Gå til innhold

2 simkort i mob, ulike nettverk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan en ha 2 simkort i en mobil, der det ene går på Telenor sitt nettverk og det andre på Telia sitt samtidig?

Anonymkode: d7123...cb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det. Telia og Talkmore (Telenor-nett). Funker som bare pokker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (29 minutter siden):

Jeg har det. Telia og Talkmore (Telenor-nett). Funker som bare pokker.

Så mob klarer altså å håndtere å være tilkoblet 2 nett samtidig? Finner ingenting om dette på nettet...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan en ha 2 simkort i en mobil, der det ene går på Telenor sitt nettverk og det andre på Telia sitt samtidig?

Det går helt fint. Men i noe modeller, kan du kun ringe fra hoved sim kort (ikke fra det andre kortet) men kan motta samtaler i begge sim kort.

Men i noen modeller spør om du skal ringe, eller sende sms fra sim kort 1 eller 2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så mob klarer altså å håndtere å være tilkoblet 2 nett samtidig? Finner ingenting om dette på nettet...

Ikke noe problem på en Samsung S10 ihvertfall. Må bare velge (kan veksle på) hvilket abo som skal belastes for datatrafikken og MMS. Akkurat det med MMS gjør at den sender fra det abo uavhengig av avsendernummeret, så det er best å unngå.

AnonymBruker
Skrevet
cmd skrev (Akkurat nå):

Det går helt fint. Men i noe modeller, kan du kun ringe fra hoved sim kort (ikke fra det andre kortet) men kan motta samtaler i begge sim kort.

Men i noen modeller spør om du skal ringe, eller sende sms fra sim kort 1 eller 2

Ok, om begge kort er åpent for 4g-data og begge nett er tilgjengelig, hvordan bestemmer mob fra hvilket nett den laster ned fra?

AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

Ikke noe problem på en Samsung S10 ihvertfall. Må bare velge (kan veksle på) hvilket abo som skal belastes for datatrafikken og MMS. Akkurat det med MMS gjør at den sender fra det abo uavhengig av avsendernummeret, så det er best å unngå.

Hvordan er det med bruk av hotspot? Om begge kort er åpne for 4g?

Skrevet

Ok, om begge kort er åpent for 4g-data og begge nett er tilgjengelig, hvordan bestemmer mob fra hvilket nett den laster ned fra?

Det stemmer. Den takler forskjellige nett.

Når jeg er på ferie i utlandet (for eks. i Asia), kjøper jeg lokalt sim kort og bruker det som hoved sim. Og jeg har norske sim kort som nr. 2. Det har gått helt utmerket. 

Skrevet

Hvordan er det med bruk av hotspot? Om begge kort er åpne for 4g?

Du må angi standart sim kort for databruk. Da bruker han KUN det kortet, brukes ikke begge sim kort til datatrafikk.

AnonymBruker
Skrevet

Null problem, jeg har simkort fra Telenor og et annet utenlandsk simkort. Har satt opp telefonen sånn at den spør om hvilket simkort som skal brukes hver gang jeg ringer eller sender SMS. Datatrafikken har jeg satt på det ene simkortet, kan også velge hvilken type nett de forskjellige kortene skal bruke.

Anonymkode: 78446...430

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...