Gå til innhold

Magefølelse og shady, shady type

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en type som jeg føler er shady. Magefølelsen er helt jævlig. Men jeg har ingenting å "ta han på". Begynner å lure på om jeg a) er gal, eller om jeg b) har god intuisjon. Han nekter å si hvor han er i helgene, men han er alltid opptatt om jeg vil møtes. Ulike unnskyldninger hver gang. Jeg er dramatisk, skummel, psyko og sjalu om jeg spør om detaljer. Please fortell om en situasjon hvor din magefølelse var elendig og du faktisk hadde rett (eller motsatt om du nå må det). Og ja, jeg skal droppe han. Dette plager meg bare fordi virkelighetssansen min utfordres.

Anonymkode: 56387...512

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Magefølelsen har rett, ihvertfall nesten alltid. Fokuser på hva han gjør, ikke hva han sier. En bra fyr behandler deg på en måte som ikke utløser dårlig magefølelse, og kaller deg iallefall ikke dramatisk osv hvis du uttrykker usikkerhet. Med mindre du faktisk er disse tingene han påstår da, men det høres ikke sånn ut. 

En gang har jeg selv følt at jeg overdramatiserte en situasjon (dumpet en fyr i tidlig datingstadie fordi han ignorerte/glemte en avtale, der det viste seg at vi hadde misforstått hverandre når vi avtalte). JEG følte meg litt dramatisk; HAN kalte meg ingenting. Han ble overrasket, men når alt kom på bordet så lo han litt, spurte om vi var ok og når vi skulle møtes igjen. Bra fyr. Stol på magefølelsen, sier jeg. 

Anonymkode: 2479d...eba

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg dater en type som jeg føler er shady. Magefølelsen er helt jævlig. Men jeg har ingenting å "ta han på". Begynner å lure på om jeg a) er gal, eller om jeg b) har god intuisjon. Han nekter å si hvor han er i helgene, men han er alltid opptatt om jeg vil møtes. Ulike unnskyldninger hver gang. Jeg er dramatisk, skummel, psyko og sjalu om jeg spør om detaljer. Please fortell om en situasjon hvor din magefølelse var elendig og du faktisk hadde rett (eller motsatt om du nå må det). Og ja, jeg skal droppe han. Dette plager meg bare fordi virkelighetssansen min utfordres.

🚩"nekter åsi hvor han er i helgene"

🚩er "alltid opptatt" når du vil møtes.

🚩kaller deg sjalu og psyko hvis du spør om detaljer

Det hadde blitt nei takk fra meg til han der. Hva, skal du med ham, liksom? Forutsetter så klart at du ikke oppfører drg sjalu/"psyko" da.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kom deg unna! Bare gjør det, ikke finn konkrete grunner. Når du finner de konkrete grunnene er det for sent.

Anonymkode: 7483e...001

• Liker 4
Skrevet

Trenger du virkelig mer enn at dette føles feil for deg ?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har hatt dårlig magefølelse har den alltid vært riktig, men det tok flere år før jeg stolte skikkelig på den. Har du en kjempedårlig magefølelse skal du alltid lytte til den 

Anonymkode: 13a15...d33

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har noe å «ta han på». Du føler deg jo ikke bra sammen med ham. Han får deg til å føle deg usikker. Dette er nok til å gå videre!! Bare slutt å ta kontakt.

Anonymkode: 3283c...51b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært den første til å be deg om å stole på han og tro det beste bla bla bla, men nå har jeg lært. Magefølelse SKAL man høre på. Har datet en fyr som var usedvanlig snill og myk i væremåten, likevel var det et eller annet med han som var creepy. Der var det også mange historier om hva han gjorde i helgene, han var på fjelltur med venner osv. Han var en sååå bra mann, stol på han, ikke vær så skeptisk, det er ingen andre, han mener det med meg seriøst men vil bare bruke litt tid på å bli kjent. 

Kan bare hilse og si at virkeligheten var 100 ganger verre enn jeg kunne ha forestilt meg. Fikk også se hva som skjulte seg under den snille, myke fasaden etter hvert. 

