AneKS Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Jeg har en veldig aktiv valp på 17 uker, som veldig fort blir overgiret, og som er vanskelig å roe ned. når hun trenger søvn må jeg vanligvis legge henne i buret, eller legge oss sammen i sengen min. Da roer hun seg rett ned og sovner. å holde henne i bånd fungerer dårlig, når hun blir overtrøtt biter hun ofte, jeg får vondt, og hun girer seg opp. Gi henne en leke fungerer også dårlig, da tygger hun på den og koser seg, til hun går lei, så finner hun på tull og er enda mer overtrøtt. Om vi gir henne et bein eller kong så roer hun seg, helt til det går tomt eller hun går lei, så er hun enda mer giret. Trene på å ligge i sengen og alt annet som involverer godbiter pleier også gire henne opp... Noen som har tips til hvordan jeg kan roe henne ned, og sove?
AneKS Skrevet 19. april 2021 Forfatter #2 Skrevet 19. april 2021 Det eneste som funker når hun er løs, er å la henne gå å sulle for seg selv til hun sovner, men da går hun oftest for å tygge på møbler eller lignende, og om jeg bruker stoppord eller tar henne bort så girer hun seg opp igjen
Tabris Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Hvis hun roer seg i buret så ville jeg bare brukt det videre fremover. Også ville jeg fokusert på gode rutiner i hverdagen. F.eks ut med henne når hun har sovet, slik at hun kan få brukt opp mest mulig av overskuddsenergien ute. Fokuser på god sosialisering og miljøtrening - men ikke la henne herje og leke med andre hunder for lenge, siden det kan gjøre det vanskeligere for henne å roe ned etterpå. Ha gjerne godbitsøk ute på slutten av turen, hvor hun må bruke nesa for å lete opp godbitene. Tren det gradvis lenger til hun kan søke i 10-15 minutter. Det er en god måte å roe ned på før dere kommer inn igjen. Minst mulig leker, løping og herjing inne. Inne er det ro, det meste av aktiviteter skjer ute.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Bare fortsett å bruke bur. Hun vil vokse av seg det å bite på møbler osv. Jeg hadde en valp som var som din: umulig å roe ned. Ikke engang bur fungerte her. Men det ble hund av henne når hun ble eldre og ikke lenger ble overtrøtt-bare trøtt 😊 Anonymkode: d47fe...2e0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå