AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Har en hund som blir veldig stresset når de vi går tur sammen med går noen meter foran oss. Han blir gående og hoppe og mase og dra non stop. Vil liksom samle flokken igjen ellernoe. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 9773d...6b0
Troyamin Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Ta på deg magebelte, bruk strikkline og nyt drahjelpen 😁 Eller du kan trene på å gå uten å dra. 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Hver gang han drar ellers så stopper jeg, så han vet liksom til vanlig at han ikke skal dra. Men han glemmer det helt ut hvis noen går foran oss, og hvis jeg stopper går de bare lengre i forveien = øker stresset hos han. Dette gjelder også feks hvis den andre personen skal gå vekk, at vi skal vente utenfor butikken ellernoe, da blir han stående og hoppe og syte og skal være med for alt det er verdt i 4-5 min før han roer seg. Veldig slitsomt vil ikke at han skal det 😂 Anonymkode: 9773d...6b0
Troyamin Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Hvis det du trener nå ikke fungerer, må du tenke nytt. Anbefaler deg å kontakte onlinehundetrening.no for å få god hjelp med problemene😊 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 For oss har det kun hjulpet med mengder med tur. Min var helt grusom, og det var bare mas. Men så forsto han etterhvert at alle skulle samme vei, og at ingen plutselig bare forsvant for han. Så nå har det roet seg, og vi nyter turene 90% av tiden. Han kan fortsatt drive sånn da jeg og samboer går tur med han sammen, for vi deler oss ofte etter en stun når vi skal forskjellige steder. Men har hjulpet at vi stopper, og han får si Hadet før vi går videre. Da vet han at ingen forsvinner før vi sier Hadet. Jeg pratet veldig mye med min hund, så han forstår veldig mange ord. Så Hadet navn er noe han nå forstår betydningen av 😂 Anonymkode: bf4cf...55b
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Tren kontakt? Enten med godbiter eller leke. Kan også lese om trening ved dragning. Kanskje godbitsøk i grøftekanten kan hjelpe. Fokus på noe annet og får brukt nesen litt slik den kanskje er litt mer sliten. Anonymkode: 4e836...baa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå