Gjest Laffatus Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Noen som veit hva jeg kan gjøre min mann besvimer ved blodprøve jeg er bekymret. Hva kan jeg gjøre med dette han skal til legen i dag
DrueSmoothie Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 De på legekontoret har nok full kontroll på sånne situasjoner. Det er ikke så unormalt, og menn gjør det oftere enn kvinner :) Så om man sier i fra så tar de hensyn til det! 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Han kan ligge på en benk mens de tar blodprøven. En venninne av meg jobber på legekontor og sier at det er ikke uvanlig at folk besvimer. Men når de vet om det så får de ligge og det går fint. De er helsepersonell og vet hva de skal gjøre. Forstår ikke hvorfor du er bekymret. Anonymkode: 0f119...5a6 3
Gjest Laffatus Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Han har aldri vært hos legen her jeg bor han har bodd et annet sted de veit ikke noe om han.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Be han gi beskjed på forhånd at han pleier å besvime så får han ligge på en benk når de tar blodprøven. Anonymkode: 65900...34d 3
Gjest Laffatus Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be han gi beskjed på forhånd at han pleier å besvime så får han ligge på en benk når de tar blodprøven. Anonymkode: 65900...34d Takk skal gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 Laffatus skrev (1 minutt siden): Han har aldri vært hos legen her jeg bor han har bodd et annet sted de veit ikke noe om han. Da må han informere dem om at han besvimer ved blodprøver. Det er ikke en ønskelig situasjon for verken din mann eller legekontoret så de vil legge til rette for at han kan få ligge og de vil følge ekstra med på han for at det ikke skal skje. Ikke bare er det potensielt farlig, men det tar også betraktelig mye mer tid med en som svimer av, enn at de tilrettelegger for at det ikke skjer. Jeg besvimer ved både sprøyter og blodprøver, må alltid ligge og må alltid følges med på pust og hudfargeendringer, det er flaut når slikt skjer for oss det gjelder og man blir smådårlig lenge etterpå når man svimer av, så din mann må bare manne seg opp og fortelle at slikt skjer med han før de begynner å ta blodprøven. Når han ligger der bør han fokusere på en ting og det er å puste inn og ut for å ikke svime av, det hjelper for meg, men likevel kan det være jeg uten å merke det holder pusten og blir nær å svime av, men da minner helsepersonellet meg på å puste slik at det går bra likevel. Det er også viktig at man blir liggende til man føler seg bedre og ikke prøver å spille tøff. Dette er ikke noe man kan noe for, men er det fryktelig plagsomt kan man gå til psykolog og jobbe med denne angsten sin. Personlig så er jeg så sjeldent borti sprøyter og blod at jeg ikke har orket å bruke tid på det. Lykke til til din mann, og husk å fortell han at dette er veldig vanlig for mange mennesker, både menn og kvinner. Anonymkode: ddbad...954
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 Jeg har besvimt et par ganger ved blodpeøve. Pleier å informere om det, og får ligge på en benk, bruke god tid opp igjen osv. Jeg synes det er skikkelig flaut. Det gjør jo ikke vondt og jeg har virkelig ikke sprøyteskrekk. Det bare kan skje rett og slett🙈 Anonymkode: 3d93a...581
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 Jeg sliter også med dette! Hvis jeg må ta en sprøyte sier jeg ifra på forhånd. Jeg får gjerne litt ekstra tid, får ligge. Jeg har som regel med meg en sjokolade/saft/fruktbar til å få opp blodsukkeret rett etterpå, dette hjelper meg veldig. Og å kunne ligge litt ekstra til jeg føler at jeg kan gå uten å besvime. Slappe av så langt det lar seg gjøre og puste. Anonymkode: 2fffd...51c
Gjest Laffatus Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 Takk får hjelpen har aldri vært med på dette før.
rampeguri Skrevet 21. april 2021 #11 Skrevet 21. april 2021 Hadde det vært et barn hadde jeg skjønt om du var bekymret. Men en voksen mann bør klare å si fra på egenhånd - og vite hva som funker for ham når han skal ta blodprøver. 4
Gjest Laffatus Skrevet 21. april 2021 #12 Skrevet 21. april 2021 rampeguri skrev (4 minutter siden): Hadde det vært et barn hadde jeg skjønt om du var bekymret. Men en voksen mann bør klare å si fra på egenhånd - og vite hva som funker for ham når han skal ta blodprøver. Ja han er voksen og kan dette. Jeg veit det men jeg ville bare spøre hva dette går ut på da jeg selv aldri har besvimt og ikke vært med på dette.
Lilylune Skrevet 21. april 2021 #13 Skrevet 21. april 2021 Laffatus skrev (Akkurat nå): Ja han er voksen og kan dette. Jeg veit det men jeg ville bare spøre hva dette går ut på da jeg selv aldri har besvimt og ikke vært med på dette. Jeg er en av de som får dette og svarte tidligere i tråden men hvis det går så langt som at jeg er nær ved å besvime eller faktisk gjør det er det ekstremt ubehagelig. Kaldsvetting, kvalm, mister gradvis følelsen i armene og beina, mister kontrollen over kroppen, blikket blir slørete. Det er fryktelig ubehagelig og gjør nok frykten verre. Allikevel vet jeg at det ikke er farlig. Men hodet råder ikke, det er et instinkt på samme måte som når du legger hånda på en varm plate; du fjerner den før du rekker å tenke. Tror blodtrykket går raskt opp for så å falle dramatisk. Når jeg spiser en sjokolade rett etterpå og kan ligge flatt, føler jeg meg mye bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #14 Skrevet 21. april 2021 Jeg har svimt av, ikke fordi det gjør vondt eller at jeg EF redd eller noe sånt. Det er mer der der ekle suget i armen når de trekker blodet ut som får meg til å bare ta kvelden liksom. Jeg har til og med en gang hørt at hun som tok blodet sa at nå forsvinner hun. Hun sa at blodet stopper å komme ut av armen når man besvimer, og at det indikerer at pasienten er i ferd med å besvime. Det er ganske normalt men man får jo Black out, mister kontrollen så det er ubehagelig. Jeg er alltid livredd for om jeg skal tisse på meg så jeg løper på do før prøvetaking 🤣 Det beste er å ligge, og alle legekontor har stort sett et rom man kan ligge på. Anonymkode: ff729...6c4 1
Gjest Laffatus Skrevet 21. april 2021 #15 Skrevet 21. april 2021 Okei jeg har selv aldri besvimt og kan ikke noe. Takk får du svarte veit det ikke er farlig mår ærlig det ikke høres noe godt ut
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #16 Skrevet 21. april 2021 Er bare å si fra, så får han ligge på en benk heller. Null stress Er også sånn, og de blir glade for å få vite om det på forhånd, så ting kan gjøres så greit som mulig. Pleier å være snille og gi vann, sørge for at jeg ligger litt etterpå og bruker bedre tid. I tillegg har jeg vanskelige blodårer, som blir enda verre når jeg svimer. De bruker tynnere nåler og den beste teknikeren får jobben, så går det stort sett greit. Anonymkode: 4338a...ed9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå