Gå til innhold

do-angst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i kollektiv med bare ett bad. Blir flau av å skrive dette, men jeg har rett og slett angst for å gå på do. Jeg er fullt klar over at det er den naturligste ting i verden og at alle gjør det, men jeg takler ikke tanken på at noen skal vite at jeg har vært på do. At noen skal høre, lukte eller bare mistenke at jeg har vært på do går bare ikke. Det går nå greit å tisse (helt lydløst og så fort som mulig slik at ingen skal tenke at jeg bruker lang tid), det har jeg jobbet med, men aldri om jeg klarer nr. to. Før korona kunne jeg legge opp dagene slik at jeg visste jeg ville få tid alene hjemme slik at jeg fikk gått på do, men nå med korona er jeg sjelden alene hjemme. Det kan gå flere dager mellom hver gang jeg får gått nr. to, og det er såklart svært ubehagelig og til tider vondt, men det hjelper ikke. Det er en form for psykisk blokkering i hjernen som ikke lar meg gå på do.

Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Dette hemmer jo livet mitt:(

Anonymkode: 939bb...791

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg sååå igjen i dette!!!
Fire år i kollektiv lærte meg å bæsje utrolig effektivt :fnise: , men den første tiden var ulidelig. 

Har du dusj på badet? Skru på dusjen og gjør det du trenger på do. Dusj etterpå, da er lukten borte når du er ferdig i dusjen. 

enkel måte å kamuflere dobesøk, og alle tenker du bruker lang tid pga dusjen, ikke pga du bæsjer. 

med det sagt så er dette en irrasjonell frykt som skaper trøbbel for deg. Bryr du deg om de andre bæsjer?  Hvis du ikke bryr deg om de andre så kan du prøve å trøste deg selv med å tenke at de ikke bryr seg om deg heller. 
men har det låst seg helt, noe det virker som hos deg, ville jeg prøvd kamufleringsmetoder og oppsøkt hjelp. 
du trenger ikke ha det sånn som dette! Lykke til ☺️

Anonymkode: 8c648...565

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legg papir i doen så slipper du plopp plopp-lyd. Skru på vannkrana. Ta på deg en dusj parfyme etter nr to. Da blir det parfymelukt i rommet også. Slik du holder på nå er veldig usunt for kroppen din.

Anonymkode: 3caea...bb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Legg papir i doen så slipper du plopp plopp-lyd. Skru på vannkrana. Ta på deg en dusj parfyme etter nr to. Da blir det parfymelukt i rommet også. Slik du holder på nå er veldig usunt for kroppen din.

Anonymkode: 3caea...bb2

Parfyme er en dum ide. Da blir det i grunn bæsjlukt iblandet parfyme, fælt. 

Anonymkode: 9bac8...5ef

• Liker 2
Skrevet

Å tenne en fyrstikk hjelper visst mye mot bæsjelukt. Bodde i kollektiv med ei jente en gang som ville alle skulle gjøre det når de hadde vært og bæsja. 

Ellers kunne du kanskje satt på radio eller musikk når du må på do? Så hører ikke de andre hva du gjør der inne. 

Rennende vann går også, men jeg tror de fleste skjønner hvorfor det renner. 

• Liker 1
Skrevet

Alle går på do. Det smeller, surkler og plasker. Det er helt naturlig og ingenting å være redd for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...