Gå til innhold

Hvor ofte veier du deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

én gang i uka..prøver å legge på meg litt, så følger litt med!🙂🤓

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vekt selv, men veier meg gjerne om der står en vekt plassert lett tilgjengelig. Kanskje ett par ganger i året. Velten holder seg jevnt.

Veide meg opptil flere ganger daglig i tenårene da jeg utviklet spiseforstyrrelser. Huff det var slitsomt😣 Så har ikke orket å ha vekt i hus i voksen alder.

Anonymkode: 7381b...2be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier meg aldri😊👍

Anonymkode: 56d56...dec

Skrevet

Akkurat nå 2 ganger per uke. Men holder på å gå ned 10 kg 😉 Normalt kanskje 1-2 ganger per mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Ca en gang i måneden bare for å følge med. 
Og av og til før og etter dobesøk bare fordi det er morsomt å se hvor fort man kan miste en drøy halv halvkilo. 😅

Anonymkode: 74a5c...8e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to døtre, og valgte å kvitte meg med med vekten da de var små. Vi eier altså ingen vekt i huset. Så slipper de å vokse opp med det fokuset☺️

Anonymkode: 977fa...039

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Annenhver dag omtrent når jeg konkurrerer (vektklasse i idretten). Så godt som aldri nå når det er corona. Har veid meg en gang siste året, det var i fjor sommer og da hadde jeg gått opp 3 kilo. Tipper jeg fortsatt har det corona-fettet, eller klærne å dømme, men ikke stort mer heller, etter klærne å dømme.

Anonymkode: e679c...3ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har ikke vekt selv, men veier meg gjerne om der står en vekt plassert lett tilgjengelig. Kanskje ett par ganger i året. Velten holder seg jevnt.

Veide meg opptil flere ganger daglig i tenårene da jeg utviklet spiseforstyrrelser. Huff det var slitsomt😣 Så har ikke orket å ha vekt i hus i voksen alder.

Anonymkode: 7381b...2be

Nettopp derfor har jeg valgt å ikke eie vekt. Har to døtre. Meg rett over her. Dette ga meg bekreftelse på at det er rett. Lei meg for at du hadde det sånn, og stolt over at du ikke eier vekt nå❤️ Klem til deg!

Anonymkode: 977fa...039

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste heldigvis ikke opp i et hjem som hadde vekt og har aldri vært opptatt av vekt. Er 33 år nå og veier meg kanskje 1 gang i året når jeg er hos legen eller slikt. Deilig å ikke stresse med det, har alltid veid 50-60 kg. Om jeg har et par kilo for mye, ja da har jeg det. Om det blir veldig mange kilo for mye vil jeg nok merke det på klærne mine ;) 

Anonymkode: b0a5f...3b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altfor mange ganger i løpet av dagen, i følge lege og psykolog.

Anonymkode: 62c33...cba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altfor mange ganger i løpet av dagen, i følge lege og psykolog.

En bør begrense veiinga til 3-4 ganger pr dag bortsett fra enkelte unntak, men samtidig bør alle veie seg minst 3 ganger pr uke, helst til en fast tid på dagen. Vektene må være elektroniske, og resultatet må overvåkes sentralt (registreres via Internet) for å komme fedmeproblemet til livs.

Anonymkode: 45f66...b10

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 13.03):

Ja, som spørsmålet i overskriften sier, hvor ofte veier du deg? Og hvorfor?

Anonymkode: 093a0...703

Tror sist var i forbindelse med helseundersøkelse i militæret. Snart 25 år siden sist jeg veide meg altså.

AnonymBruker
Skrevet

Par ganger i året kanskje? Aldri eid en badevekt.

Anonymkode: e8c19...4f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En bør begrense veiinga til 3-4 ganger pr dag bortsett fra enkelte unntak, men samtidig bør alle veie seg minst 3 ganger pr uke, helst til en fast tid på dagen. Vektene må være elektroniske, og resultatet må overvåkes sentralt (registreres via Internet) for å komme fedmeproblemet til livs.

Anonymkode: 45f66...b10

Hva baserer du den "teorien" på? Og hvor har du tallene fra? At alle bør veie seg minst 3 ganger i uka?

Alle jeg har snakket med, både leger, behandlere, ernæringsfysiologer osv osv, sier maks en gang i UKA. 

Ja, for min del er et delmål på veien å kutte ned til 3-4 ganger om dagen. Men å veie seg så intensivt er ikke bra eller hensiktsmessig på noe måte.

Og ikke alt som er vekt handler om overvekt og fedme og selv om det gjør det, er det mange faktorer som spiller inn. 

Jeg har spiseforstyrrelse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva baserer du den "teorien" på? Og hvor har du tallene fra? At alle bør veie seg minst 3 ganger i uka?

Alle jeg har snakket med, både leger, behandlere, ernæringsfysiologer osv osv, sier maks en gang i UKA. 

Ja, for min del er et delmål på veien å kutte ned til 3-4 ganger om dagen. Men å veie seg så intensivt er ikke bra eller hensiktsmessig på noe måte.

Og ikke alt som er vekt handler om overvekt og fedme og selv om det gjør det, er det mange faktorer som spiller inn. 

Jeg har spiseforstyrrelse. 

Hvor mye varierer vekta når du veier deg 4 g pr dag??    Jeg veier meg bare morgen etter dobesøk,  Syns alltid jeg veier mer på kvelden. 

Anonymkode: b5660...8f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye varierer vekta når du veier deg 4 g pr dag??    Jeg veier meg bare morgen etter dobesøk,  Syns alltid jeg veier mer på kvelden. 

Anonymkode: b5660...8f1

For min del handler så intens veiing om tvang mtp spiseforstyrrelsen min. Skal være litt forsiktig med å utdype det noe nærmere i fare for og eventuelt trigge noen. Det handler som sagt kun om syke tanker og (vrang)forestillinger - ingen rot til fornuft.

Vekta vil alltid variere litt i løpet av en dag, med tanke på inntak av mat, dobesøk, væske i kroppen, aktivitet osv. Så mange faktorer som spiller inn. Og det er absolutt veldig vanlig at den er høyere på kvelden enn på morgenen. 

Skrevet

Aldri. Tror det er ti år siden sist.
Jeg henger meg så opp i det hvis jeg først begynner, og jeg vet at jeg ikke er verken under- eller overvektig nå, så jeg ser ingen grunn til å holde øye med det.

Gjest laPistola
Skrevet

Ca 1 gang i året. Hos legen, har ikke vekt hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...