Gå til innhold

Ingen tannleger vil hjelpe meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en vanskelig case, ser ut som tannlegene bare vil bli kvitt meg og ingen vil hjelpe men heller blir jeg henvist og henvist hele tiden. Jeg er sliten, deppa og det går utover livskvaliteten min. 

Kan noen snille, gode sjeler anbefale meg en god tannlege i Oslo? Dette må jo løses, jeg klarer ikke mer. 

Anonymkode: 72e0e...21e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en vanskelig case, ser ut som tannlegene bare vil bli kvitt meg og ingen vil hjelpe men heller blir jeg henvist og henvist hele tiden. Jeg er sliten, deppa og det går utover livskvaliteten min. 

Kan noen snille, gode sjeler anbefale meg en god tannlege i Oslo? Dette må jo løses, jeg klarer ikke mer. 

Hva sier fastlegen din ? 
Kan ikke han hjelpe deg videre til en riktig behandling ? Hva er problemet ? 
En stor jobb som krever spesialbehandling ? Økonomi ? 

Anonymkode: cf29e...a4f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

‘Dette må løses....’ Hva da? Tannproblemer eller psykiske utfordringer? 

Anonymkode: edd3e...3c4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet da? Om det ikke er noe som bør gjøres noe med er det etisk at de lar være. 

Anonymkode: b73a8...e4a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Nekter å tro at det gjelder et hull liksom. Om du ønsker å trekke alle tennene dine uten grunn derimot kan jeg forstå at de sier nei av etiske grunner. 

Anonymkode: 69f9f...441

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

‘Dette må løses....’ Hva da? Tannproblemer eller psykiske utfordringer? 

Anonymkode: edd3e...3c4

Ikke noe psykisk her. Jeg kan ikke bite et eple engang. Tannsituasjonen må løses men jeg har vært hos fem tannleger der ingen vil gjøre noe med saken enda da de ikke er sikker på om rotfylling vil hjelpe, ikke sikker om noe som helst vil hjelpe og da blir jeg bare henvist videre. Tennene mine har blitt utsatt for traume for 3 år tilbake, samtlige ble slipet for å bli fikset og det ser ut som de har blitt overbehandlet og ikke har tålt behandlingen. Tannlegene virker som de bare kan tette hull og trekke tenner, men i mitt tilfelle er det ingenting de kan gjøre. Jeg blir sprø snart, seriøst. 

AnonymBruker
Skrevet

En meget seriøs tannlege som ikke gjør noe unødvendig med tennene, og fikser der det trengs, med et langt yrkesliv og erfaring,  er Frank Nordengen. Gå til ham, og når han har undersøkt deg og kommet med en konklusjon,  kan du stole på at dette er riktig,  uansett om du liker konklusjonen eller ikke. 

Anonymkode: 9c006...275

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En meget seriøs tannlege som ikke gjør noe unødvendig med tennene, og fikser der det trengs, med et langt yrkesliv og erfaring,  er Frank Nordengen. Gå til ham, og når han har undersøkt deg og kommet med en konklusjon,  kan du stole på at dette er riktig,  uansett om du liker konklusjonen eller ikke. 

Har du hatt denne tannlegen fast? 

AnonymBruker
Skrevet

Vet bare om bra i Arendal. 

Anonymkode: 1d414...03a

AnonymBruker
Skrevet

Denne spesialisten har jeg vært til, men tror man må ha henvisning? Men det kommer jo an på hva du egentlig trenger, mulig du må ha en helt annen type spesialist.Screenshot_20210421-114828_Chrome.thumb.jpg.e2250dead37eb41bae9d56aed65358b5.jpg Ikke så lett å vite når du sier så lite om hva problemet er? Hvis det er gått så langt at tennene dine ikke kan reddes så må du kanskje ha implantat 😳😳 Men det er ikke tannleger som ikke *vil* hjelpe. Betaler man så får man jo det man trenger.

Anonymkode: 8367e...839

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 11.15):

Har du hatt denne tannlegen fast? 

Ja hatt ham i 16 år nå. Hatt 3 andre før ham og et par besøk på tannlegevakt. Han er virkelig dyktig. En gang dro kjæresten min til en tannlege med sånt førstegangs tilbud. Rens og sjekk med bilder for 299. De sa han hadde alvorlig tannstein og måtte komme å fjerne i flere omganger,  samt at han hadde 3 hull.  Pga at han hadde dårlig råd tok jeg ham med til Frank. Han sa at disse tannlegene ofte fant på ting for å tjene penger. Han fant litt tannstein som han fjernet, og ett hull som behøvde reparering. De to andre kunne holdes i sjakk med god tannhygiene for nå. Så han gjør ikke noe unødig,  men fikser opp i det som må fikses på. Jeg gikk med tannverk i 1.5 år før jeg kom til ham. Hun ville bare prøve fluor og skifte fylling. Frank rotfylte og satt på krone, dyrt, men det måtte til. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du skrevet om dette før? Isåfall trenger du hjelp av lege/psykolog. 

Anonymkode: 751bc...d1b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...