Gå til innhold

Familien Durrells greske eventyr

Fremhevede innlegg

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg skjønner ikke helt, hun er enke og den enkepensjonen dekker leie, mat og livsopphold for henne og 3 barn, siden han eldste tjener litt på skriving?

Anonymkode: 01098...d57

Jepp. De hadde ikke akkurat flust (den suppa...). Larry tjente jo når han jobbet (i første episode, før de flyttet), men ellers så dekker den de alle, ja. Hellas var billigere enn UK også på den tiden, og man så Louisa sitte med ubetalte regninger i første episode som hadde "red notice", så det at hun ikke hadde nok penger var en del av grunnen til hvorfor hun bestemte seg for å flytte de alle nedover.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som vanlig kunne jeg ikke dy meg for å lese om den sanne historien bak, og som vanlig ble jeg bare irritert av det når jeg finner ut hvor mye de har endret. 😄

Anonymkode: 9dd62...c2b

Skrevet

Ja, serien er mer basert på bøkene som Gerald skrev, og de er ikke alltid helt sannferdige, de er jo skrevet fra an 10-årings perspektiv. De er en ganske utrolig familie uansett. Men Simon Nye har virkelig fått inn hvordan personlighetene deres er, og noen ting senere er inspirert av virkeligheten så det flettes litt sammen.

Spoiler

Gerry ignorerte at Larry flyttet til Korfu med sin kone, Nancy, i sin triologi. Og Larry nevnte ikke moren deres i sine bøker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde dette var en serie jeg ville like, men der tok jeg feil....  Så noen få episoder før jeg ga opp.  Ser at noen mener den blir bedre etter hvert, men tviler på at jeg gidder å forsøke igjen.  (synes den er overdrevet og lite troverdig).

Anonymkode: 05175...b0b

• Liker 2
Skrevet
Scherbatsky skrev (16 timer siden):

Ja, serien er mer basert på bøkene som Gerald skrev, og de er ikke alltid helt sannferdige, de er jo skrevet fra an 10-årings perspektiv. De er en ganske utrolig familie uansett. Men Simon Nye har virkelig fått inn hvordan personlighetene deres er, og noen ting senere er inspirert av virkeligheten så det flettes litt sammen.

Skjul innhold

Gerry ignorerte at Larry flyttet til Korfu med sin kone, Nancy, i sin triologi. Og Larry nevnte ikke moren deres i sine bøker.

Larry og Gerry tar omfattende friheter når de omtaler hverandre. Larry er Lawrence Durrell som er mest kjent for The Alexandria Quartet. https://www.ark.no/boker/Lawrence-Durrell-Alexandria-Quartet-9780571267231 Ser ikke bort fra at Gerald kan ha blitt litt misunnelig på sin brors litterære suksess.

AnonymBruker
Skrevet

Så de to første episodene av sesong 1 i går 🙂. Er egentlig ikke noe seriemenneske, men denne var jo koselig. Litt overdrevent alt, men det skal jo underholde. Veldig dyktige skuespillere, alle sammen. Hun greske hushjelpa er helt magisk 😀

Anonymkode: a920c...572

• Liker 1
Skrevet

Serien passet meg utmerket nå. Jeg lengter mot sol, varme og en mer avslappet stemning. Jada, litt urealistisk, men jeg har ikke behov for så mye drama i serier for å kose meg. Perfekt søndagsunderholdning. 

• Liker 5
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Så de to første episodene av sesong 1 i går 🙂. Er egentlig ikke noe seriemenneske, men denne var jo koselig. Litt overdrevent alt, men det skal jo underholde. Veldig dyktige skuespillere, alle sammen. Hun greske hushjelpa er helt magisk 😀

Anonymkode: a920c...572

LUGA ❤️ Luga og den vonde ryggen hennes, og hvor mye hun elsker Leslie. "Best child" som er... så langt fra sannheten, men søtt da.

• Liker 1
Skrevet

Herlig serie. Akkurat hva jeg trengte nå. 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...