Gå til innhold

Enkle ting man ikke kan

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke jeg heller. 

Anonymkode: b211a...5fa

Ikke misforstå, men det var faktisk fint å høre at jeg ikke er den eneste. "Alle" jeg kjenner kan jo svømme. 😂

Anonymkode: 45dbc...b5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Retningssans, finne fram. 

og hvordan ting blir speilvendt. 

Anonymkode: f786e...8e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brødbaking er jeg håpløs på! Enda ikke klart et brød som har smakt godt! Og jeg har prøvd mange forskjellige oppskrifter! 

Men å fikse bilen, legge gulv, sette opp vegger, lage wienerbrød og mye annet går lett som en plett. 

Brød er min svakhet! Ikke spiser jeg det heller, men ungen gjør 🙈 

Anonymkode: ae5b3...583

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri klart å skjønne hvordan bilkøer dannes og oppløses.. syntes alltid det har vært så rart å komme midt i en kø og kun noen minutter senere er den helt borte .

Anonymkode: a7f8f...da8

• Liker 4
Gjest Maxwell
Skrevet

Plystre, knipse, strikke og holde blomster i live. 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
sauen87 skrev (1 time siden):

Trikset er å bruke mye smør og å ha kontroll på røring og temperatur 😊 smelt 3-4 ss smør. Ta kjelen bort fra platen og ha i 2 ss hvetemel. Rør godt sammen. Tilbake på platen men på litt lav temperatur. Ha i litt og litt melk av gangen, rør hele tiden. Kok opp og ha i melk til rett konsistens. Smak til med salt og muskat, kok i 10 ish minutter mens du rører. Ferdig 😊

Lærte en gang fra tv:

finn et glass, hiv oppi 4 dl melk og 2 ss mel. På med lokk og rist.  Tøm det i gryta og sleng oppi litt smør.  Resten slik som du skriver.

AnonymBruker
Skrevet
Bingo Bongo skrev (41 minutter siden):

Lage pannekaker. Vet ikke om det er røren eller stekingen som er problemet, men  det blir aldri velykket. Har sluttet å prøve.

Oh, dette var også meg tidligere! Så leste jeg at cluet faktisk er hvilken stekepanne du bruker. Ble tipset om en standard fra ikea til 189 kr, som jeg kjøpte, og helt riktig, med den ble det plutselig lett som en plett med pannekaker. Røre: 1 egg per pers, en god del mel, litt melk – rør klumpfritt – spe med mer melk til du er fornøyd med konsistensen. Stek med ikea-stekepanna og voila🥰 You can do it!

Anonymkode: ce952...e2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

-Klarer ikke høyre venstre, selv om jeg egentlig gjør.. 

-Klarer ikke vente før jeg avslutter setningen dersom noen er veldig treig 

-Har lappen, men klarer ikke gire..Eller kombinert gir og clutch.. så automat! 

- klarer bare plystre innover

-får ikke til slanking. Mens alle andre...😌

Anonymkode: 009bf...01c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strikke og plystre. 

Anonymkode: 48e27...d7d

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke noe form for retningssans! Så klarer aldri finne fram! 😂 

Skal jeg kjøre bil til ukjent plass, så å jeg alltid studere plassen på google maps først 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å skjønne hvordan foto og video fungerer.

Jeg har lest mye om det, til og med studert foto, så jeg skjønner prinsippet bak og forsåvidt også det tekniske. Men en stor del av meg føler likevel at det er fullstendig magisk hvordan vi klarer å fange ekte øyeblikk på bilder og for ikke å snakke om i levende bilder.

Anonymkode: 79d7f...cb5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan alt. Test me!

Anonymkode: 8899a...bb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer ikke å skjønne hvordan foto og video fungerer.

Jeg har lest mye om det, til og med studert foto, så jeg skjønner prinsippet bak og forsåvidt også det tekniske. Men en stor del av meg føler likevel at det er fullstendig magisk hvordan vi klarer å fange ekte øyeblikk på bilder og for ikke å snakke om i levende bilder.

Anonymkode: 79d7f...cb5

Haha, ja! Og samme med telefon. Prate med noen på andre siden av jorda.

Anonymkode: 68316...26d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke å skjønne en bruksanvisning. 

Anonymkode: 71273...050

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

- Skille høyre fra venstre

- plystre 

Anonymkode: 49a65...1e8

Haha - samme her! 

Har aldri klart å plystre.

Kan jo forskjellen på høyre og venstre dersom jeg tenker meg om, siden jeg vet at jeg skriver med høyre hånd er jo høyre den retningen, men det er ikke intuitivt hos meg slik jeg har inntrykk av at det er hos de fleste andre. Hvis noen sier "gå til høyre" så må jeg tenke meg om først og liksom klemme hendene for å kjenne om dette er den jeg skriver med, ok, da er det høyre :ler: Det er en skikkelig treig prosess, rett og slett. Øst, vest, nord og sør er helt gresk for meg. Har også helt elendig stedsans/retningssans, kan gå meg vill nærmest over alt. Det er bare noe i hjernen som mangler, rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekke damer.

Anonymkode: 8953c...173

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh, ble litt glad i dere alke sammen nå 😊

godt å ikke være alene med å ikke fikse.

Selv finnes jeg ikke handy, kan ikke lage mat og er generelt dårlig på skikkelig husvask og husgeeier alla 70talkshusmor-standar. Og er så flaaau 😩 så takk for at dere deler

kan ikke sykle heller. Men kan knipse, rulle tinge og blunke med ett øye. 😁

Anonymkode: 7b77e...e87

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skrive innlegg uten å skrive masse feil 😳😳😂

Anonymkode: 7b77e...e87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøre bil

Knipse

Gå på ski

Anonymkode: cfa6c...14d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...