vikilLJA Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hei. Dette er andre gangen jeg setter inn p-stav. Forskjellen nå er at det gjør vondt. Står at det kan bli litt ømt etter innsetting, som etter en blodprøve eller satt vaksine. Men dette er ikke ømt, det gjør vondt! Jeg klarer ikke å holde armen inntil kroppen engang. Ligger i sengen med armen ut. Jeg kan se at det er kommet litt blod igjennom plasteret. Tenker på å måtte ta smertestillende for dette. Er dette normalt? Burde jeg bare se det an, eller kontakte lege?
Gjest Elder Millennial Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Normalt at det gjør ganske vondt når man bytter p-stav, da tar man jo ut staven i tillegg. De har jo laget ett lite kutt denne gangen. Hvis det blir veldig hovent/rødt/varmt ville jeg nok snakket med legen igjen.
vikilLJA Skrevet 21. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2021 Elder Millennial skrev (2 minutter siden): Normalt at det gjør ganske vondt når man bytter p-stav, da tar man jo ut staven i tillegg. De har jo laget ett lite kutt denne gangen. Hvis det blir veldig hovent/rødt/varmt ville jeg nok snakket med legen igjen. Jeg tok ikke ut stav denne gangen. Det er noen år siden den forrige ble tatt ut.
Gjest Elder Millennial Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 vikilLJA skrev (2 minutter siden): Jeg tok ikke ut stav denne gangen. Det er noen år siden den forrige ble tatt ut. Beklager, jeg misforsto og trodde du hadde byttet. Det kan hende den er satt litt dypt, men hør med legen om det ikke er bedre innen i morgen. Eventuelt legevakta om det blir veldig ille.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Jeg har satt inn tre ganger og flyttet én (legen plasserte den feil) og de fleste gangene var det bare ømt og sårt. Én av gangene var Anonymkode: c81c7...79f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg har satt inn tre ganger og flyttet én (legen plasserte den feil) og de fleste gangene var det bare ømt og sårt. Én av gangene var Anonymkode: c81c7...79f Oops, trykka send før ferdig! Én gang var armen veldig vond, en annen gang blødde det veldig mye og lenge. Begge deler var normalt. Det er bare om det kommer mye væske eller gult puss etter noen dager, pluss hevelse og varme (infeksjon) at du behøver vurdere å bekymre deg. Anonymkode: c81c7...79f 1
vikilLJA Skrevet 21. april 2021 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2021 Det var betryggende å vite.🙂 Da får jeg bare se det an. Håper dette går fort over
vikilLJA Skrevet 25. april 2021 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2021 En oppdatering. Nå er det gått 4 dager siden den ble satt inn, og gjør vondt fortsatt. Utrolig irriterende! Jeg tror den er satt dypere enn forrige gang. Jeg kan ikke se den gjennom huden, kan knapt kjenne den. Jeg kan bare kjenne den på den ene siden. Tror jeg må ta kontakt med legen. Man skal jo kunne kjenne den mellom tommel og pekefinger, det står det i pakningsvedlegget. TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå