Gå til innhold

Koronavaksinering i bydel Gamle Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er 31 år og bosatt i bydel gamle Oslo, og har så lyst til å bli vaksinert snart. Jeg har ingen underliggende sykdommer. 

Er det noen som vet hvilken aldersgruppe som blir vaksinert i denne bydelen nå? Når tror dere at vi kan forvente vaksine? Hvordan får vi tilbud om vaksine? E-post eller telefon?

På forhånd takk for svar. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket bydelens nettsider? 

De fleste bydeler har ganske oppdatert informasjon liggende ute. 

Min bydel oppdaterer nesten daglig, både på sine nettsider og på facebook.  💙

Skrevet (endret)
Ingrid.tp skrev (6 timer siden):

Hei,

Jeg er 31 år og bosatt i bydel gamle Oslo, og har så lyst til å bli vaksinert snart. Jeg har ingen underliggende sykdommer. 

Er det noen som vet hvilken aldersgruppe som blir vaksinert i denne bydelen nå? Når tror dere at vi kan forvente vaksine? Hvordan får vi tilbud om vaksine? E-post eller telefon?

På forhånd takk for svar. 

Bydelen din vaksinerer nå 45-54 år. I neste gruppe 18-44 år har du mange før deg. Dette går etter alder så siden du bare er 31 år og uten underliggende sykdom tar det nok litt tid. Men bydelene med mest smitte i Oslo blir jo skjevfordelt med vaksiner og har god fremdrift. Du bør registere deg på Oslo kommune sin side. Der kan du krysse av hvis du har mulighet til og komme på kort varsel. Da kan du plutselig få time hvis noen andre eldre enn deg blir syke eller av andre grunner melder avbud. Du blir nok oppringt for vaksinen. 

Endret av J.E
Skrevet

Med mindre man går inn for en større skjevfordeling, må du nok vente til utpå sommeren, sensommeren.

Skrevet
J.E skrev (2 timer siden):

Bydelen din vaksinerer nå 45-54 år. I neste gruppe 18-44 år har du mange før deg. Dette går etter alder så siden du bare er 31 år og uten underliggende sykdom tar det nok litt tid. Men bydelene med mest smitte i Oslo blir jo skjevfordelt med vaksiner og har god fremdrift. Du bør registere deg på Oslo kommune sin side. Der kan du krysse av hvis du har mulighet til og komme på kort varsel. Da kan du plutselig få time hvis noen andre eldre enn deg blir syke eller av andre grunner melder avbud. Du blir nok oppringt for vaksinen. 

Men begynner de på 18-44 der når de er ferdige med 44-54? Eller må de da gi fra seg vaksinene til andre bydeler som har kommet kortere?

Skrevet
Deterbaremeg skrev (6 minutter siden):

Men begynner de på 18-44 der når de er ferdige med 44-54? Eller må de da gi fra seg vaksinene til andre bydeler som har kommet kortere?

Tror ikke at de omfordeler slik, nei. Det mest sannsynlige er vel at de prioriterte bydelene i Oslo får flere vaksiner etter en nasjonal omfordeling, og at de går løs på de yngre aldersgruppene før de prioriterer områder med lavere smittetrykk. Og Gamle Oslo er vel en av disse prioriterte bydelene?

Jeg tipper at TS får vaksine i juni. Men det er bare spekulasjoner, vi får vel fasiten 10. mai.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Deterbaremeg skrev (1 time siden):

Som h..n over her også skriver så tror jeg også at hver bydel får fortsette vaksineringen nedover i alder, uten og måtte gi fra seg til andre bydeler. Til tross for skjevfordeling er fortsatt de samme bydelene på smittetoppen. Så lenge smittetrykket er så ulikt  tror jeg ikke Oslo kommune gjør omrokkeringer med vaksinene. Men om det blir lik fordeling etter hvert som smittetrykket blir mer likt kan man vel ikke se bort i fra. Men så kommer det jo også kanskje enda mer vaksiner til Oslo, samt at hele Norge får mye mer vaksiner fremover enn vi har gjort til nå. Så vaksineringstempoet er på vei opp😊

Endret av J.E
  • Opprett ny...