til Oslo. Alle steder det går buss og tog på Østlandet er kjempesentralt i forhold til andre landsdeler. 

Anonymkode: ee2dd...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo, så utenfor Oslo er for usentralt. 

Jeg er født på Røa, rett ved grensen til Bærum. Tok 15 min med trikken til Majorstuen, og det var jo greit i oppveksten. 

Som voksen er Røa litt for usentralt og det er sentrumsbydelene der jeg har bodd som er aktuelle (Frogner og St. Hanshaugen). Utenfor rene sentrum kan jeg flytte til Vinderen eller Skøyen over tid (med barn).

Jeg vil uansett kunne sykle eller gå til jobb, det er viktig.

Anonymkode: b1fdb...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Årvoll? 😂 hvor du kan gå til sentrum på nærmest en halvtime? 

Anonymkode: 58a78...99e

Årvoll er grensen østover for meg også. Men det er fordi jeg jobber et stykke vest for sentrum😅

 

Vestover: Bekkestua/Hosle

Sørover: vil ikke bo sør for sentrum (sikkert fint der altså, men jeg ønsker å bo nærmere marka)

Nordover: hovseter/slemda/vettakollen

Anonymkode: 3802b...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt utenfor ring 3 er håpløst usentralt

Anonymkode: 9bc5b...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alt utenfor ring 3 er håpløst usentralt

Anonymkode: 9bc5b...c3b

😂😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke bodd sør Homlia. Fuck det bror. Det være usentralt, jeg liker å henge i byen. 

Anonymkode: 2cab1...c97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når jeg selv bodde i Oslo, og i Sagene - syntes jeg ganske mye som var usentralt. Slik som Mortensrud, eller Ryen, eller Veitvet/Alnabru, eller Ljan på Nordstrand - måtte man jo kjøre bil til, men vi hadde ikke bil, og sykling eller kollektivtransport tok jo timer. 

Så helst innenfor ring 3, takk.

Nå har jeg flyttet til Asker. Synes ikke det er så langt fra Oslo. 😆 

Anonymkode: 45a43...c3b

Stor variasjon på de stedene du nevner da, Ljan er kun 8 minutter med tog fra Oslo S. Mortensrud tar 25 minutter med banen. Ingen av de stedene tar «timer». 

Anonymkode: 6f95c...4a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tok trikk! Rolig tur, kan man kalle det 😂🤪

Anonymkode: 45a43...c3b

Nå går ikke trikken til Ljan, så det var godt jobbet å ta trikken dit🤣

Anonymkode: 6f95c...4a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner ikke hva er det for en tog dere snakker om? Jeg tok trikk til Ljabru og gikk litt, skulle ikke langt fra siste trikkestoppen. Skulle til loppemarked på skolen der. Det var turen Ruter-app foreslo for meg. Trikk tar halvtime fra Oslo S men jeg måtte komme til Oslo S først, så totalt en time. 

Anonymkode: 45a43...c3b

Haha, så du har tatt trikk til feil sted og gikk «Litt»? (20-25 minutter), og så beskylder Ljan for å være usentralt?🤣

Man tar toget til Ljan på 8 minutter fra Oslo S,  og går 4 minutter fra togstasjonen til skolen. 

Anonymkode: 6f95c...4a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innenfor t-bane dekning, eller max 30min med buss/tog.

Anonymkode: c1ec3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vel, Lambertseter er ganske usentralt. Bodde der i to år. Greit nok at banen opp tar 20 minutter, men skal man ca alle andre steder i Oslo tar det lang tid. 

Anonymkode: 2dfba...123

Illustrerer mitt poeng. På 20 minutter kommer man til Ski med tog. Og likevel mener «alle» at Lambertseter er sentralt og Ski uaktuelt.

Anonymkode: 2f228...a04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Illustrerer mitt poeng. På 20 minutter kommer man til Ski med tog. Og likevel mener «alle» at Lambertseter er sentralt og Ski uaktuelt.

Anonymkode: 2f228...a04

Man kan også sykle til sentrum på 20 min fra Lambertseter, fra Ski tar det 1,5 time😅

Anonymkode: 6f95c...4a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Haha, så du har tatt trikk til feil sted og gikk «Litt»? (20-25 minutter), og så beskylder Ljan for å være usentralt?🤣

Man tar toget til Ljan på 8 minutter fra Oslo S,  og går 4 minutter fra togstasjonen til skolen. 

Anonymkode: 6f95c...4a2

Bare fortsett å lese du, du kommer dit 😅

Anonymkode: 45a43...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...