En del mennesker har tillagt seg en adferd som de kommer seg frem i verden med, og som skjuler hvor egoistiske og twisted de er på innsiden. Kanskje nettopp fordi de har lært seg en sånn overdreven snill og hyggelig adferd så har de heller aldri blitt konfrontert med dårlig oppførsel og aldri blitt tvunget til å gå i seg selv. Dermed så har de blitt til en person som glir under radaren og er vant til å gjøre akkurat som de vil uten konsekvenser. 

Anonymkode: b7c90...5e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, irkan90 said:

Han gaslighter deg. Bare stikk!

Med stor sannsynlighet, ja. Gaslightere er noe av det kvalmeste og feigeste som finnes. 

• Liker 2
Skrevet

Lytt til magefølelsen. Den lyver sjeldent.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du fortsette å date noen som gir deg dårlig magefølelse? Det er det samme om den er reell eller ikke. Finn noen andre som du liker å være med!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, tangent said:

Hvorfor i all verden skal du fortsette å date noen som gir deg dårlig magefølelse? Det er det samme om den er reell eller ikke. Finn noen andre som du liker å være med!

Fordi noen kan få dårlig magefølelse på grunn av tidligere dårlige erfaringer og negative forventninger, uten at det er reelt? Ingen grunn til å ta en sånn selvfølgelig tone, selv om det sikkert er godt ment.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det vanskeligste er egentlig når magefølelsen svinger, og man ikke aner hva som er sant og ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud.. HVORFOR GIDDER DU. ??? Han lyver absolutt!!!! Hvor gamle er dere??

Anonymkode: 0fde2...b79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men herregud.. HVORFOR GIDDER DU. ??? Han lyver absolutt!!!! Hvor gamle er dere??

Anonymkode: 0fde2...b79

Øh... Hun gidder tydeligvis ikke 😉

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville vært den første til å be deg om å stole på han og tro det beste bla bla bla, men nå har jeg lært. Magefølelse SKAL man høre på. Har datet en fyr som var usedvanlig snill og myk i væremåten, likevel var det et eller annet med han som var creepy. Der var det også mange historier om hva han gjorde i helgene, han var på fjelltur med venner osv. Han var en sååå bra mann, stol på han, ikke vær så skeptisk, det er ingen andre, han mener det med meg seriøst men vil bare bruke litt tid på å bli kjent. 

Kan bare hilse og si at virkeligheten var 100 ganger verre enn jeg kunne ha forestilt meg. Fikk også se hva som skjulte seg under den snille, myke fasaden etter hvert. 

En del mennesker har tillagt seg en adferd som de kommer seg frem i verden med, og som skjuler hvor egoistiske og twisted de er på innsiden. Kanskje nettopp fordi de har lært seg en sånn overdreven snill og hyggelig adferd så har de heller aldri blitt konfrontert med dårlig oppførsel og aldri blitt tvunget til å gå i seg selv. Dermed så har de blitt til en person som glir under radaren og er vant til å gjøre akkurat som de vil uten konsekvenser. 

Denne kommentaren traff meg. Du har helt rett i alt du sier. Det som er mest ille er at man tror det er få som er slik, men det blir bare flere og flere. Enormt trist at det skal være slik. Altså hvis ikke folk er ute etter noe seriøst så må de nesten være ærlige med folk om det. Det som er problemet er at folk som dette ikke eier empati. Så de klarer ikke å sette seg inn i andre sin situasjon. Om hvordan svik føles. Lytt til magefølelsen din ts. Det stemmer oftere enn man skulle tro. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe rart at du får en dårlig magefølelse av denne fyren. Han viser deg ingen tillit og respekt når han ikke forteller deg hva han skal i helgene, samtidig som han alltid er opptatt. Når du tar det opp, vrir han problemet til å handle om deg istedenfor, som om du er gal. Ved å gi deg skylden (du skaper drama) slipper han unna med sin dårlige oppførsel. Det han driver med er manipulasjon.

Oppsummering av manipulative strategier: ignorering, respektløs/heve seg selv ved å gjøre deg mindre, null åpenhet/transparens, vag/ullen, skyldpåføring/angriper deg når du tar det opp, sykeliggjøring/kaller deg stygge ting som dramatisk, sjalu og psyko, vrir problemet til å handle om deg.

Det er ikke bare "magefølelse" dette her, han oppfører seg bedritent mot deg og gir deg skylden for det. Dette kommer bare til å bli verre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...